K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2008, 23:45   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation 1. juli 2008 - nye aktiveringsregler

Så kommer der nye regler igen, igen, igen... den 1. juli 2008.

Nu skal kontanthjælpsmodtagere, som IKKE fejler noget livstruende, åbenbart hetzes endnu mere.

Gad vide, om her menes matchgruppe 5???!!!

Gad vide, hvor mange helbredsforringelser, der nu foregår, når diagnoser endnu ikke er stillet, og kommunerne jagter refusion?

UDKAST til ny bekendtgørelse om Aktiv Beskæftigelsesindsats er her:

http://borger.dk/j2eebdk/app_hoering...p_docid=866566

Høringsbrev med forklaringer er her:

http://borger.dk/j2eebdk/app_hoering...p_docid=866565

http://borger.dk/forside/lovgivning/...gid=2146000079
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 00:33   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
TAK Zuza troede lige at der var lidt læs nat læsning her på k10

Så den her den springer jeg lige over til i morgen for det er da en af dem der ikke er til at hitte rede i med mindre man er helt klar oven i hovdet
  Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 00:41   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det var så lidt, Hejdien.

Jeg har heller IKKE læst den. Jeg finder det bare og lægger det her på siden.

Jeg har OPGIVET at finde rundt i noget som helst fra Beskæftigelsesministeren.

Han har jo heller ikke tjek på, hvad han SELV render og laver. (35.000 kroner)

Men hvis du på et tidspunkt finder hoved og hale i ovenstående, så læg lige en "oversættelse", ikke?

Som jeg læser det, skal også match 5 aktiveres, hvis de ikke er uhelbredeligt syge... eller noget i den retning.

Og det gælder vel også ledige fleksere... osv.

Men da jeg lagde nyt ind om fleksloven og fleksbevis, kom jeg til at tænke på, at det egentlig er denne "høring", der nu er blevet til lov... sikkert også med tilbagevirkende kraft.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2008, 00:57   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har kikket lidt på bekendtgørelsen, ADVARSEL.
problemet er igen, at uden korrekt indplacering i kap. 2, kan man komme rigtig galt afsted.
De nye regler, betyder, at man skal aktiveres med max 6 mdrs mellemrum, selvom du er match 4 og/eller 5, + lave 2 ansøgninger om ugen.
Dette gælder selvsagt, kun såfremt du er indplaceret til at opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked. bemærk at det gælder stk 1-3.
de fleste uafklarede sager er indplaceret i stk. 3, bl.a. pga Ny Chance og andre kassebesparende tiltag, der er lavet for kommunerne.

Dette er skrevet som advarsel, idet der vil blive rigtig mange sygemeldte, der dels lovligt sendes i aktivering, dels bliver bedt om at lave 2 jobansøgninger hver uge.
Den kommer til at gælde fra 1.7.08.
Jeg tror desværre ikke der er noget jeg eller Zusa har misforstået.

PS. tror ikke det gælder flex, idet denne gr. ikke er i match, man alene indplacering. (de står jo ikke indplaceret i stk. 1-3)Og flexbetingelser er vel indviduelle?

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 23:32   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Bemærk at Bekendtgørelsen er frigivet, på SAMME DAG som hørringsfrist udløber!!!!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 23:43   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ja jeg fatter ikke en dyt af de §ér

men denne her
Citat:
Som en konsekvens heraf justeres reglerne om kontaktforløbet for denne målgrup-pe, således det vil fremgå af § 41, stk. 2, nr. 5, at kun kontant- og starthjælpsmod-tagere, der er sygemeldte på grund af livstruende lidelser, der skønnes uhelbredelige, ikke er omfattet af kontaktforløbet.
hvad laver de på kontanthjælp ??
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 00:16   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, kon-S-tanthjælp.

Ja, syge i tvangsarbejde... Ellen Ryg Olsen.

Borgere afhentes i ambulancer, Falck-biler o.lign. (udgift fratrækkes starthjælpen, kon-s-tant-hjælpen, ledighedsydelse.)
Dropstativer, ikke-bevilgede hjælpemidler, manglende diagnoser, og andre småting er fremover INGEN hindring.

Aktiveringsstedet stiller madrasser, morfin, iltapparatur, handicap-"hjælpere" til rådighed.

Hjemtransport sker for egen regning.

Venlig hilsen CHF.

Se bekendtgørelse af 2011, som trådte i kraft 2001, hvor starthjælp er blevet til slut-hjælp, hvorfor starthjælp modtaget fra 2001 og fremad betragtes som gæld, der vil blive inddrevet af SKAT. Rådighedsbeløbet er ligeledes reguleret i denne bekendtgørelse med samme ikrafttrædelsesdato.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 00:52   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det er lige før det er virkelighed.
hvad skal man snart sige, boller fra koberg. ligeså godt dækkende.

Selv Hausgaards citat om at give arbejdet til de syge er desværre blevet virkelighed, for flere år siden.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 00:56   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
åh, ja sikke et velfærdssamfund vi lever i.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 01:05   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jamen godt at i lige hev den her frem igen, jeg vidste at der var noget jeg havde glemt (og sq nok glemmer igen he he ) nu har jeg lagt et notepad på skrivebordet for har slet ikke fået læst det endnu , men nu må jeg sgi da lige finde ud af hvad det er i hidser jeg sådan op over
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP pr. 1 juli susa71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-06-2011 11:21
KL: Aktiveringsregler skaber kassetænkning Webmaster K10 Nyheder 0 16-07-2010 19:20
visitationsmøde 10 juli shylock Spørgsmål ang fleksjob 11 18-07-2009 22:17
tiøren faldt for mig, Venstrebladet d. 5.juli 2008 Huldra Det er da strengt ! 5 26-03-2009 02:10
Nye kilometertakster pr. 7. juli 2008 zuza Nyt om loven 9 14-07-2008 08:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension