K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2008, 11:32   #1
santos
Ved at vænne sig til K10
 
santoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: Hobro
Alder: 62
Indlæg: 13
Styrke: 18
santos er rigtig godt på vej
sagbehandler på besøg??

min pensionsag har kørt i over 2 år lægekonsulenten har afsluttet mig 2 gange har afsluttet reva, alle nået til samme mening "nul arbejdeevne" udtaget den sagbehandler der skal sende det videre til pensionnævnet nu er han kommet i tanke om at han ville komme på besøg det synes jeg er noget mærkelig noget og kan ikke se formålet med det, jeg har ikke noget at skjule men har spurgt ham om hvorfor? så siger han bare, "fordi det ville jeg gerne"
jeg er ikke vild med det og min mand er tosset og bliver ved med at spørger "hvorfor ville han det" og jeg ved det jo ikke?
er der nogen der har oplevet det samme?
santos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 12:18   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg mener, andre her på siden har prøvet det... nogle beder selv om det af helbredsårsager.

Men du kan jo optage samtalen med vedkommende.

Om du vil oplyse om det eller ej, er op til dig, men du har lov til det.

Et andet råd er, at sagsbehandleren SKAL BEGRUNDE, HVORFOR vurderingen er i strid med de andre udtalelser. Det SKAL stå i ressourceprofilen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 13:59   #3
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Min sagsbehandler ville også gerne hjem til mig

Jeg opfattede det som en magtdemonstration. Han har ikke ret til at komme i dit hjem, medmindre du inviterer ham. Jeg nægtede og hun kom ikke. Så hold fast i dine rettigheder til at have et privatliv der ikke kommer din sagsbehandler ved.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 16:44   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
santos

Jeg har haft besøg en gang om ugen nogen gange to
det var så ikke selve min sagsbehandler, men en fra Ny chance for alle

var også meget i mod det i starten og det var heller ikke en god start han lavede

men har skrevet om det i emme Tortur http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...ghlight=tortur

har dog ikke skevet færdig deri,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 18:55   #5
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Havde sagsbehandleren på besøg, da jeg fik lavet min ressourceprofil. Var sådan set heller ikke meget for det, men vi havde dengang langt til kommunen og ingen bil, så det var faktisk det nemmeste.

Anyway- de har ingen ret til, at tvinge sig ind i ens hjem- de kan tilbyde det og så siger man da nej, hvis man ikke gider og have dem rendende.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 19:10   #6
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hjemmebesøg af sagsbehandler.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Buffy Se meddelelser
Havde sagsbehandleren på besøg, da jeg fik lavet min ressourceprofil. Var sådan set heller ikke meget for det, men vi havde dengang langt til kommunen og ingen bil, så det var faktisk det nemmeste.

Der kan helt sikkert opstå situationer, hvor det er mest praktisk, at det er sagsbehandleren der kommer på hjemmbesøg. Men personligt, ville jeg have svært ved, at byde min sagsbehandler velkommen i mit hjem........ hvis det var virksomhedskonsulenten, ville det se helt anderledes ud. Det handler jo i bund og grund om tillid til den person, som man byder ind i sine private stuer.... Så hvis man har et anstrengt forhold til sagsbehandleren, er det nok ikke det der ligger først på ønskelisten. :
Anyway- de har ingen ret til, at tvinge sig ind i ens hjem- de kan tilbyde det og så siger man da nej, hvis man ikke gider og have dem rendende.
Der er jo ikke nogen, der har noget at skjule eller fortie, men ens hjem er nu engang et meget personligt sted hvor man skal føle sig tryg og derfor er det kun en selv der bestemmer hvem man lukket sin hoveddør op for - heldigvis for det.

Den Udstødte

Sidst redigeret af Den udstødte; 28-06-2008 kl. 19:13. Årsag: Man kunne ikke læse den grønne tekst
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 08:52   #7
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Nej- ville bestemt heller ikke lukke alle sagsbehandlere ind i mit hjem. Lige netop hende, der lavede min ressourceprofil var dog en af de mere hjælpsomme og flinke af slagsen- den type som rent faktisk gerne vil hjælpe en videre.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 12:18   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Santos du har selvfølgelig lov til at sige nej til et besøg du kan jo bare skrive en kort mail til ham om at du ikke kan se formålet med det og at det ikke passer dig og din familie at han kommer på besøg ...

med hans begrundelse for at komme på besøg så har han intet at gøre der og du kan ikke riskere noget ved at sige nej tak til hans besøg ...

jeg ville ikke lade ham komme og selvfølgelig er din mand tosset det er dig der søger pension og ikke hele familien og husholdningen ...

så skriv kort og godt til ham at du takker nej til hans tilbud om besøg da du betragter dit hjem som din base og gerne selv vil bestemme hvem du lukker ind

mvh
Hejdien

Citat:
Oprindeligt indsendt af santos Se meddelelser
min pensionsag har kørt i over 2 år lægekonsulenten har afsluttet mig 2 gange har afsluttet reva, alle nået til samme mening "nul arbejdeevne" udtaget den sagbehandler der skal sende det videre til pensionnævnet nu er han kommet i tanke om at han ville komme på besøg det synes jeg er noget mærkelig noget og kan ikke se formålet med det, jeg har ikke noget at skjule men har spurgt ham om hvorfor? så siger han bare, "fordi det ville jeg gerne"
jeg er ikke vild med det og min mand er tosset og bliver ved med at spørger "hvorfor ville han det" og jeg ved det jo ikke?
er der nogen der har oplevet det samme?
  Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 11:52   #9
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
Komme på besøg....hvad i hulen bilder de sig ind....jeg er lamslået.
Du skal bare henvise til, at de er udstyret med pc og kontor i kommunens bygninger, at du er ryger, og derfor ikke vil udsætte kommunens ansatte for passiv rygning. Den lov er jo sat i værk. Hold da op, det havde jeg godt nok ikke fundet mig i. Det er i høj grad upassende snagen i et menneskes privatliv. Det giver slet ingen mening.
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagbehandler - jobkonsulent, hvem gør hvad? ZikZak Alt det andet 13 23-06-2013 12:49
Besøg af kommunen.. Cat 72 Hjælpemidler til handicappede 5 28-02-2010 13:08
Rigsrevisionen har være på besøg..... phhmw Alt det andet 5 08-01-2010 21:49
besøg af min Sagsbehandler... sweetie Alt det andet 10 11-12-2009 17:55
500.000 unikke besøg zuza Politik og Samfund 2 14-08-2007 19:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension