K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2008, 15:48   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
CHF løfter pegefingeren

Følgende kunne måske være interessant for dem, der skal arbejdsprøves med henblik på fleksjob:

CHF løfter pegefingeren overfor Kolding Kommune, idet han mener kommunens krav til personer, der vil i fleksjob er for stramme.

http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/.../23/072532.htm
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 19:06   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Ja, det er da virkeligt intressant, og den tilsyneladen "forkert tolkning af loven" sker ihvertfald i Hedensted Kommune. Men her bliver det lagt ud sådanne, at det sker på grund af CHF´s opstramning af reglerne og krav om kontrol. Og man mente at en arbejdsprøvning i den virksomhed jeg var ansat i ikke var nok. Og senere udtalte lægekonsulenten, at den arbejdsprøvning i hendes øjn var ugyldig, da jeg jo var ansat i virksomheden
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 22:32   #3
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Uha, det bliver spændende om jeg kan nøjes med den arbejdsprøvning jeg er i nu. Har tidligere væert i en, som jeg slet ikke kunne holde til. Mine skånehensyn blev der overhovedet ikke taget hensyn til. Der hvor jeg er nu er et godt sted, som passer godt til mig. Håber meget, at jeg kan få et fleksjob der. Nu må vi se...........

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 11:31   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, det ér interessant med den løftede pegefinger. Jeg håber, det er noget nogen af jer kan bruge, så I bliver sparet for unødige arbejdsprøvninger. Selv er jeg jo ved at søge ftp. Nu er der iøvrigt også lyd og billed på historien. Tv Kolding har interviewet Lis Ravn Ebbesen, der er formand for beskæftigelsesudvalget i Kolding Kommune. Hun nævnet, at de har hele 3 sager kørende mod CHF, som hun direkte HÅBER, de får en næse for...! Se med her:
http://www.kolding.dk/data/0055652.a...3552&uid=53991

Den efterfølgende historie om "alternative" socialrådgivere er iøvrigt også interessant. Bemærk, at programmet vist kun er tilgængeligt online i ca 14 dage...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2008, 08:09   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Selveste Beskæftigelsesministeren siger, loven fortolkes for stramt, mens Beskæftigelsesankenævnet siger god for fremgangsmåden... Jeg opgiver at forstå det mere...

http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/.../16/164252.htm
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MATCHGRUPPER: Mette F´s løfter om hjælp til svage kontanthjælpsmodtagere er tomme ord Henrik Herløv Politik og Samfund 8 22-02-2013 14:50
P1 i dag: ulovlige løfter afgivet af Ministre buster Politik og Samfund 3 01-12-2011 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension