K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2008, 17:15   #1
Stengaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2007
Lokation: Thisted
Indlæg: 10
Styrke: 17
Stengaard er ny på vejen
Førtidspension / forsikringspenge

Jeg har efterhånden kikket alle steder, og tror da også at jeg har fundet ud af hvad jeg reelt får i førtidspension, når min sag afsluttes om kort tid.
Der er dog en lille (læs: stor) ting jeg ikke rigtigt har kunnet få endegyldigt svar på:
Jeg har tegnet forsikring med "tab af erhvervsevne" som gør at jeg får månedlig ydelse udbetalt af forsikringsselskab.

Hvem ved 100% om min "indtægt" fra forsikring modregnes i min pension eller ikke?

Jeg takker på forhånd.

/Stengaard
Stengaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 17:29   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan anbefale dig at tjekke på nedenstående links, hvis du ikke allerede har prøvet det.

https://www.pensionsinfo.dk/Borgerse...velkommen.html


http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/default.aspx

Ellers kontakt det forsikringsselskab, hvor du har forsikringen... tjek evt. deres hjemmeside. Nogle forsikringsselskaber har en "regnemaskine", som kan beregne, hvor meget man får udbetalt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 18:51   #3
hh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2006
Indlæg: 13
Styrke: 19
hh er ny på vejen
førtidspension

Steengaard, om så du stiller det samme spørgsmål 100 gange ændre det ikke noget, selvfølgelig bliver du modregnet.

Jeg er selvfølgelig enig med dig i at det er uretfærdigt.
hh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 20:26   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Afhænger af beløbets størrelse om du bliver modregnet eller ej og hvad indtægter du ellers har...

her kan du selv sætte tallene ind og beregne hvad du får
http://borger.dk/forside/penge-skat-...oertidspension

brug:
Selvbetjening
Beregn din pension
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2008, 05:55   #5
hh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2006
Indlæg: 13
Styrke: 19
hh er ny på vejen
Det Steengaard snakker er nok et ret stort beløb. Da han tidligere har fortalt at han er så heldig at han har tegnet to forsikringer. Så det beløb han får må ligge et sted mellem 200.000 kr. og 400.000 kr. om året ved siden af pensionen. Altså han slippe nok ikke for at blive modregnet.
hh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2008, 11:20   #6
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Hej Stengård,

Svaret er ret enkelt: JA

Om du har tegnet en privat forsikring mod tab af erhvervsevne eller via. en arbejdsgiverpension er reglerne nøjagtig ens for os alle. Der vil ske en modregning afhængig af dine personlige forhold - gift eller enlig.

Der vil ligeledes ske en modregning, hvis du har indkomst eks. via aktie eller obligationsudbytte.Har du en personlig indhomst via hobby med positivt udbytte kan der ligeledes ske en modregning.

Retfærdigt eller ej?

Alt andet lige er du langt bedre stillet end andre der udelukkende må leve af en førtidspension.

Du har været fremsynet, vær du glad for det. Mange andre sidder med fletningerne nede i postkassen og siger "bare jeg havde forsikret mig i tide"!

Jeg beklager mig ikke. Via de arbejdsgiver pensioner jeg gennem årene har betalt til, er jeg i dag i den heldige situation at jeg har nøjagtig den samme årlige personlige indkomst som førtidspensionist som da jeg var erhvervsduelig.

Jeg har mange gange til stor irritation set at 5-8% af min lønindtægt er fratrukket til pension. Penge som ville have gjort godt da mine børn var små, men i dag takker jeg systemet for at jeg "blev tvunget" ind i denne ordning

Du kan plotte dine personlige indkomster ind i skemaet her og se hvordan din indkomst vil blive som - gift eller ugift - førtidspensionist.



http://hjem.get2net.dk/foertidspensionist/page34.html

Trine

Sidst redigeret af Hejdien; 10-06-2008 kl. 11:52. Årsag: har sat de to indlæg sammen :)
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2008, 12:38   #7
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Stengaard

Jeg har en arbejdsgiverpension, hvor jeg får 54.000 kr om året, den bliver ikke modregnet. Så vidt jeg er informeret er indtægtsgrænsen, for hvornår man bliver modregnet af egen indtægt, udover den sociale pension 60.000 kr. årligt.
Dette gælder private pensioner, forsikringer, og indtægt fra aktier og andet.
En person fra pensionskontoret, fortalte mig, at løbende udbetaling blev modregnet, men at et engangsbeløb fra f.eks. en invaliditetsforsikring ikke blev modregnet.

Håber du finder ud af det hele, ellers må du jo gribe knoglen og spørge på kommunen.

Håber du har det nogenlunde, og at pensionen går igennem (eller er den gået igennem?)

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2008, 14:18   #8
Stengaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2007
Lokation: Thisted
Indlæg: 10
Styrke: 17
Stengaard er ny på vejen
Jeg takker..

Jeg takker for de mange søde svar.
Jeg går fluks i gang med at se om de forskellige links gør mig klogere. Og i sidste ende, ja så må jeg jo gribe knoglen til kommunen

Jeg havde, som Trine, også tegnet mine forsikringer så jeg reelt ville have samme indtægt ved sygdom. Men de havde i de skemaer der blev vist mig dengang IKKE modregnet i førtidspensionen - den står som fuldt max. beløb, og har derfor åbenbart været misvisende.
Jeg er så sandlig også taknemmelig for at jeg tegnede forsikringer nu det gik som de gik med mit helbred, men det ændrer ikke ved at jeg reelt afsatte penge til formålet i mange år, og er lidt ærgelig over at regnstykket jeg forventede, ikke passer. Jeg skal vel ikke "straffes" for at have været sparsommelig og fremsynes, og brugt det på sikring i stedet for på kiks og øl ??? I øvrigt har det ene forsikringsselskab nægtet at betale penge, og er p.t. ved ankenævnet. Så selv der skal man jo kæmpe sin sag - ikke lige det der forklares og loves når forsikringen tegnes .

Men nok om det - jeg ville egentlig ikke klage over vores økonomiske situation, blot blive klogere.
Stengaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2008, 14:21   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Held og lykke med din videre undersøgelse.

Du må meget gerne vende tilbage, når du har fået endeligt afklaret, hvad der sker.

Du kan evt. også spørge Ældresagen... de svarer måske "bedre" end kommunen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2008, 12:23   #10
Stengaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2007
Lokation: Thisted
Indlæg: 10
Styrke: 17
Stengaard er ny på vejen
Tak Zuza
Stengaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Forsikringspenge for bilskader? Cordulla Alt det andet 4 29-03-2010 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension