K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2008, 18:58   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Angry stop sygedagp. /kontanthjælp

ja, så røg mine sygedagpenge.. se mere under piskesmæld uden at være syg!?

jeg er tosset, gal rystet og ikke mindst ked af det.
men kan det virkelig være rigtigt at man skal komme med sine kontoudtog 3 mdr. baglæns for at kunne få kontanthjælp?
hvad f... rager det dem om hvad vi har brugt vores penge til?
jeg har to store børn, min mand ikke er far til. så dem bør jeg da kunne få hjælp til. min mand er ftp.. midlertidligt, den skal genoptages nu, faktisk maj 2008, men han har heller ikke hørt noget.. kunne lige passe det bliver den samme spassersagsbehandler..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 19:38   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Huldra
Citat:
men kan det virkelig være rigtigt at man skal komme med sine kontoudtog 3 mdr. baglæns for at kunne få kontanthjælp
Ja det er skam rigtigt nok, og hvad du betaler til om du har hus, bil, en opsparing der er større end 10 000 kr og så regner de ud om du kan modtage konstanthjælp

hvilke du burde kunne, da din mand ikke tjener så meget, men har du nogen af de andre ting, hus ? ny bil en gammel bil plejer de ikke at gå efter
og så opsparing
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 20:16   #3
Kenneth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kenneth er ny på vejen
Svineri

Det lader til at være en tendens; at kommunerne/jobcentrene skubber folk ud af sygedagpengene og kun har et skuldertræk til overs, når man som klient mister al indtægt. Er det tilfældigvis Svendborg Kommune?
Kenneth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 21:50   #4
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Kontakt SR-bistand

Jeg fik hjælp af SR-bistand da kommunen ville stoppe mine sygedagpenge. Du kan se mere her. http://www.sr-bistand.dk/social_og_j...aadgivning.asp
Du har 4 uger til at klage over at dine sygedagpenge er blevet stoppet. Held og lykke med det.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 23:16   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nej, det er odsherred kommune.
jeg finder det ganske urimeligt at de skal se mine kontoudtog, og min mands. det er tilfældigvis den samme.. men det kommer da ikke dem ved hvor vi har handlet. eller hvad vi har handlet. jeg kan gå med til at se kontoindestående, de er ganske vist i minus alle sammen..
ja, min mand får pension, men også erstatning efter egen arbejdsulykke, div. steder fra.
tak for link, jeg kigger på det.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5204

Sidst redigeret af Huldra; 04-07-2008 kl. 00:07. Årsag: indsat link til egen indlæg.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 09:51   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
husk at de kan ikke røre din mands erstatning, de skal stå på en særskilt konto hvor der ikke kan sættes ind på den, kun hæves, så pengene ikke bliver blandet, dette er meget viktigt, hvis i ikke har dette så det med at komme i banken.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2008, 10:25   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tja, de penge er jo for længst røget i de dybe huller som opstod efter min mands lange sygdomsperiode. ca. 2år inden han fik midlertidig pension. også dem jeg fik i menerstatning. er røget til udgifter. Vi havde netop købt nyt hus da min mand kom til skade med sin ryg, tror der gik en 5 mdrs tid.
Vi har ikke rigtig fået nogen rådgivning omkring det, og vi var jo nødt til at betale vores gæld i banken.
gælder det også den erstatning han får løbende nu, hver måned, indtil hans pensionsag har været oppe igen, og blevet fast,, ja hvis det bliver det nu de taler om at jagte ftp hvert 4 år...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge og kontanthjælp jks75 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 15-04-2013 10:07
HJÆLP stop af kontanthjælp 1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-02-2013 13:05
Sygedagp. / kontanth. / Fp??? Vanilla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 04-06-2012 13:31
Stop af kontanthjælp pia9900 Alt det andet 17 07-03-2011 12:24
ang sygedagp. ophør Guldfax Alt det andet 20 23-02-2011 23:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension