K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2008, 18:00   #1
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Exclamation Jeg har virkelig brug for støtte...

Hej alle sammen.

Pu ha jeg har virkelig brug for støtte..... Er lige kommet hjem fra et møde med min socialrådgiver, med den besked at de påtænker at stoppe mine sygedagpenge og med den begrundelse at jeg er for syg til flex/revalidering men for rask til pension. Der er ingen beviser på mine scanningsbilleder så det kan ikke passe jeg har så ondt

Kort forklaring:

2005 fik jeg en arbejdsskade som har udviklet sig til kroniske stærke lændesmerter med uds. i v ben. Jeg er så smerteforpint. Har konstant sovende og føleforstyrrelser i hele benet. Nedsat kraft. Måske pga smerter.
Rigtig mange kramper specielt om natten. Sover max ca 2 timer om natten.
Spiser mellen 17 piller om dagen + smerteplaster. Så jeg er total drænet for energi, svært ved at huske og koncentrere mig.
Er faldet en del gange fordi jeg simpelthen har mistet forbindelsen til benet.

Jeg er blevet bevilliget invalidebil med kran og automatgear, invalidescooter, kørestol, krykker, lændestøttebælte og diverse håndtag i hjemmet. Efter jeg har vænnet mig til tanken om at benytte hjælpemidlerne, er jeg blevet god til at bruge dem, og det hjælper med aflastningen.

I de tider hvor jeg ik har været i arbejdsprøvninger har jeg svømmet en del, er bevidst om at lave rygstyrkende øvelser, bruger afspænding og sørge for at få hvilet når behovet er der. Men dette har jeg ikke overskud til i afprøvningerne, så der braser det hele sammen for mig, påtrods af at jeg virkelig er blevet tilgodeset med skånehensyn mm.

Er færdigbehandlet. Og lidelsen var stationær for 2 år siden. Har været ALT igennem. Uden held.

Men da min diagnose KUN er kroniske lændesmerter med uds. bensmerter er det ikke nok til at blive hjulpet i systemet......

Fagforeningen er med mig.

Hjælp hvis i kan.... Er virkelig grædefærdig, kan ikke mere.
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 18:19   #2
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Sara.
Jeg kan godt forstå du har brug for hjælp. Der skal nok komme noget her på siden, for der er mange der er gode til at hjælpe.
Jeg kan da ikke forstå, at du ikke er syg nok til førtidspension. Hvordan kan din socialrådgiver siger det ? Har der været søgt førtidspension til dig?
Ellers ville jeg da nok søge, for det er jo ikke hende alene der skal afgøre din sag.

Håber du får mere hjælp her fra K10.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 18:45   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Sara

Py-ha ja jeg kan sandelig godt forstå, at det lyder mærkeligt, at de har overvejet at stoppe dine sygedagpenge. Det er alt for galt...

Hvis du får at vide, at dine sygedagpenge er stoppet, skal du sørge for at bede dem om at få det på skrift samt en klagevejledning. I din situation ville jeg klage over afgørelsen af stop af sygedagpenge.

Her er noget lovgivning om sygedagpenge, bla. i kapitel 9 om forlængelse af sygedagpenge: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K8

Det er uforståeligt, nu hvor du faktisk skriver, du har en diagnose: Kroniske lændesmerter..... Og med DEN diagnose har du endda fået hjælpemidler til det - lændestøttebælte, invalidebil.... De bør tænke på, at din hverdag skal hænge sammen... Nu ved jeg ikke, hvordan du klarede med timerne i dine arbejdsprøvninger, men alligevel...


- Curls
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 18:47   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej sara

håber du kan bruge os herinde for jeg kan varmt anbefale det

jeg er langt fra ekspert men der er sikkert en masse andre der kan hjælpe dig med din sag.

Hm tillad mig at være lidt nysgerrig men må jeg spørge om din eksakte diagnose på latin ?

Hvor og hvor mange læger har du besøgt og hvorhenne i landet ?

Alt dette blot for at jeg kan pejle mig ind på om din situation er meget lig min mands og måske kan vi udveksle erfaringer

Hold ud Sara men forbered dig også på at det kan blive en lang sej kamp opad.

Du har jo opdaget at du ikke er alene i en sådan frustrerende situation.

Kom herind og vi skal lægge ører til.

til dig.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 18:49   #5
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Hej Sara,

Jeg føler virkelig med dig - du er havnet i en helt urimelig situation.

Du skiver ikke hvor længe du har været på sygedagpenge eller om du har en arbejdsskadesag kørende?

Har du rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade, er der visse undtagelser omkring kommunens pligt til at forlænge sygedagpengeperioden.

Urimeligt at tage så meget medicin uden du reelt har fået stillet en diagnose?
Er alle undersøgelsesmuligheder udtømte - MR-skanning osv.?
Hva' med at blive henvist til et tværfagligt smertecenter?

Sender dig denne information, som måske kan være en hjælp?

Forlængelse af dagpengeperioden

Forlængelse for ikke-pensionister

Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen, når
det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,
det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,
der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller
der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 19:42   #6
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Åh stakkels dig..

Når man er for syg til revalidering eller flexjob - skal kommunen pege på hvad du så skal leve af.

Jeg har selv fået tilkendt førtidspension - selvom jeg fik samme besked som du. Kan du ikke gå til din læge og få ham til at hjælpe med at søge førtidspension ?
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 20:33   #7
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
Tusind tak for hurtig svar.
Jeg har været på sygedagpenge siden Nov 05. Og skaden er meldt til AsK.
Har fået varigt men´på 20% og et midlertidig erhvervsevnetab på 25%, den bliver taget op igen når sagen er afklaret.

Jeg er undersøgt forskellige steder:

Indlagt i Give 3 uger.

Scannet 2 gange. Begge gange uden de fandt noget.

2 gange speciallægeerklæringer.

Psykolog. ( ingen problemer)

Fys.

Kiopraktor.

Akpunttur.

Nerveledningshastighed. ia

Neurolog. ( manglende refleks under foden, derfor udredning for sclerose)

samt diverse undersøgelser/opfølgninger ved egen læge.

Diagnosen er: Lumbago m iscias. Distrorsio columnd lumbalis sequelar. Scoliose m dextro-konvekt L4/L5



Ved ik nøjagtig hva det betyder, men vist BARE lændesmerter med uds. til venstre ben. Åbentbart ik noget Kommunen tager alvorligt. Men det hjælperjo ik mig ud af mit smerte h******.

kæmpe til jer alle.....
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 20:39   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sara... Hvis du i din ressourceprofil og i arbejdsprøvning har vist, at din arbejdsevne er nedsat og varigt, så lyder det vanvittigt, at du IKKE visiteres til fleksjob.

Hvis kommunen er i tvivl om, hvor meget din arbejdsevne er nedsat, så skal den visitere dig til fleksjob, og så må fremtiden vise, hvor mange timer og hvilke andre skånebehov du har brug for.

Men jeg kender jo ikke hele din sag, men umiddelbart burde du som minimum visiteres til fleksjob og dermed ledighedsydelse, mens den fortsatte udredning af din arbejdsevne foregår.

I din ressourceprofil SKAL kommunen angive, HVORFOR der IKKE tilkendes pension, fleksjob, revalidering osv.

Er man for syg til revalidering, vil jeg mene, det hedder fleksjob.. eller pension.

Der er jo revurdering konstant, så hvis kommunen skulle have "taget fejl" i fleksvisitationen, og hvis du ved et "mirakel" skulle blive sund og rask, så er muligheden jo for, at du kan arbejde på ordinære vilkår (hvem ville ikke foretrække at være sund og rask i stedet for dette helvede?!).

Men tjek din ressourceprofil meget grundigt for følgende:

1. Hvordan mener kommunen og du, at din arbejdsevne kan forbedres/udvikles?

2. Hvilken plan er der for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet?

3. Hvilke skånehensyn er der i forhold til dit helbred? (nedsat timetal, arbejdspladsindretning, hjælpemidler, pauser etc. etc.)

4. Hvilke behandlingsmuligheder er der for at dit helbred skulle blive forbedret?

Hvis du tænker i de baner, som ressourceprofilen/planen for dig SKAL indeholde, så får du sikkert øje på en masse "ævl" fra kommunens side.

Men tjek engang og vend så tilbage med spørgsmål.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 20:40   #9
sara
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Indlæg: 64
Styrke: 17
sara er ny på vejen
p.s Jeg er max kommet op på 8 timer om ugen i afprøvningerne., og det ved jeg godt ik er nok..... Men kan simpelthen ik klare mere..... Har senest været på et afklaringscenter i 12 uger, hvor de kraftigt anbefalede at jeg fik en pension. De har rigtig flot beskrevet hvordan jeg har det og hvilke fysiske problemer jeg kæmper med.... Men heller ik det lytter de til, på trods af at det er dem der har sendt mig i afklaringsforløbet.
sara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 20:44   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sara... Nu blev jeg lidt klogere.

Der er dokumentation for, at din arbejdsevne er nedsat.

Du skal visiteres til fleksordningen eller pension. Ikke kontanthjælp.

Eller fortsætte på sygedagpenge.

Andre på siden ved mere om arbejdsskader og sygedagpenge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har VIRKELIG brug for hjælp!!!!!!!!! vinterpige Spørgsmål ang fleksjob 10 17-09-2011 12:54
Jeg har virkelig brug for hjælp mormor2010 Alt det andet 1 11-09-2011 17:06
Jeg har virkelig brug for rådgivning HJD Alt det andet 6 12-07-2010 11:27
Har virkelig brug for hjælp!!! msmv Spørgsmål ang fleksjob 13 24-08-2009 14:26
Har virkelig brug for hjælp... Helenevind Alt det andet 34 19-08-2009 11:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension