K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2008, 15:09   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Antal arbejdsprøvninger

Citat:
Kræver for mange arbejdsprøvninger

04. jun. 2008 13.33 Kolding

Det ser alligevel du til at folk som skal i fleksjob i mange tilfælde kan undgå at skulle ud i to arbejdsprøvninger først.

HK Sydjylland har i dag haft foretræde for Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg for at fortælle om en konkret sag, hvor en kvinde med permanent nedsat arbejdsevne ikke umiddelbart kan få fleksjob på den virksomhed, hvor hun hidtil har arbejdet. Hun skal først ud i endnu en arbejdsprøvning, siger Kolding Kommune.

Men folketingspolitikerne i udvalget har en anden mening om sagen, siger HK Sydjyllands repræsentant, Svend Aage Hansen.
http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/...1.htm?rss=true
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2008, 09:06   #2
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Det virker simpelthen også fuldstændig vanvittigt, at den enkelte borger ikke kan få lov til, at blive i vante omgivelser og varetage et job, som man er vant til at bestride. Om end, det er på andre vilkår, så må det være til gavn for både virksomheden og for borgeren/medarbejderen.

Det kan ikke være lovens intensioner, så det er godt at HK tager det op. Det er på tide, at der bliver rusket lidt op i tingene!

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 14:06   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Gratisarbejdere

Citat:
Regeringen vil også fremme kommunernes interesse i at få de ledige i aktivering så hurtigt som muligt. Kommunerne vil få refunderet 75 procent af udgifterne, når de ledige er i aktivering mod kun 50 procent, når de ikke er i aktivering.
- Jeg er bange for, at det vil få kommunerne til at genindføre de meningsløse og indholdstomme aktiveringsfabrikker, som der var så meget blæst om i halvfemserne. En anden uheldig konsekvens kan blive, at der vil komme mange flere kommunale løntilskudsjob, hvor aktiverede på det nærmeste arbejder gratis i job, som burde være ordinære, siger Kim Simonsen.
http://www.hk.dk/www/aktuelt/nyhedsa...per_aktivering

- Hvorfor sætter jeg det herind ? FORDI arbejdsprøvninger alt for tit bliver kaldt "erhvervspraktik" og har til hensigt at give arbejdsgiver en ledig ..enten sygemeldt eller flekser i revurdering som MEDHJÆLP i 3 måneder om året.

kommunerne gider ikke opsøge ÆGTE fleksjob til de ledige fleksere men arbejder som revurderings eksperter...og aktiveringskonsulenter...og der er intet lettere end at finde pladser til os for arbejsdsgiver får det jo gratis og har ikke nogen forpligtelse til at ansætte os efter praktikken så dette gælder hermed også for os ledige fleksere.

Vi er som mus der render rundt I et hjul uden at komme nogen steder.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 17:16   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min sagsbehandler lægger STOR vægt på at jeg har været i over 35 AKTIVERINGER og ikke i over 35 ARBEJDSPRØVNINGER...

Jeg er sgu ligeglad hvad de kalder det, jeg kan ikke deltage i noget af det...uanset HVAD de ellers kalder det!!!

Nu har hun fået den geniale ide, at jeg godt kan klare en ARBEJDSPRØVNING....når bare det ikke er en AKTIVERING

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 17:35   #5
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Helenekr

Hun lyder da ikke til at være særlig klog den sagsbehandler.

Er sikkert den type der kalder en skovl for en spade

Håber på det bedste for dig.

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 18:55   #6
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Nu har hun fået den geniale ide, at jeg godt kan klare en ARBEJDSPRØVNING....når bare det ikke er en AKTIVERING

Jeg troer der er noget om det, jeg står selv lidt med samme problem jeg bliver pisket ud i arbejdspraktik i 9 mdr´s perioder jeg kan ikke komme op på de timer de forlanger men de insisterer på det er arbejdspraktik det hedder.
Det skulle ikke undre mig at de ender med og sende mig hele møllen igennem igen hvor de bare kalder det arbejdsprøvning
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 19:15   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
En arbejdsprøvning må ikke vare mere end 3 måneder...det står i loven...arbejdspraktik må vare 3 måneder...ellers er det konkurrenceforvridende..der skal også være et formål med de arbejdsprøvninger...

Du skal heller ikke finde dig I at blivet presset op I timer...det er ulovligt at de gør det...så arbejd det du kan klare og pas godt på dig selv...de er nemlig ligeglade med dig.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 19:41   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hahahaha ja! Der skal være et formål med arbejdsprøvningen - og når man sager førtidspension, så er formålet med arbejdsprøvningen at bevise at man ikke kan møde op og deltage........ SÅ kan man sgu da lige så godt bare blive hjemme!!

Og hvis arbejdsprøvningen har været rigtig skidt for kommunen, så er klienten blevet kørt skrigende bort i en ambulance......og kan ikke arbejdsprøves mere!

Er arbejdsprøvningen rigtig god, så kan klienten arbejde 4-6 timer i ugen og kan ryge over på 'drømme-fleks' med udsigt til et job der reelt ikke eksisterer

Men kan de tvinge en klient op på 12 timer, jamen så er alt jo fryd og gammen.

Og på dén måde sparede kommunen en pension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 20:41   #9
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Undskyld jeg spammer tråden.
Er der en § man kan smide i hovedet på kommunen / privat aktør når man får serveret en ny kontrakt på arbejdspraktik der er udover de 3 mdr
Jeg er sikker på jeg får en ny 9 mdr kontrakt næste sted jeg skal i praktik
( det er den 3 kontrakt jeg får der løber i 9 mdr) og kan jeg nægte og skrive den under.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 20:52   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror godt du må spamme tråden, men jeg ved ikke noget om det, men måske ved de andre noget......??

Synes også det lyder urimeligt alt det du skal/bliver budt!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og arbejdsprøvninger Fru Vinther Spørgsmål ang fleksjob 35 09-04-2013 20:56
Udnytter butikker arbejdsprøvninger supersus Politik og Samfund 4 26-01-2012 20:47
Skumle arbejdsprøvninger NN1 Alt det andet 14 20-09-2011 15:41
Latterlige arbejdsprøvninger zuza Det er da strengt ! 14 14-08-2008 21:26
Hvor mange arbejdsprøvninger? PB Spørgsmål ang fleksjob 13 09-11-2006 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension