K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2008, 10:48   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fratagelse af kontanthjælp.

Akut hjælp.
jeg er først blevet truet med, manglende underskrift på job-plan lavet alene af sagsbehandler, med et timeantale som afviger betydeligt fra det aftalte. Jeg underskriver derfor med bemærkninger.
Dette acceptere man ikke, hvorfor man vil fratage kontanthjælpen.
Det er ikke opdateret dato. DVS at opstart i afklaring skulle være 30.4.08, men er ikke opstartet endnu. Opfølgningsdato er også overskredet, men ingen ny dato.
Aftalen har været blid opstart(1 time), jævnfør resourceprofil, men er ændret i jobplan til 15 timer pr uge.
Jeg har i Job-planen skrevet at jeg vil deltage trods de ændrede betingelser, og henviser iøvrigt til 2 møder, forud.
hvad gør jeg?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2008, 11:06   #2
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Phu ha'!

Jeg kan ikke rigtig hjælpe dig - desværre. Men det lyder da fuldstændig hen i vejret. De kan da ikke tage dit forsørgelsesgundlag fra dig, bare fordi du kommer med nogle bemærkninger til nogle væsentlige ændringer i jeres aftale...

Sender lige en bunke


Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2008, 14:15   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej Pia

Ja det er noget forbandet svineri kommunerne foretager sig ind i mellem...du står svagt og det ved de

Du kan klage over alle afgørelser, problemet er bare at en klage kan tage uhyggelig lang tid før den går igennem, måske mere end et halvt år... der var i hvertfald det vi oplevede at der gik før sagen blev afgjort og kommunen fik en blank afvisning af at det de gjorde var lovligt, og den kontanthjælp de havde tilbageholdt skulle udbetales...

Så kan du ikke undvære pengene, hvad de færreste jo kan, så bliver du nok nødt til at følge deres plan så godt du kan imens sagen bliver behandlet... ser jo da ud til der er nok at klage over...

Måske andre har bedre råd at give... det håber jeg
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2008, 14:17   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken magtkamp, Pia.

Jeg mener, at der et sted i arbejdsevne-"loven" står, at en sagsbehandler skal begrunde, hvorfor man går imod lægens anbefalinger o.lign.

Du risikerer jo at få det værre, hvis dine skånebehov ignoreres.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2008, 16:09   #5
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Ja, det er rigtigt - du skal ha' en begrundelse og den skal være skriftlig. Du skal også ha' en ankevejledning.

Et godt råd til dig vil være, at du tager en bisidder med til fremtidige møder.

Knuz, Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2008, 09:41   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har haft både fagforening og bisidder med til møder, dog går fagforening kun med vedr. selve afklaring/pension. men fagforeningen mener ikke, at indplacering, jobplan har betydning. De rådede mig til at skrive under for at undgå denne situation, men det er jo heller ikke deres helbre, det går ud over.
Der er også det eneste de kan råde mig til, men de burde være med til at klage over grundlaget som er, formålsbeskrivelsen, indplacering, helhedsvurdering. Det er jo på dette grundlag job-plan og praktikaftale er udfærdiget.
Jeg ville som udgangspunkt bare have at både job-plan og praktikaftale, skulle indeholde de realle betingelser. Som de fremstår er alt i skønneste orden. men sker der forværring i mit helbred er det mit eget ansvar, idet det dels ikke fremgår, dels dækker forsikring ikke mod forværring.
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2008, 12:40   #7
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Det er da en underlig behandling du har fået af din fagforening...... det er træls for dig. Hvor er din læge i alt det her? Støtter han/hun dig?

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2008, 14:04   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Han har skrevet 2 henvendelser vedr. kørsel og behandling. han har nu lavet notater vedr. arbejdsprøvningen, men mener ikke at hans indblandning gavner min sag.
Det har som sagt heller ingen forskel gjordt at han tidligere har forsøgt. han har også bedt dem ringe/henvende sig ved tvivlsspørgsmål.
Vedr. fagforeningen, skrev jeg onsdag, har intet hørt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2008, 16:52   #9
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej igen Pia!

Hmmmmm, hvad er nu det for noget. Hvor længe har du haft den læge........ mon du skal overveje, at skifte? Det tror jeg måske, at jeg ville gøre i din situation.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2008, 20:19   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hvad ville du foreslå at han skulle gøre?
Jeg har ikke spurgt til denne nye situation, idet jeg først fik brev fredag
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fratagelse af førtidspension Pipper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 30-07-2013 22:34
Fratagelse af Flexbevilling dobar Spørgsmål ang fleksjob 13 01-04-2010 14:13
Fratagelse af førtidpension Kenzoo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 15-10-2008 14:53
fratagelse af ledighesydelse (jobsamtale) Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-10-2007 11:54
Fratagelse af ledighedsydelse Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-10-2007 11:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension