K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2008, 21:44   #1
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Ressourceprofil Hvad gør jeg??

Ja så har jeg brug for hjælp igen.

Jeg har fået tilsendt en tom ressourceprofil. P.g.a. mange fejl i min sagsbehandling (og det er min nye rådgivers ord) vil min rådgiver gerne have jeg selv udfylder den. Skal jeg gøre det??? Er der nogen faldgruber jeg skal passe på?? Er det bedre at gøre det sammen med rådgiveren?? Er der mulighed for at jeg kan få min rådgiver hjem til mig og udfylde den???

Jeg har fået en udtalelse af min tidliger chef. Den bad jeg om fordi jeg i første omgang tænkte at det ville være godt med hvis hun beskrev sociale kompetencer, omstillingsevne og indlæringsevne. Kan jeg bruge den??? Vil det virke godt hvis jeg gør eller skal jeg bare glemme den??

Sikke mange spørgsmål. Men jeg håber i kan hjælpe. Jeg lovede at kigge på det her i weekenden og så maile til hende inden mandag.

Hvis der er noget i skal have uddybet så spørg endelig.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 22:09   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
har du lavet en ressourceprofil før ?
hvis du har, må denne ikke overskrives men tilføjes i.

har lige dette link til dig og andre http://www.social.dk/netpublikatione...de/tekst06.htm

http://www.arbejdsevnemetode.dk/sagsbehandlere/ http://www.arbejdsevnemetode.dk/aktorer/
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 22:53   #3
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Der er ikke noget i vejen for at du laver et udkast. I sidste ende er det sagsbehandleren der skal stå inde for at den er korrekt udfyldt, efter du er partshørt.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 23:37   #4
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Til Peacok.

Nej jeg har aldrig haft en før. Godt nok har jeg haft flex-job, men da jeg fik det i 2000 og reglerne om ressourceprofil først kom i 2003 har jeg aldrig haft en. Det er så en af de mange fejl min nye rådgiver har opdaget. For den kunne have været lavet med det samme.

Tusinde tak for dine link. Jeg har printet det ud og vil læse det senere når mine øjne og hjerne kan koncentrere sig igen.

Til thl.

Da jeg aldrig har prøvet det før og nogen siger jeg skal gøre det med rådgiveren og andre siger det er en fordel ejg selv får lov, ja så ved jeg ærlig talt ikke hvad jeg skal. Derfor spørger jeg. Men når du siger at det er hendes ansvar så kan jeg vel tage den helt med ro.


Er der nogen der har prøvet og have rådgiveren hjemme og hjælpe med at udfylde den???
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 09:27   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Berit p
Jeg havde min socialrådgiver på besøg da jeg gr. angstprovokerende erfaring med sagsbehandlingen ikke kunne komme på jobcenteret, det gik helt fint, fordi jeg hjemme følte mig sikker nok til at fortælle hvordan jeg egentlig havde det, angsten havde forhindret mig i det tidligere. På mødet blev hun opdateret med oplysninger til min RP og den blev så sendt til mig til underskrivelse/godkendelse.
Så nogen har det skidt, nogen har det godt med besøg i hjemmet, men min erfaring var at det var det der gav endelig afklaring, for det blev mit sidste møde med sagsbehandleren før jeg blev indstillet og kom igennem med en ftp

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 12:33   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Berit P jeg har ikke haft rådgiver hjemme men jeg lavde det første af min ressourceprofil selv, den bedste rådgiver er en du kender godt evt noget familie diskuttere hver punkt med dem og sikkere dig at du får det hele med, der er nogle punkter hvor det er vitgit at påvise at det feks køre i ring, tænker på sådan noget som hvis du har feks søvnproblemer og ikke kan sove og derfor bliver smerter forværret , og sove piller virker ikke for du vågner af smerter osv (bare eksempler )

jeg ville hvis jeg var dig også udfylde starten af den selv , du skal have den med op til din sagsbehandler og snakke med hende om den og hun skal stille evt spørgsmål ind til den og hvis hun ikke er enig i noget du har skrevet ja så skal hun forklare i profilen hvorfor hun ikke er enig og det er rigtig at i sidste ende er det kommunens dermed din sagsbehandleres ansvar ...


Citat:
Oprindeligt indsendt af Berit p Se meddelelser
Til Peacok.

Nej jeg har aldrig haft en før. Godt nok har jeg haft flex-job, men da jeg fik det i 2000 og reglerne om ressourceprofil først kom i 2003 har jeg aldrig haft en. Det er så en af de mange fejl min nye rådgiver har opdaget. For den kunne have været lavet med det samme.

Tusinde tak for dine link. Jeg har printet det ud og vil læse det senere når mine øjne og hjerne kan koncentrere sig igen.

Til thl.

Da jeg aldrig har prøvet det før og nogen siger jeg skal gøre det med rådgiveren og andre siger det er en fordel ejg selv får lov, ja så ved jeg ærlig talt ikke hvad jeg skal. Derfor spørger jeg. Men når du siger at det er hendes ansvar så kan jeg vel tage den helt med ro.


Er der nogen der har prøvet og have rådgiveren hjemme og hjælpe med at udfylde den???
  Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 21:24   #7
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Tusinde tak for jeres svar.

Jeg har jo fået en udtalelse fra min tidligere chef. Og hun beskriver meget godt hvordan det hang sammen da jeg var i flex-job. Og hun skriver også at hvis jeg på mirakuløs vis skulle få det bedre ville de med det samme have mig tilbage. Og jeg vil så skrive at jeg da aller helst ville tilbage hvis jeg kunne.

Jeg er belvet enig med familien om at jeg prøver at få min rådgiver hjem til mig. Og det af den simple grund at hun så med egne øjne kan se hvor svært jeg har ved at klarer hverdagen. Og min mor vil så være her fordi hun jo har været med hele vejen igennem. Så må vi se om hun vil komme her hjem.

Men det er jo nok en rigtig god ide at få familien til at hjælpe. For de kan se nogle ting som jeg ikke kan eller vil. Så det vil jeg prøve. Og så vil jeg samtidig selv lave et udkast til den.

Så må vi se hvordan det kommer til at gå.

Endnu engang tusinde tak for jeres hjælp ellesammen.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil blj Alt det andet 5 02-12-2011 13:27
Ressourceprofil Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 03-12-2010 13:01
Ressourceprofil - hvad skal jeg være obs på? Sivtop Dit og Dat 3 10-03-2010 16:16
Ressourceprofil. Den udstødte Dit og Dat 10 15-07-2008 15:19
Ressourceprofil??? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 4 12-03-2007 18:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension