K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2008, 12:18   #1
stjuma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 20
Styrke: 16
stjuma er ny på vejen
Unhappy Fra førtidspension til fleksjob.

Hejsa.
Ja, jeg ved godt at jeg ikke er som de andre! Men efter 22 år på førtidspension, har jeg fået så meget på plads i mit liv, at jeg gerne vil tilbage til arbejdsmarkedet.
Jeg - efter 4 ugers praktik - er godkendt til et fleksjob på 20 timer.
Men er der nogen, der kan forklare mig, hvorfor reglerne er forskellige, når man går fra førtidspension til fleksjob?

Jeg har selv måttet finde min praktikplads!
Jeg skal selv finde min kommende arbejdsplads!
Jek kan ikke komme på kursus, som loven skriver!
Er der et eller andet sted i loven, jeg har overset?
mvh
stjuma.
stjuma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 13:28   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej stjuma og tillykke med du har fået det bedre

Ja er jo ikke hver dag man hører om at nogen ønsker at gå fra pension til fleksjob
Jeg kan nok heller ikke hjælpe dig så meget da min viden om fleksjob er ret begrænset men fandt denne ved en søgning
http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=6438f20b17

Den er ikke ny så måske andre kan finde noget nyere, men ifølge den så har du samme rettigheder som alle andre fleksjob godkendte og det betyder ikke noget at du kommer fra pension, her går jeg så ud fra at du er under førtidspension fra før 2003 som så efter de nye regler gøres hvilende.

Synes du skulle klage til kommunen og spørge dem om hvad regler de henholder sig til når de begrænser dine muligheder...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 13:58   #3
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Wink Hej stjuma og velkommen på siden

Citat:
Ja, jeg ved godt at jeg ikke er som de andre! Men efter 22 år på førtidspension, har jeg fået så meget på plads i mit liv, at jeg gerne vil tilbage til arbejdsmarkedet.
Det er da dejligt du har fået det bedre

har fundet disse link ved ikke om det er nogen du kan bruge til noget

http://www.lafs.dk/uploads///pdf/Fol...Lafs%20net.pdf
http://lafs.dk/index.php?page=job-med-lontilskud
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 09:30   #4
stjuma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 20
Styrke: 16
stjuma er ny på vejen
Hej begge to.

De sider I linker til kender jeg godt. Der er kommet nye regler pr. 1. juli 2008, men jeg kan ikke finde dem!
Samtidig mangler jeg reglerne, hvor Jobcenter Frederikshavn siger, at da jeg ikke kommer den almindelige vej til fleksjob, så er reglerne anderledes??? Jobcentret kan/vil heller ikke hjælpe.
mvh
stjuma.
stjuma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 10:41   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Nej men kan du ikke bare klage over deres afgørelser når de siger sådan og ikke vil henvise til de regler de henholder sig til
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 11:00   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
stjuma

er du fra Frederikshavn

så har jeg et andet link til
Citat:
LO Frederikshavn´s socialrådgiverordning v/socialrådgiver Kirsten Blicher er et åbent tilbud for alle borgere i Frederikshavn Kommune.
http://www.lo-frederikshavn.dk/news.php
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 11:09   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af stjuma Se meddelelser
Hejsa.
Ja, jeg ved godt at jeg ikke er som de andre! Men efter 22 år på førtidspension, har jeg fået så meget på plads i mit liv, at jeg gerne vil tilbage til arbejdsmarkedet.
Hej stjuma og tilykke med bedringen det må være dejligt og selv om det er den omvendte vej du skal kæmpe end så mange andre her på siden så er der såmænd ikke den store forskel..

Nu er det jo ikke så tit vi oplever den problematik men faktisk så burde der ikke være nogen problematik hvis du er godkendt til fleksjob ..

Citat:
Jeg - efter 4 ugers praktik - er godkendt til et fleksjob på 20 timer.
Men er der nogen, der kan forklare mig, hvorfor reglerne er forskellige, når man går fra førtidspension til fleksjob?
Jeg ved ikke af at reglerne skal være anderledse når du bliver bevilliget fleksjob så er du fleksvisiteret og de samme regler må og skal gælde for dig som for alle andre, og i og for sig burde det ikke være noget problem...

Men når det er sagt ja så ved kommunen garenteret ikke hvordan de skal takle din sag fordi den er omvendt ...

Hvis jeg var dig så ville jeg skrive til din jobkonsulent og evt sende en klage til borgmesteren evt fortælle div arbejdsmarkedsordføre omkring det du oplever..

men inden da så vil jeg gerne vide...

Du siger at du er blevet godkendt til fleksjob (vil det sige at du har fået det på skrift )

Hvad med økonomi er du på førtidspension indtil det første job eller er du på pension ?

Citat:
Jeg har selv måttet finde min praktikplads!
Jeg skal selv finde min kommende arbejdsplads!
Jek kan ikke komme på kursus, som loven skriver!
Er der et eller andet sted i loven, jeg har overset?
mvh
stjuma.
Jeg ved ikke hvad du skulle have overset i loven , jeg har heller ikke kunne finde noget om det , det tætteste jeg kan komme det er den mail vi her på siden har fra Bendt Bøgstedt hvori han fortæller at førtidspensionisterne ikke er nogen trusler for flekserne da de selv skal sørge for job...

Men jeg har ikke kunne finde det i nogen lov nogen steder...

Så hvis jeg var dig så ville jeg skrive til min jobkonsulent ...


Hvor jeg kort og godt skrev,

Citat:
Da jeg er blevet oplyst om at jeg når jeg går fra førtidspension til fleksjob (jeg er blevet visiteret til 20 timers fleksjob ) selv skal finde job (altså ikke kan få hjælp til det fra jobcenteret)

Vil jeg gerne henvises til et sted i loven hvor det står da jeg ikke har kunne finde det ...

Ligeledes er jeg blevet oplyst om at jeg efter et halvt års ledighed heller ikke kan kræve de 6 ugeres kursus , dette vil jeg også godt henvises til hvor i loven det står ..

ingen af de lovgivninger jeg har kigget på kan jeg se at det forholder sig som jeg har fået oplyst...

Jeg ser frem til et svar hurtigste muligt ...

Noget i den stil , siger dit jobcenter sådan til dig så må de have noget at henvise til ...

Men når det er sagt så vil jeg også sige til dig at de beskeder er ikke ualmindelig os der er visiteret til fleksjob fra det ordinære markede oplever også at få de beskeder , altså at vi selv skal finde job og jobcenterne ikke skal hjælpe os, men det SKAL de ....

Også mange har oplevet at blive bedt om at finde deres egne pratkiksteder så den er heller ikke helt ualmindelig...

Det som om jobcenterene går lidt efter devisen går den så går den..

så derfor forlang at få alt på skrift...

og se om så de ikke skifter mening ...

De burde jo stå på hænder og fødder for at hjælpe dig , du er jo netop en af dem som de så gerne vil have, jeg tror at mange førtidspensionister gerne vil tilbage til arbejdsmarkedet men de opgiver inden de er begyndt netop pga sådanne beskeder som dem du har fået...

Og det gør så at vi kan opleve sådanne sindsyge forslag som dem Jens Vibjerg lige er fremkommet med....


Men det er altid en god ide at søge job selv, da meget af det jobcenterene disker op med er fuldstændigt vanvittige tilbud og ikke tager hensyn til evt skånehensyn ...

har du prøvet at kigge på www.ijobnu.dk og se om der skulle være nogen job i dit område du kan søge...


Jeg læse lige lidt videre på loven og vender tilbage hvis jeg falder over noget

Med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 12:16   #8
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Få det på skrift

Citat:
Oprindeligt indsendt af stjuma Se meddelelser
Hej begge to.

De sider I linker til kender jeg godt. Der er kommet nye regler pr. 1. juli 2008, men jeg kan ikke finde dem!
Samtidig mangler jeg reglerne, hvor Jobcenter Frederikshavn siger, at da jeg ikke kommer den almindelige vej til fleksjob, så er reglerne anderledes??? Jobcentret kan/vil heller ikke hjælpe.
mvh
stjuma.
Hej stjuma,

Dejligt at høre, at du har fået det bedre.

Med hensyn til at jobcentret ikke vil hjælpe, så bed om at få det på skrift. Det er din ret og så skal de henvise til paragraffer i lovene i svaret. Du kan bede om et skriftligt svar via telefonen.

Jobcentret skal vejlede dig i dine rettigheder.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 20:30   #9
stjuma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 20
Styrke: 16
stjuma er ny på vejen
Hej igen.
Jeg læser med glæde alle jeres indlæg. Jeg skal prøve at svare på jeres spørgsmål.
Ja, jeg får min førtidspension indtil jeg får et fleksjob.
Nej, jeg har ikke fået fleksjobgodkendelsen på skrift. Jeg fik den besked, at det kunne jeg først få, når jeg havde fundet jobbet!
Jo, jeg er fra Frederikshavn, og jeg tager kontakt til socialrådgivereb i morgen tidlig.
Men der en ting Jobcentret og Frederikshavn kommune ikke har taget i ed - jeg er h....... stædig og bliver ved til jeg har fået min ret.
Indtil videre: Tak for hjælpen til alle.
mvh
stjuma.

Sidst redigeret af stjuma; 02-07-2008 kl. 20:53. Årsag: Forglemmelse.
stjuma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 21:52   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jamen stædighed er en god egenskab når man kæmper for sin ret... held og lykke med det
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob/førtidspension brittelil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-04-2013 21:28
Fra fleksjob til førtidspension Munter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-08-2012 17:41
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
Fra Fleksjob til førtidspension Ruby Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 16-07-2010 00:29
Fleksjob/førtidspension?? Dorthe Dit og Dat 0 23-08-2006 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension