K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2008, 21:52   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Talking Nyt om loven - anno 1906

Næ... det er IKKE nyt om loven... men derimod OVER 100 år gammelt!!!

Jeg fik en mail fra TDC med links til folketællinger.

Det ville jeg fluks undersøge... og sikken GYSER!!!!

Fogh Rasmussen siger ALTID: "Lad os nu se fremad."

Men min påstand er, at regeringen ser "tilbage"... Tilbage til dengang skatten var lav... i de "gode gamle dage", hvor en herredsfoged i Viborg tjente 8.114 kroner pr. år og betalte 272 i skat til staten og 632,40 til kommunen.

(En kolonialcommis tjente 700 kroner pr. år og betalte 27,20 kroner i kommuneskat og ingen statsskat.)

Nå, men indtil 2003 brugte man begrebet "erhvervsevne", men det er nu blevet afskaffet med "nytænkning" og kaldes "arbejdsevne".

Smart, ikke? Nu skal arbejdsevnen vurderes i hoved og r...

Men det er IKKE nyt. Det stammer helt tilbage fra 1906, da man brugte pisk og gulerod.

Læs her, da jeg desværre ikke kan sætte originalteksten ind, og se, om der overhovedet er sket noget nyt, eller om det blot er det samme som for 100 år siden:

Der skulle i folketællingen angives erhver, husmoderens eller børnenes særlige erhverv.

Citat:
"Lever man hovedsagelig af Formue, privat Understøttelse, Alderdomsunderstøttelse, Fattighjælp, anføres dette, men tillige andet Erhverv...

"Er vedkommendes Arbejdsevne varigt forringet paa Grund af kronisk Sygdom, Vanførhed eller anden Abnormitet? (Jævnfør nærmere Forsidens Regler Nr. 4 - Ja eller Nej.)"

"I bekræftende Fald: Hvad er Aarsagen til Arbejdsevnens Forringelse? (Blindhed paa begge Øjne, Vanfør højre Haand, Sindssygdom o.s.v.)"

"...eftersom Vedkommendes Arbejdsevne er varigt forringet eller ej, d.v.s. at Arbejdsevnen i legemlig eller aandelig Henseende er saaledes nedsat, at han (hun) ikke ved sit arbejde kan opnaa den samme Løn, som hvis han (hun) var rask, og at Arbejdsevnen ikke kan antages atter at ville blive normal (Invalider). Grunden til Arbejdsevnens Nedsættelse anføres i Rubrik 8".
Kilde: Folketælling 1906 Viborg

http://www.arkivalieronline.dk/Soege...etaelling.aspx

Nu gyser jeg altså... bliver ressourceprofiler nu en fast bestanddel af vores folketællinger?

Tja... sikken "udvikling".

I gamle dage blev man også registreret som i dag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 00:18   #2
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen

Altså, zuza, hvor har du det fra. Jeg tror at jeg kan falde i søvn i aften med et smil om munden, ved tanken om de "nye regler"

fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2008, 00:22   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Har det fra?!...

Jeg sad bare uskyldigt og læste en mail fra TDC, og så stod der noget om gamle kirkebøger, der var scannet ind på nettet og gamle folketællinger.

Så jeg gik fluks ind og så lidt på det. Det er faktisk sjovt.

Så stod der, at der skulle udfyldes en masse forskellige ting i alle husstande, og så stod der "arbejdsevne"... og det skulle naturligvis nærstuderes.

Og så stod der denne gyser.

Gad vide, hvor mange økonomer, kloge hoveder osv., der har "tjent" penge på "nytænkningen"???!!!

Håber, du får en god nattesøvn og ikke får mareridt om "de gode gamle dage".

Den her er da også god... især, hvis man er venstrehåndet.

Citat:
Vanfør højre Haand
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 02:23   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg fik lige lyst til at hive den her frem igen.

Det er da skummelt, og jeg har meget svært ved at slå det ud af hovedet.

Tænk engang, at VKO ikke er nået længere i udviklingen end 1906.

De lever i det forrige århundrede, dengang Danmark stadig havde slaver i Vestindien.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Loven uffo Politik og Samfund 4 21-12-2012 21:50
Skånejob anno 2013 Abraxus Politik og Samfund 7 09-07-2012 13:23
Loven Toxic Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 31-05-2012 18:51
Så er det tid til at friske loven op Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 9 01-02-2010 20:15
Loven om sygedagpenge § 28 Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 28-05-2007 22:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension