K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2008, 11:06   #1
trinemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
trinemor er ny på vejen
Trinemor´s historie..(lang)

Huha ved næsten ikke hvor jeg skal starte ...
Men alt dette startede i forbindelse med fødslen af min yngste søn ( der havde været problemer med maven siden året før 2001 da vi mistede vores baby i uge 24) men blir så gravid efter et halvt år , og har stærke mavesmerter under hele graviditeten: HAn kommer så 10 uger før tid , taget ved kejsersnit, dagen efter vågner jeg op og er rigtig dårlig og har virkeligt ondt .. Så går alt i kaos jeg begynder at kaste blod op der er så sprunget en hivedpulsåre der ligger lige op af mave mundingen. kan ikke selv huske så meget men ved jeg fik omkring 20-25 poser blod bare oppe på stuen.. så står alt i tåger ...
Det viser sig så jeg havde udviklet et meget kraftigt mavesår , og da de gir mig medicin efter fødslen går det ¨så helt galt.. Nå men de fik det stoppet og jeg har det ad he... til , Óg har det faktisk resten af min barsel og da barslen er slut bliver vi enige om at jeg kunne tage det sidste halve års barsel på min ældre søn da jeg følte jeg var for dårlig til at komme ud og søge job.. Hertil skal også nævnes at jeg var i voksenlærer som slagter da jeg bliver gravid og det blev de meget utilfredse med så jeg blev faktisk "tvunget" til at skrive under på min egen opsigelse "grundet samarbejde" Men vi opdager så at intet hjælper jeg blliver mere og mere syg og ender så på sygedagpenge da jeg er uden indtjening bliver det beregnet på kontanthjælp.....
Jeg når så langt at de beslutter sig for at prøve at operere et stykke af mavesækken væk sikke en omgang der blev laver så mange fejl... en oivergang vejede jeg 43 kg de havde lavet det for stramt så der ikke kunne passere fast føde det blev blokket ud adskellige gange følte jeg levede på sygehuset ... havde ingen immunforsvar så kunne INTET og blev syg hele tiden.. og de konstaterede så at de havde opreret mig i den forkerte side ???? og det kunne der sp ikke gøres noget ved.....
Efter 3 år på denne måde bliver jeg så (med de opligatoriske samtaler hver 3 mrd.) sendt til en sags behandler netop efter komune sammenlægningen og det første hun siger til mig at hun kendte til min sag fra min gamle komune og hun synes vi skulle søge en førtidspension på mig... Fint nok , skal lige siges at jeg ikke rigtigt kan arb jeg har dage hvor jeg ikke kan røre mig for smerter og får hver dag stærk smertestillende ... så jeg kommer så ikke i arbejdsprøvning da de mener jeg er for dårlig til dette.... hvor der så bliver iværksat en masse undersøgelser jeg skulle til pshygolog , egen læge ressurceprofil. så ryger jeg i glemmebogen og hver gang jeg kontaktede dem så mangelede de LIGE de og de papire .. fik så i januar i år at vide at de hverken turde eller ville røre mere ved min mave da de var 90 % sikker på at intet ville gavne og samtidig får jeg diagnosen ADHD pga af et undesøgelsforløb på min søn... og hver gang ved jeg at alle de forskellige har sendt papire til hende men jeg hører intet og ringer og ringer og endelig her for 4 uger siden ringer hun moig op efter laaang tavshed og spørger til om jeg kan komme dagen efter og læse papire igennem for så ville jeg ENDELIG komme på møde her d 24 juni..... og samme efter middag ringer hun så og siger
AT JEG ENDELIG HAR FÅET MIN PENSION...

MEn føj jeg føler de har glemt mig mange gange ... og desværre har hun jo kun haft ringet til mig jeg har enkelte meget få ting på skrift øv ....

Men det er så min historie.. som desværre er blevet lidt lang .. men tak til jer der læste med så langt..
trinemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 12:58   #2
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
hej Trinemor

Puha sikke en histore sikke meget du har været i gennem, men håber nu at der er lys forude for dig idet du er tilkendt fp, så kan du få lidt fred og måske lidt overskud til at nyde dine børn,

Mange varme hilsner Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 13:09   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Trinemor... sikken historie.

Det er sørgelig læsning, men desværre ikke enestående.

Det er dejligt, at du ville skrive om dit forløb. Det giver håb om, at der trods alt er håb om, at man efter lang og sej kamp kan få ro i tilværelsen.

Men i din sag og mange andres skal man usigeligt meget igennem først.

Hvis du har spørgsmål om tips og råd, når man skal gennemgå papirerne som pensionist, så siger du bare til.

Der er en del links og tråde om ting, der er værd at vide som pensionist.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 15:16   #4
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Kære Trinemor,

Din historie er berører mig dybt, og jeg er målløs over de svigt du har oplevet i systemet.

Vil lige spørge dig, nu hvor du har fået bevigtet FP, om du ikke har sendt en klage til Patientklagenævnet ?

Mange hilsner fra en anden mor der også hedder Trine

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 20:19   #5
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Trinemor!

Jeg er meget ked af, at du er blevet behandlet SÅ dårligt gennem SÅ lang tid. Det er da utroligt, at der ikke er nogen der har hjulpet dig undervejs. Selv har du jo ikke haft en disse overskud, til at kæmpe for hverken det ene eller det andet.

Men det glæder mig usigeligt meget, at du nu har fået din velfortjente førtidspension. Så kan du få lidt ro på - ro til dig og din familie. Ro til at finde dig selv som førtidspensionist.

Sender en skrækkelig masse kram, som du kan tage frem når du har brug for omsorg.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 08:48   #6
trinemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
trinemor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trine Se meddelelser
Kære Trinemor,

Din historie er berører mig dybt, og jeg er målløs over de svigt du har oplevet i systemet.

Vil lige spørge dig, nu hvor du har fået bevigtet FP, om du ikke har sendt en klage til Patientklagenævnet ?

Mange hilsner fra en anden mor der også hedder Trine

Trine
hej Trine .. nej det har jeg ikke(endnu) det var en af de ting jeg opdagede da jeg kom ind på denne side, og har læst mig frem til at man vist skulle have en skriftelig dato og det er jeg ikke klar over om jeg har skal lige ha kigget min mappe igennem men ved jeg har en hvorpå der s¨tå at vi skulle have haft det at vide omkring jul (altså afgørelsen)
Har jo hele tiden kun haft hendes telefonsamtaler at rette mig efter .. men en stor trøst at vide i er der hvis der kommer spørgsmål og det skal der som nok gøre...

Men rigtig nu trænger jeg til overskud til fam... de trænger vist til mig.. specielt ungerne .. har jo en søn der også fik konstateret adhd i efteråret så nu må jeg hellere få set på hvad hjælpemidler vi kan få til ham..

Og hvor er i bare søde til at læse indlæg og kommentere har aldrig følt mig mere velkomment et sted tak skal i ha alle sammen
trinemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 12:45   #7
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Trinemor

Sikke en historie. Håber du via din førtidspension nu kan finde ro og få tid til din familie

rigtig god weekend


B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 12:52   #8
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Trinemor
Det er en trist historie Du har været igennem, atter en skamplet på den måde social og sundhedssystemet virker herhjemme. De prøver sikkert alt de kan, men effekten er mest som at sprælle med arme og ben i kviksand, derfor også de store stressmængder blandt de ansatte. Vi skal have et socialsystem, hvor respekt kommer i højsædet, i min verden har man tillid til folk , indtil den bliver misbrugt, men det er måske derfor jeg selv er havnet her .....
Jeg har en bror med et barnebarn med ADHD som har haft glæde af et kosttilskud for at undgå den amfetamin-holdige medicinering. Det har været nok for ham, men det afhænger selvfølgelig af graden. Jeg kan oplyse dig om hvad det hedder i pm, men vil ikke reklamere for noget egentligt produkt, bare oplyse om muligheden.

mvh Nøvsen
Og hvis Du skulle mangle lidt støtte og trøst sender jeg også lige en kasse
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der mon?? Udeiskoven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 21-12-2011 09:31
Hvor lang RP annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 28-11-2011 23:22
Hvor lang tid Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 18-09-2011 20:41
Lang lang vej..... Hanna Spørgsmål ang fleksjob 5 15-05-2010 16:40
For at gøre en lang historie kort...eller lang... chico Din historie 5 12-02-2010 10:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension