K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2008, 09:29   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Holbæk kommune...

Hvis dette lige er skrevet igår - eller måske her til morgen, så er det en virkelig glædelig nyhed til Holbæks borgere.

'Holbæks kommunale service er på niveau med den bedste i landet.
Den udvikles løbende på grundlag af den viden, om hvad der virker og hvad der efterspørges.'

Herunder skrives der så om byrådets servicestrategi og mål - virkelig store visioner og deres motto er: 'her er der højt til loftet'.

Nu glæder jeg mig til, at de vel så endelig fortæller om deres sagsbehandlingsfrister. Fandt dette spørgsmål og nogle svar, da jeg desperat surfede på nettet igår:

Sagsbehandlingstider ej besluttet i KLB kommune
Strandqvist, 20.12.2007 13:25
Jeg har ledt og ledt på Kalundborg kommunes hjemmeside efter sagsbehandlingstider, uden held.
Så sendte jeg en mail til kommunen, og efter en uge, en rykker på denne, for at få disse oplyst.
---------------------------------------------------
Svaret;
Vi må med beklagelse konstatere, at vi på grund af ekstraordinært mange opgaver i forbindelse med kommunalreformen ikke har fået netop dette på plads endnu. Arbejdet er igangsat.
Hvis du har et konkret spørgsmål, er du meget velkommen til at vende tilbage, og vi vil få et svar til dig.
Med venlig hilsen
Annie Rasmussen
sekretariatschef
Kalundborg Kommune
Direktionssekretariatet
-------------------------------------------
Nogen der har en mening om dette?
Nielsen, 20.12.2007 14:10
Det er for ringe... Det er min mening!
jeg har samme sag kørende i holbæk kommune, de ulejliger sig dog ikke med at svare på folks henvendelser, de ignorere bare en.
Anonym, 20.12.2007 22:57
Kommunerne er pålagt at angive sagsbehandlingsfrister, der: "[...]er fastsat i medfør af § 3, stk. 2, i Lov om retssikkerhed og administration på det sociale område."
Kalundborg Kommune handler i strid mod loven, når den ikke har angivet tidsfrister.
Det er en lov, der har eksisteret i flere år, så efter min mening er der ingen undskyldning for, at de ikke har angivet fristerne, ej heller "ekstraordinært mange opgaver i forbindelse med kommunalreformen". Det er nonsens.
Det er et stort og vedvarende problem med disse sagsbehandlingsfrister, som ikke er angivet for alle kommuner og ikke overholdes i mange, til stor skade for de mennesker det går ud over.

Holbæk kommune har stadig ikke oplyst disse frister.
Personligt har jeg oplevet, at vente i ca. 4 måneder på svar om en støtte/kontaktperson.
Jeg har måttet anke 2 gange til det der dengang hed Statsamtet, for endelig at få den hjælp og behandling, som jeg havde brug for og ret til.
På et tidspunkt under afklaring om min pension, svarede min sagsbehandler til sidst hverken sygehuspersonale, sygehussocialrådgiver eller min støtte/kontaktperson.
Da min sag endelig overgår til jobcenteret, besvarer de hverken skriftligt eller mundtlig min advokat, selvom hun både skriver og ringer til dem vedr. at afholde et møde med dem.
Min pensionsansøgning bliver først behandlet efter 1/2 år - og jeg får den derfor beviljet med tilbagevirkende kraft.
Det er stadig en enorm lettelse med pensionen, men jeg mistede muligheden for at overgå som andelsindehaver på utroligt gode betingelser, fordi vores ejendom blev til 'førstegangstilbud' pga. salg - ca. 270.000 har jeg mistet pga. deres smøl med min pension.

Lige nu er alle mine gamle 'kommunetraumaer' blusset op igen, fordi jeg havde møde med den nye sagsbehandler i mandags.
Jeg kan desværre ikke magte min lejlighed mere, da jeg hæfter for al indvendig vedligeholdelse og ikke har nogen til at hjælpe mig praktisk - og det betyder rigtig meget for mig og mit psykiske velbefindende hvor og hvordan jeg bor.
Derfor har jeg også været skrevet op til et opgangsbofællesskab i ca. et år.
Suk - hun ville ikke love noget som helst. Hendes forslag var, at jeg blev skrevet op på boligakutlisten og så ved jeg, hvor jeg ryger hen: til et af de bebyggelsesområder, hvor jeg ikke magter at bo...

I kapitel 12, § 67 er det netop formålspunkter, for at støtte en person som mig:

1) at forebygge, at problemerene for den enkelte forværres,

2) at forbedre den enkeltes sociale og personlige funktion samt udviklingsmuligheder,

3) at forbedre mulighederne for den enkeltes livsudfoldelse gennem kontakt, tilbud om samvær, aktivitet, behandling, omsorg og pleje og

AT YDE EN HELHEDSORIENTERET INDSATS MED SERVICETILBUD AFPASSET DEN ENKELTES SÆRLIGE BEHOV I EGEN BOLIG, HERUNDER BOTILBUD EFTER LOV OM ALMEME BOLIGER M.V, ELLER I BOTILBUD EFTER DENNE LOV.

Tilsidst sagde hun, at jeg ville høre fra hende, men der kunne gå laaaaaaang tid
Så er jeg vist tilbage igen - der hvor 'svarfrister' blafrer i vinden og selvom de også har flotte visoner på papiret, vedr. servicelovens regler om særlig støtte til voksne, må jeg indrømme, at jeg næsten opgiver, før jeg 'går i gang' med at fortælle og forklare om mine rettigheder (som hun garanteret sikkert godt kender, men da nemmere at trække mig gennem 'uden for retsikkerhedsloven' igen og vappe mig ud i et socialt belastet boligbyggeri...)

Desværre er jeg langt fra den eneste, der har oplevet deres 'sagsbehandling' - mange mennesker foruden mig, er gået i stykker under' deres høje loft'.


Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2008, 01:12   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja jeg kender holbæk kommune alt for godt, er dog ikke i samme situation som dig, men stadig i klemme. det kan kun blive BEDRE. Sender dig mange knus
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2008, 21:32   #3
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
*GYS* Holbæk kommune

Citat:
Oprindeligt indsendt af helle4 Se meddelelser
Ja jeg kender holbæk kommune alt for godt, er dog ikke i samme situation som dig, men stadig i klemme. det kan kun blive BEDRE. Sender dig mange knus
Hejsa.

Som du er også jeg i klemme i systemet bl.a. pga. det er umuligt at få kontakt med sagsbehandleren m.m. man sætter sig foran deres dør, som jeg gjorde til sidst.

Det er som om det kun er ventetid og ventetid og samtidigt forventer de, vi skal springe op som en trold i en æske lige så snart de kalder på os.

Desværre gør vi det jo i håbet om, der nu sker noget i sagen og vi kan se en ende på det.

Held og lykke

Phönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2008, 23:15   #4
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære helle & Pfønix.

Helle - jeg fornemmer, du et eller andet sted, har det okey med det kursus?
Jeg forstår godt, du er parat til 'hvad som helst' - det var jeg også da jeg flyttede til kommunen for 4 år siden mht. til et flex........
- Samtidig kan jeg også sagtens forstå, at du OGSÅ gerne vil have ferie, det burde være en menneskerettighed.
Jeg tror, at svarene er rigtige. At kommunen ikke (igen, igen) overholder loven...

Kram tilbage til dig

Pfønix - jeg ved jo ikke, hvor du er 'henne i deres system' lige nu.
Efter 4 år er jeg så med store medmenneskelige og vistnok engles hjælpere kommet over 'på den anden side' (pension)...
Der hvor de ikke kan berøve mig livet, som de var lige ved ( kom på intensiv og overlevede)
Håber også det bedste for dig! Kram:

Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2008, 09:22   #5
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Så har jeg lige snakket med en meget forstående og sød kvinde fra DUKH.
Vidste nærmest ikke, hvordan jeg på kort tid skulle fortælle om mine år og sagsbehandlingen i den her kommune og sagde, at jeg ikke orkede et langt forløb igen, der desværre sandsynligvis ville munde ud i endnu en anke til Statsforvaltningen.
Hun sagde, at jeg skulle BEDE om en handleplan efter §141 stk. 1 og hvis dette bliver afvist og/eller at der ikke bliver lyttet til mig, så skal jeg kontakte hende igen.
Hun siger, at de nogle gange kan gå ind og virkelig hjælpe, så man ikke når til det (meget langsommelige og udtærende) ankeforløb.
Selvom det ikke løser mit problem lige nu & her, er det rart at bliive lyttet til og forstået - og godt at have dem lidt i ryggen
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 22:18   #6
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Holbæk kommune

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Så har jeg lige snakket med en meget forstående og sød kvinde fra DUKH.
Vidste nærmest ikke, hvordan jeg på kort tid skulle fortælle om mine år og sagsbehandlingen i den her kommune og sagde, at jeg ikke orkede et langt forløb igen, der desværre sandsynligvis ville munde ud i endnu en anke til Statsforvaltningen.
Hun sagde, at jeg skulle BEDE om en handleplan efter §141 stk. 1 og hvis dette bliver afvist og/eller at der ikke bliver lyttet til mig, så skal jeg kontakte hende igen.
Hun siger, at de nogle gange kan gå ind og virkelig hjælpe, så man ikke når til det (meget langsommelige og udtærende) ankeforløb.
Selvom det ikke løser mit problem lige nu & her, er det rart at bliive lyttet til og forstået - og godt at have dem lidt i ryggen
Hej Mella.

Jeg er efter 1 år på sygedagpenge overført til kontanthjælp.
I dagpengeperioden blev jeg ikke indkaldt til de lovpligtige samtaler, fik selv lov at finde ud af at udarbejde ressourceprofilen, var gratis sekretær for dem i 3 mdr. i noget de kaldte en arbejdsprøvning uden der var skrevet noget ned derom eller jeg fik noget at vide om, hvordan en sådan arbejdsprøvning reelt skal foregå.
Jeg blev sat til at skrive lægekonsulentens udtalelser på andre klienter ned via diktafon. Skulle også have skrevet under på tavshedspligt - skete heller ikke.
Efter 3 mdr. måtte jeg give op både fysisk og psykisk.

Der blev ikke på noget tidspunkt indhentet lægeoplysninger af nogen art og da jeg på foreliggende i sagen i henhold til § 17 ansøgte om pension, blev den nægtet.
Jeg ankede og har fået besked på, at kommunens nej er annulleret idet, der ikke er indhentet lægeoplysninger og selvom jeg har søgt pensionen på foreliggende, fritager det ikke kommunen for at gøre deres arbejde.

Så nu må jeg se hvad kommunen så finder på. For oplysningerne skal hentes nu og jeg forlanger en ny pensionssag startet.

Mvh Phönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2008, 22:19   #7
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hej Mella.

Hvad er DUKH??

Phönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 01:24   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
uvildig konsulent ordning på handicap området, under sundhedsministeriet.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2008, 07:42   #9
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære Phönix.

Jeg føler med dig, virkelig.
Det er et helvede, at skulle trækkes gennem deres system og uværdige og ulovlige sagsbehandling.
Jeg ved, at de har haft en 'kæmpepukkel' på jobcenteret, men derfor skal de også d e r overholde loven og inkalde til møder - og fx. behandle pensionsansøgningerne, så de ikke ligger og støver i et 1/2 år.
Da dejligt for dem, at du lavede din ressourceprofil alene og var privatsekretær inkognito. Måske du så har skrevet lægekonsulentens udtalelse på mig , dog ikke noget der undrer mig mere med den kommune...

GODT du ankede og fik medhold. Det er befriende, når det sker!
Håber du kan holde en eller anden sagsbehandler fast i, at de oplysninger skal indhentes hurtigst muligt.

Kh. Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Julegratiale fra Holbæk kommune chanle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 04-01-2013 20:55
Holbæk kommune NÆGTER! buster Politik og Samfund 2 03-12-2011 18:31
I går blev Holbæk Kommune fremhævet Mella Politik og Samfund 13 23-05-2009 10:14
Et lille løft af sløret i Holbæk kommune Mella Det er da strengt ! 19 25-03-2009 19:29
Holbæk kommune og handicap jeanette41 Dit og Dat 10 16-01-2009 10:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension