K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2008, 19:07   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Karen Jespersen

sidder lige nu og pipper løs om at: NU kommer der en lov om at hvis børn render rundt ude om aftenen, så får forældrene en bøde

Ak ja, med 4 unger kan det da hurtigt blive dyrt for mig
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2008, 21:27   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det hørte jeg også, og så tænkte jeg, at så er børnene nødt til at "skaffe" flere penge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 01:39   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den har jeg godt hørt før ALT skal koste os penge, men ingen kan stille regeringen til ansvar ...

Jeg sad altså lige i morges og hisede mig op over det samme emne..

Hvis vores unger pjækker så skal vi betale, hvis de går på veje og stræder så skal vi betale..

når de så ikke pjækker men møder pænt op i skolen, så bliver de sq sendt hjem fordi der ikke er lære nok, og så kan de gå på veje og stræder fordi vi tror de er i skole der er intet logik i det overhovedet...

skriv om det på mitansvar , der må for hulen være nogen af de fæ hovder der læser med , om de kan fange poienten i det , det skal jeg lade være usagt...

Men på den anden side så kan der være fordele ved det, for tænk på alle de unger der har velhavende forældre eller middelklasses forældre og som tror at regeringen aldrig vil gå efter dem , de kommer jo også til at betale for med fare for at være fordomsfuld , så kender jeg sq flere unger af såkaldte "gode samfundsborgere" der har svære ved at gebærde sig end mine unger der er børn af en mor på overførelse indkomst (ikke Mimi Jacobsen)

nå men skrev om det her allerede i formiddags på mitansvar http://www.mitansvar.dk/debat/110
  Besvar med citat
Gammel 20-06-2008, 08:47   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Godt brølt, løve

Læser lige debatten på BT og krummer tæer over folks holdninger:

genindfør revselsesretten - jeg er sgu ikke død af at ha fået en i r.... eller en over nakken og jeg kender ikke andre der er.

Og endelig, så kunne man godt straffe forældrene, der ikke har styr på, hvor deres børn befinder sig om natten.
Eventuelt med noget "klikkekort", hvor man til sidst vil kunne risikere udvisning eller en bøde der kan mærkes på pungen, og ikke kun 10.000,-

Vi har vist psykologer og pædagoger nok i dette land. Det har ikke hjulpet hidtil, siden revelsretten afskaffelse.

Kæft trit og retning.

http://debat.bt.dk/index.php?id=1&vi...d=12617&page=2
******

Nu er jeg jo hundemenneske og drager lige en sammenligning....for ikke så mange år siden, der brugte man straf i hundetræning, idet man fuldt og fast troede på at det var løsningen ved en ulydig hund. På samme måde som med revselsretten, stik ungen en flad og alle problemer er løst, træk i lommepenge do, stuearrest do og alt er atter lyserødt.. Årh, vi rider min kæphest, mit speciale på Ballerup sem. var netop vold mod børn.

Enhver ved sine fulde 5 ved jo godt at vold IKKE løser nogle problemer, og lidt paradoksalt at: Du må IKKE gå rundt og slå, så nu får du en flad af mig Sikken et signal at sende.

Enhver ved vel også at økonomiske sanktioner ikke vil hjælpe, hvis forældrene er ligeglade med hvor ungerne er om natten, så får de pludselig interesse p.g.a. bøder?? Hvis forældrene ikke kan styre deres unger, så kan de pludselig, fordi de får bøder?? Utopi.

Og det skal såmænd nok blive værre endnu:

Regeringen og Dansk Folkepartis hykleri kender tilsyneladende ingen grænser: Til næste år tvinger man kommunerne ud i en nulløsning, som vil betyde massive nedskæringer på børne-, skole- og ældreområdet, fordi man har et ønske om ikke at overophede finanspolitikken. Hvis man virkelig ønsker at undgå overophedning, kan man blot annulere de 5 mia. i skattelettelser, som man vil rulle ud til næste år. Men man vil altså hellere prioritere de bedst stilledes forbrugsmuligheder fremfor den lokale velfærd, udtaler Ole Sohn, finanspolitisk ordfører f. SF
******

Ting hænger jo sammen, utrygge forældre giver utrygge børn, dårlig økonomi giver forringet service.

Lige et sidepring: højere børnecheck for de mindste, er hvad Venstre nu giver, den har jeg ikke helt forstået?? De mindste er dyre i vuggestuepriser, enig, men de er billige i tøj, mad, fritid og ønsker......taler af erfaring, har 4 af slagsen Måske de penge ville falder bedre ved de større børn??

Nå, men vi skriver og taler nok for døve ører, mod regeringen kæmper selv guderne forgæves.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Karen Jespersen mødt m buh råb buster Politik og Samfund 6 20-03-2009 12:52
Karen Jespersen Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 4 05-03-2009 10:30
Brevstorm Karen Jespersen ! Stella Politik og Samfund 8 16-04-2008 11:06
Føj for pokker !!!!!! Karen Jespersen. Stella Politik og Samfund 3 20-03-2008 01:35
Kom på banen Karen Jespersen!!!! lena Politik og Samfund 2 21-10-2007 16:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension