K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2008, 17:39   #1
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Ingen fleksjob - hvad så?

For snart tre år siden blev jeg visiteret til fleksjob med 2/3 tilskud, efter en udmærket arbejdsprøvning. Siden da har jeg haft to jobs, hvor jeg blev fyret fra det første grundet for meget fravær, og det sidste ophørte fordi jeg simpelthen ikke kunne klare det.

Jeg er på kontanthjælp, og har været det under hele forløbet, og føler jeg er blevet parkeret på et sidespor, hvor jeg ikke rigtig har muligheder for at komme videre.

Jeg er 51 år, alene med et barn på 14 og mine helbredsmæssige problemer er primært en indvaliderende migræne. En migræne som jeg i perioder lider af hver eneste dag, og i andre ikke mærker helt så meget til. Derfor er der ikke rigtig nogen arbejdsgivere, der tør binde an med mig, fordi de aldrig kan vide hvornår jeg er der.

Migrænen bliver kraftig forværret af bl.a. stress, og de sidste par år, har jeg mærket en kraftig nedsættelse af korttidshukommelsen og indlæringsevnen.

Men hvad gør jeg nu? Der er bare ingen jobs at få - jeg har søgt et utal af stillinger og har også været til samtale mange gange. Men hver gang bakker arbejdsgiveren ud, når de erfarer hvad jeg fejler.

Oveni migrænen har jeg problemer med min højre arm, forhøjet blodtryk, diabetes2 og depression.

Jeg føler lidt jeg har nået en endestation, og kan bare slet ikke overskue hvordan jeg kommer videre. Hvad har jeg ret og pligt til?

Jeg håber jeg har ramt den rigtige kategori
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 20:28   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejsa... jo, kategorien er vist god nok.

Din kommune SKAL revurdere dig med jævne mellemrum og opdatere din ressourceprofil. Forlang en opdateret ressourceprofil med følgende opdateringer:

1. Hvordan kommunen vil fjerne dine barrierer i forhold til arbejdsmarkedet.

2. Hvordan kommunen vil udvikle din arbejdsevne (kurser osv.)

3. En redegørelse for, hvorfor kommunen har vurderet, at du IKKE skulle have haft førtidspension og stadig IKKE skal have førtidspension.

4. Opdatere med nye helbredsoplysninger.

5. Opdatere med hvilke arbejdsopgaver, du konkret kan varetage (hænger sammen med "afslag på pension").

Det er blot nogle elementer, som SKAL opdateres ved HVER revurdering.

HVIS din kommune IKKE har gjort det, kan kommunen/jobkonsulenten heller ikke matche dig med det rigtige job, og så bliver du ALDRIG selvforsørgende.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 22:28   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sun-lady du skriver at du har været i to fleksjob inden for tre år og jeg tænker på om du mon ikke kunne være så heldig at det er ledighedsydelse du er berettiget til , eller om du ikke har været beskæftiget længe nok ...

hvis du har været i fleksjob sammenlagt 9 mdr inden for de sidste 18 månder inden ophør af sidste fleksjob , så er det nemlig ledighedsydelse du har krav på , nå bare en lille side bemærkning

Du kan læse om det her ... http://www.fleksjob2.dk/lovgivning/a...or_udbetaling_

og ellers er det som Zuza skriver ganske rigtigt

men du skal også huske at hvis du har været ledig i et halvt år så har du krav på at få en anden aktør hvis du beder om det, lige som du har krav på 6 ugers kursus...

det kan jo være en privat aktør har nemmere ved at finde jobbet til dig, jeg kan sagtens forstå at du syntes det er svært jeg har den samme form for migræne og også stress fremkaldt migræne .. når man så samtidig har nogen fysiske skavanker så er det noget nær umuligt at forestille sig hvad man kan lave...

Har du fået lavet et fleksjobbevis som du evt kan sende med når du søger job .. ellers bed om at få det lavet nu .. kig evt her

http://www.jobcenter.dk/files/Blanketter/abk820.pdf
  Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 23:36   #4
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar. Jeg har slet ikke fået opdateret alt det du lister op zuza, men jeg er dog blevet tilknyttet et privat konsulentfirma, som skulle kunne hjælpe med at finde et job til mig. Det startede med et 4 ugers kursus i november/december, men de sidste måneder har der ikke været noget at hente, ud over mine egne forsøg på at finde et job.

Hejdien: Desværre har jeg ikke været i job længe nok til at være berettiget til ledighedsydelse. Første job var lige efter jeg blev visiteret til fleksjob, og varede lige knap 3 mdr. Anden gang var for 2 mdr siden, og varede ikke engang en uge.

Om en uge skal jeg til samtale med kommunen, og der vil jeg bede om at få min ressourceprofil opdateret. Jeg vil bestemt også høre hende ad, hvorfor en pension ikke er muligt for mig. For jeg synes efterhånden ikke der er ret mange andre muligheder - desværre.

Jeg ville elske at få et fleksjob jeg kunne bestride. Jobkonsulenten mente i starten at det ville blive en smal sag for ham at finde et job til mig. Han mente jeg havde så mange kvaliteter og evner, at det ikke ville blive noget problem. Men hvad hjælper det at have evner og kvaliteter, når arbejdsgiveren ikke kan stole på hans medarbejder møder op i morgen.

Jeg vil tage en kopi af din liste zuza, og tage med til mødet på kommunen. Så glemmer jeg ikke hvad det er jeg skal bede om
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 23:44   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal kommunikere SKRIFTLIGT med din kommune.

Skriv en mail eller få en kvittering for, at du har afleveret et brev... stemplet på en kopi.

Alt for mange kommuner "løber" fra deres mundtlige aftaler.

Du kan også bede om aktindsigt, og du kan bede om, at kommunen indhenter NYE lægepapirer, så din sag er helt opdateret, men vær forberedt på, at det kan tage tid... laaang tid.

Hvis du mener, at dine lægepapirer og dine fejlslagne forsøg på at arbejde er nok til at søge pension, så kan du søge NU på de papirer, der allerede er i din sag, og så skal kommunen behandle din sag på 3 måneder.

Men du skal tjekke din ressourceprofil MEGET GRUNDIGT.
ALT skal være ajourført... og meget gerne med en dagbog over, hvor lidt du magter til hverdag... også i de fleksjob du har forsøgt dig med.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen transporthjælp til fleksjob zuza Politik og Samfund 12 03-09-2013 06:28
Ingen diagnose hvad nu Lundberg1960 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 18-10-2012 07:37
statsforvaltningen ingen personale hvad gør man så,når man har anket og pjuske Alt det andet 5 02-07-2009 12:45
Ingen fleksjob pga. Irakkrig og dårlige konjunkturer????!!! zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 13-01-2008 18:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension