K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2008, 14:18   #1
linda.me
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 4
Styrke: 0
linda.me er ny på vejen
min historie

Jeg "fløj" nærmest gennem systemet. Arbejdsprøvning på Reva i 2 måneder, dernæst 2 ekstrene prøvninger hvoraf den sidste endte med jeg fik fleksjob.

Men men men. Pas på. Jeg er stadig i mit fleksjob, men er heftigt søgende efter et nyt, og gerne et hos et stort firma eller hos kommune.
Jeg kæmper hver måned en kamp om at få udbetalt den aftalte løn, og om den skal udbetales den sidste bankdag i måneden, eller som det ofte er sket, når det passer chefen bedst. Har så også lige opdaget at den aftalte pension som jeg har betalt en andel til via min løn og som arbejdsgiver ifølge min lønseddel også betaler til, åbenbart kun eksistere på min lønseddel og ikke i virkeligheden. Der er ikke indbetalt en eneste krone, selvom det fremgår tydeligt af mine lønseddler 10 måneder baglæns.
Nu har jeg så givet min chef 1 uge til at få bragt orden på sagerne, ellers vil jeg kontakte min fagforening for hjælp.
Jeg synes det er vildt træls at skal kæmpe dagligt med arbejdsgivere der groft udnytter os fleksjobbere. I det firma jeg er ansat er vi 4 ansatte, og alle er i fleksjob med 2/3 del tilskud, konkurenceforvridende vil jeg mene. Vi udfører alle 20 timers arbejde med meget stress om meget lidt hensyntagen til vores skavanker. Burde ikke være lovligt at udelukkende basere sin private virksomhed på ene fleksjobbere, når man samtidig forventer at få fuld valuta for sine penge. I det firma jeg er ansat, er alt lige fra stole, borde, telefoner, headsæts osv bevilget os fleksjobbere, så stort set alt inventar er gratis for arbejdsgiver.
Håber jeg snart finder et andet job et større sted, hvor man ikke føler sig udnyttet og snydt.
linda.me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 14:25   #2
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
ja man kan da sige at din arbejdsgiver udnytter systemet, og god ide at sætte ham stolen for døren, ved at få fagforeningen med ind i det, for du skal ikke snydes for din pension.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 14:31   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej og velkommen til...

Sikken en historie, du har der...
Husk du må ikke bare sige op - ellers risikerer du, at du ikke kan få ledighedsydelse fra kommunen. Har du taget kontakt til din jobkonsulent/sagsbehandler og nævnt problemerne?
Jeg kan godt forstå, at man føler sig snydt... Jeg håber virkelig, du finder dig et andet job... Selv har jeg også oplevet nogen problemer på min tidligere arbejdsplads. Jeg ledte efter et andet job, og i løbet af bare 3 måneder fik jeg et andet fleksjob - ved kommunen, og det er jeg rigtig glad for.... Der fik min tidligere chef virkelig røde kinder og en lang næse.... hehe... han fortjente det...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 15:49   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
linda.me hvis ikke det var for din lokation så ville jeg tro du var på min gamle arbejdsplads

Jeg kan tilgengæld ikke forstå hvorfor du vil vente med at gå til fagforeningen ?

Jeg kender godt det med at man er glad for at man overhovdet har et job også jeg fandt mig i alt for meget (løn der manglede, timer der blev lavet om , en nyopfundet fleksløsning sådan at arbejdsgiver kunne bestemme hvornår vi arbejde og hvornår ikke ) og jeg mistede først tålmodigheden da der blev lavet en regle om at vi fire flekser ikke måtte holde pause sammen og kun holde frokost to og to ,og der blev taget tid på hvor længe det tog at ryge en smøg osv..

de ordinært ansatte spiste sammen og ikke kun spiste de sammen de forlod huset en halv time før frokost for at tage ned og købe ind til deres frokost (uden at høre om flekserne skulle have noget med ) også var der dømt frokost for de ordinært ansatte og chefen...

samtidig var begrundelsen for at vi flekser ikke måtte holde pause sammen at der så var for lidt bemanding ved telefonerne og kunder ringede forgæves (hvad vi aldrig havde oplevet) og da vi var 4 ordinær ansatte og 4 flekser så var det vist hip som hap om det var flekser eller ordinær ansatte der holdt pause sammen ...

flekserne blev da også forbudt at holde pause sammen med de ordinær ansatte .. ergo man skulle holde pause alene hvis man var flekser, mad måtte man dog indtage to stk ... men ikke før de ordinær ansatte havde spist deres mad...

Jeg må indrømme at jeg kom meget ulegant ud af det job he he

men kommunen accepterede det, og dem af os flekser der brokkede os og gik til fagforeningen blev fyret /sagde op/stoppede i enighed (det har man aldrig fundet ud af ) hvor de flekser der ikke satte hårdt mod hårdt stadig kæmper en kamp med at komme på job hverdag ...

Men det er enormt vigtigt at du får formidlet til din sagsbhandler og jobkonsulent hvad det er der foregår på din arbejdsplads ., min arbejdsplads var alletiders i starten men da praktikken var færdig så kom der andre boller på suppen...

jeg gjorde det at jeg begyndte at skrive jobdagbog med alle episoderne der opstod hverdag. samt manglede løn osv ..

og jeg skrev til min jobkonsulent og sagsbehandler om hvordan det foregik dernede, jeg var godt klar over at moralske skrupler over udnyttelse ikke lige var det min chef led mest af , så jeg vidste godt at hun ville gå efter mig i form af kritik af mit job osv ..nu var jeg sælger så det var meget nemt for mig lige at kopiere mine salgstal hver måned og gemme dem og så gjorde mine kollegaer det samme og afleverede dem til mig , så da dagen kom og hun skulle fortælle jobkonsulenten hvor dårlig jeg var til mit arbejde var det muligt for mig at fremlægge både egne og kollegaers resultater ... så den faldt helt til jorden og hun fremstod som en der havde meget svært ved at holde sig til sandheden ....
  Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 23:13   #5
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
Må man ikke selv sige op hvis man ender i et dårligt flexjob ?? Håber virkelig for dig du kommer væk så du kan bliver behandlet så godt som du har fortjent
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 19:53   #6
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Nej, man må ikke selv sige op - så mister man retten til ledighedsydelse. Det er vigtigt, at du informerer den virksomhedskonsulent, der har skaffet praktikpladsen/fleksjobbet og ikke mindst din sagsbehandler.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension