K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2008, 20:07   #1
Kenneth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kenneth er ny på vejen
Ressourcekonsulenterne

Har I hørt om "Ressourcekonsulenterne"? Det er en såkaldt "ekstern aktør", som varetager især sygedagpengesager på vegne af jobcentre.

Googler man Ressourcekonsulenterne, fremgår det, at Langelands Kommune har store planer med at bruge dette firma i år. Men, men, men - pas nu på! Jeg kender flere, som har været i kløerne på Ressourcekonsulenternes sagsbehandlere, der gerne gennemtvinger raskmeldinger, selv om læger og klienter går imod denne afgørelse, og selv om klienten overhovedet ikke ER rask!

"Ressourcekonsulenterne er tilsyneladende ikke så vilde med at reklamere for sig selv over for borgerne. Selv jobcentrene er tilbageholdende, hvis klienter spørger om hvor en ekstern aktør kommer fra.

Måske er det relevant at holde øje med brugen af Ressourcekonsulenterne og enkelte af deres sagsbehandlere, som selv driver enmands-virksomheder med "speciale" i virksomhedsrådgivning. De må tjene kassen på at gøre det beskidte arbejde for jobcentrene.

Har du, eller kender du nogen, der har været i kløerne på Ressourcekonsulenterne, så er det måske en idé at nævne det herinde. Nu vil jeg ikke hænge navne ud på sagsbehandlerne, men hvis firmaets metoder viser sig at være en kynisk tendens, så burde der gøres noget aktivt for at få anstændigheden tilbage til danske jobcentre og Ressourcekonsulenterne ud af behandlingen af sygemeldte mennesker.

En opskrift fra Ressourcekonsulenterne lyder således:
- Klient raskmeldes mod sin og lægernes vilje.
- Klient ryger ud af sygedagpengekontorets kasse og på kontanthjælp.
---- Klienten kan ikke få kontanthjælp, fordi vedkommende af en eller anden
årsag ikke vurderes berettiget hertil.
- Klienten kan i stedet få dagpenge fra sin A-kasse.
---- Klienten kan ikke få dagpenge fra A-kassen, fordi vedkommende ikke har
været i arbejde i 13 uger.
- Klienten vejledes af den eksterne aktør til at optage lån i huset, hvis
vil have mad på bordet.

Ovenstående opskrift er allerede effektueret - måske er det din tur næste gang. Måske kender du nogen, der har været igennem møllen. Så skriv det her, og lad os tage det op i august, når forummet skal mødes.
Kenneth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 20:18   #2
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Post

Jeg har været i kløerne på sådan en konsulent, enden blev også at jeg mistede mine sygedagpenge og kom på kontanthjælp.

Hun lagde ud med at være utroligt forstående og gjorde meget ud af at fortælle at hun ikke var "kommunens mand" men til for at hjælpe og støtte mig og ligeså snart hun havde "vundet min tillid" (ja man kan være et let offer i kløerne på en dygtig manipulator) så vendte hun på en tallerken og erklærede at jeg bestemt var rask og velfungerende nok til at klare mig selv uden nogen form for støtteforanstaltninger og bare skulle på kontanthjælp...

Historien er meget længere, hvis interesse haves kan den læses under "min historie", men essensen er: Pas på, de er "dygtige" til det de ansættes til !!
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 23:30   #3
Kenneth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kenneth er ny på vejen
Må jeg vende tilbage

Må jeg vende tilbage, hvis der viser sig "materiale" nok til at gå videre til evt. en avis eller TV med historien om, at jobcentrene agerer så kynisk ved hjælp af skrupelløse "eksterne aktører"?
Kenneth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 23:34   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg ved sku ikke om min sagsbehandler har en fortid i det firma du nævner, men han er lige så hjerteløs og kynisk.. se evt. under piskesmæld uden at være syg. og andre af mine indlæg.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5286

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5204

Sidst redigeret af Huldra; 04-07-2008 kl. 00:05. Årsag: indsat link til egne indlæg
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 23:46   #5
Kenneth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kenneth er ny på vejen
Det skal jeg prøve, men jeg har faktisk lidt svært ved at finde rundt herinde. Kan I ikke kopiere det direkte link, når I henviser til jeres artikler/emner? Ressourcekonsulenterne er ikke ene på markedet. Det er er par andre, men det er jo penge, der styrer. Ikke for at lyde som politisk aktiv, men et eller andet sted har det her frie marked og privatisering altså kun betydet, at kyniske gribbe kan score kassen på socialt udsatte menneskers skæbne.
Kenneth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 21:30   #6
Radio33
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
Radio33 er ny på vejen
ressourcekonsulenterne

Er der nogen som ved hvem som ejer ressourcekonsulenterne??

Har tidligere haft fornøjelse af flere af deres ansatte.
Radio33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 22:03   #7
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Underligt.

cvr.dk har ingen virksomheder med navnet ressourcekonsulenterne... :/

tilføjelse:
Og det er fordi den er registreret som Ressource konsulenter i dk-hostmaster.dks register for ressourcekonsulenterne.dk

Citat:
Bruger-id: RK9644-DK
Navn: Ressource konsulenter
Adresse: Dybdevej 13
Postnu. & by: 5200 Odense V
Land: Danmark
Telefon: +45 22568607
ejet af

Ressource konsulenter v/Mette Wanda Balslev Seeberg (cvr.dk)

og uddannet socialrådgiver:
Mette Seeberg er uddannet socialrådgiver

Har tidligere haft noget eller har stadigvæk noget at gøre med:
Mind and Body kognitiv terapi sammen med en fysioterapeut.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 24-07-2008 kl. 22:20. Årsag: tilføjelse
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension