K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2008, 13:05   #1
for4gang
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
for4gang er ny på vejen
Hvordan

Jeg mangler lidt hjælp. Ved ikke hvor jeg skal gå hen.
For 2½ år siden blev jeg sendt på flexjob ydelse efter en tur gennem reva. Jeg har inden det været turen igennem revalideringen 3 gange og takket nej jeg ville klarer mig selv. Sidste gang var en hård tur med med mistillidt til om jeg kunne være så dårlig og uden at de kikke på de foregående 3 gange.
Blev tvunget i job sidst i dec 2007 med start i jan. 2008 og det er i kommunen. De fik en pulje fra staten til os der havde gået mere end 12 mdr ledig. Så intet valg enten søger du selv og har job eller sætter vi dig i job.
Min jobkunsulent er tillige min sagsbehandler i kommunen. Og tillige skal hun varetage intr. for min arbejdsplads. Altså hun sidder med 3 hatte på. Jeg er lige blevet fyret , ford jeg har været sygemeldt af flere gange. De har ikke forståelse for at jeg kan blive dårliger af at arbejde, da jeg ikke var sygemeldt i starten,men da havde min krop jo hvilet i ca 2 år. Og tillige er det med accepkt fra min læge jeg er sygemeldt.
Var til møde uden jobkonsulent eller tidlids respt. Da ingen havde tid til at komme , jeg får stadig et mistillid angående jeg ikke kan love jeg aldrig bliver syg igen. Altså jeg er på flexjob. bliver fyret forde jeg ikke kan love ingen sygemeldinger. Jeg får at vide følgende . Det er jo en arbejdsplads og mine reccurser mangles.

Kan det være rigtigt man skal behandles sådan ?
jeg er som alle andre smidt over i statens forsik. og jeg er ikke medlem af fag. siden jeg kom på flexjob ydelse.

Hvad gør jeg.
takker jer for svar
for4gang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 13:50   #2
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 16
THJ er ny på vejen
Bliver medlem af en fagforening !
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 13:54   #3
for4gang
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
for4gang er ny på vejen
det er jo ikke nemt når man er meldt ud
mvh
for4gang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 13:56   #4
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 16
THJ er ny på vejen
Jo man kan bare melde sig ind igen og så forhåbentligt have lært at ikke melde sig ud en anden gang
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 13:59   #5
for4gang
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
for4gang er ny på vejen
jo men min økonimi tillader ikke at stå 2 steder, man skal jo over i statens sikkerheds med det der hører til så ville det blive en yderlig udgift til/på 500 kt om mdr. Løn er ikke for stor i forvejen
for4gang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 14:20   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Sikken en kedelig situation, du er kommet i. Nej, der er ingen, der kan love, at man ingen sygemeldinger får, det kan ikke engang raske mennesker love!

Jeg ved ikke, hvad jeg skal råde dig til, jeg håber, der er andre herinde der kan komme med et bud.
Man må vel se på, om jobbet har været optimalt og om skånehensynene og timetallet har været passende.

Håber, du finder ud af det!

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 14:22   #7
for4gang
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
for4gang er ny på vejen
jeg har endnu ikke kunne komme op på mere end 10½ time om ugen. min krop den stivner helt
for4gang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 14:56   #8
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
for4gang;

Du skal selvfølgelig lytte til din krops signaler og handle derefter. At de siger, at din ressource mangle er ikke dit problem. Du skal sætte dit eget helbred i første position. Der er ingen, som vil takke dig hvis du får nogle skavanker af dit fleksjob.

Der må ligge en ressourceprofil på dig. Hvilke begrænsninger har du siden, du er berettiget til fleksjob ? Du behøver ikke skrive det her, hvis du ikke vil.

Men de skal tage hensyn til dine skånebehov. At det er hos kommunen fratager dem ikke fra at tage hensyn til dig. Har de gjort det på arbejdet ?

Er du sygemeldt nu eller er det p.gr.a. at du ikke har nogen sygemelding fra din læge, at du er blevet fyret ?

Hilsen

FlemmingLeer
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 15:07   #9
for4gang
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
for4gang er ny på vejen
jeg har problemer både med arme og ryg lænd og det er gennem de sidste ca 25 år hvor det startde første gang, da jeg var 28 og første gang blev sendt til revalediringen.For 2 år siden fik jeg 2 disko i nakken da jeg var i arbejdsprøvning på reva. Jeg er slidt op i krobben og der står kun forværring i vente i mine papir.Og da jeg var på reva havde min læge også forventet jeg fik tildelt pension. Min læge er med hele vejen, det var ham som sygemeldt med de sidste2 uger.
der er megen ressureprofil på mig , men det ser kun min jobkonsulent ikke der i kantinen med personalechef og køkkenchef.
Alt det der står i min ansættelse som jeg måtte lave har jeg stort set ikke gjort.
Sage de kunne sætte mig på beholdet, det vidste jeg at jeg kunne holde til. Har ikke bagt 1 kage siden.
for4gang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 15:08   #10
for4gang
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
for4gang er ny på vejen
retter lige

sagde de kunne sætte mig på bageholdet...
for4gang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan gør man? adaucke Spørgsmål ang fleksjob 8 29-01-2013 19:18
Hvordan ?? Bassemanden Alt det andet 1 29-06-2010 10:47
Hvordan ser en syg ud ?!? Bare Mig Alt det andet 20 18-06-2010 12:42
Hvordan vil jeg stå? mumle_mund At søge førtidspension 17 06-03-2008 23:14
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension