K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2008, 14:39   #1
Despina
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: 7000
Indlæg: 50
Styrke: 16
Despina er ny på vejen
Brev fra kommunen

Hej alle,

Ak ja.. alt er åbenbart ikke rosenrødt Jeg glædede mig ellers over, hvor smertefrit det gik med at få fleksjob og godkendelse til fleksjob (7½ måned), men så holdt det sjov også op!

Jeg sidder med et brev fra kommunen, hvori der er afslag på fleksydelsesordningen. Hvorfor?? Fordi jeg IKKE har indbetalt uafbrudt efterlønsbidrag til min fagforeningen ELLER fleksydelsesbidrag uafbrudt fra d. 1. januar 2008 og frem.

Nej, det har jeg ikke, fordi jeg ikke mente, der var nogen grund til det. Fleksydelsesbidrag da slet ikke, da jeg ikke var godkendt endnu. Åbenbart skal man også have indbetalt enten efterlønsbidrag eller ditto fleksydelse i mindst 15 år, for at være berettiget.. helt ærligt!! Jeg har haft arbejde siden 2003 ellers har jeg studereret... og jeg er 32 år.

Nu er spørgsmålet så, om Kommunen ikke burde have informereret mig om dette?? Jeg har haft to møder med en sagsbehandler inden 1. januar 2008, og allerede ved andet møde mente hun bestemt, at der ingen tvivl var om, at jeg ville blive godkendt. BURDE hun så ikke have informereret mig om, at det ville være en god ide at betale til efterlønnen for at kunne være sikker på fleksydelesordningen?

Eller er det mig der er helt forkert på den, for selvfølgelig burde jeg have betalt efterlønsbidrag??
Despina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 15:12   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Åh.... hvor er der mange "mystiske" ting.

Jeg synes, du skal klage over den afgørelse.

Der findes i fleksydelsesordningen undtagelser for indbetalinger osv.

Du må så henvise til, at du jo ikke kan indbetale til noget, du ikke på papiret er berettiget til.

Prøv at læse grundigt her... Der står også noget om modregning i pensionsordning mv. Så det er nok en god ide, at regne grundigt på, OM det kan svare sig eller ej.

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/default.aspx


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 01-07-2008 kl. 15:18. Årsag: indsat link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 16:07   #3
Despina
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: 7000
Indlæg: 50
Styrke: 16
Despina er ny på vejen
Jeg har også tænkt mig at klage. Et eller andet sted tænkte jeg først "Ski' hul i det, jeg søger alligevel om pension om x-antal år", men på den anden side.. niiiiiiiiks de skal sqette have lov at køre sådan rundt med folk!
Despina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
brev fra kommunen kiwimor Politik og Samfund 7 04-08-2012 20:40
Tolkning af brev fra kommunen :) elana Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 05-04-2012 15:55
2 brev fra kommunen MissSwitchie At søge førtidspension 8 16-01-2012 11:16
Brev fra kommunen Rawhite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 13:49
Brev til kommunen MTVRV1 Alt det andet 4 26-01-2010 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension