K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2008, 07:28   #1
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
de har taget mine sygedagpenge...

har lige fået en besked i e-boks om at mine dagpenge er stoppet
hallo!! de havde selv skrevet i et brev til mig, at mine sygedagpenge er forlænget indtil jeg er færdig med min arbejdsprøvning på reva centret...jeg er ikke engang startet på reva centret endnu, skal til første møde i slutningen af juni.

Det er utroligt man skal udsættes for det her psykiske stress/pres gang på gang
Nu skal jeg bruge hele morgenen/formiddagen, på at få svar på det her. Det er jo mit eksistens grundlag de tager fra mig ... Jeg bliver nødt til at vide hvor jeg står henne...
Men sagen burde jo heldigvis være rimelig klar. De har joselv skrevet det til mig. Så et eller andet sted er der en som har klokket i det.
Hvad hvis de siger de er stoppet nu, selvom de har skrevet det ??
så tror jeg de får min advokat på nakken..
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2008, 08:03   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
De har garanteret lavet en fejl et eller andet sted i systemet, som hurtig kan rettes ved ved at rette henvendelse til din socialrådgiver. Jeg prøvede det samme to gange sidste år, og jeg havde også fået at vide, at mine sygedagpenge var forlænget. Men det er da møgirriterende at få sådan en besked, for jeg var også et mindre nervevrag den første gang det skete, og selvføldig skulle der gå 4 dage før end jeg kunne få kontakt med min socialrådgiver.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2008, 08:34   #3
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.
Det har jeg lige været i gennem. Jeg fik en opgørelse med en uges dagpenge og oplysning om at det var de sidste, for nu stoppede sygedagpengene. Jeg havde været på sygedagpenge et år.
Jeg havde også lige fået oplyst i en telefonsamtale, at de var forlænget et ½ år mere.
Jeg ringede også straks og fik en forklaring om, at det er et andet kontor der sidder og lave det praktiske omkring sygedagpenge og de sender helt automatisk denne opgørelse og bla bla... Men der kom ro på igen og her 31. maj kom pengene som de skulle, så det var i orden.

Men ... Helt ening i, at det er ikke lige det man har brug for når man er syg. Der burde være mere tjek på inden man sender dette "obligatoriske" stop brev.

Jeg håber og tro, at det er det der sker for dig, og at det hele er i orden.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2008, 10:20   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Marolle...

Se denne afgørelse.

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...de=vis&ID=4859


Citat:
Citat:
Resumé: Kommunens afgørelse om standsning af udbetaling af sygedagpenge ansås for ugyldig. Der var tale om ophør af en erhvervsrettet foranstaltning. Kommunen burde derfor have inddraget retssikkerhedslovens bestemmelse om erhvervsrettede foranstaltninger i behandlingen af sagen med hensyn til tilrettelæggelse af hjælpen og yderligere foranstaltninger for at bringe den sygemeldte tilbage på arbejdsmarkedet.

Kommunen burde ligeledes have opdateret ressourceprofilen med oplysninger om udfald af pensionssag og opdatering af seneste helbredsmæssige oplysninger, forinden den traf afgørelse om standsning af sygedagpenge.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2008, 16:11   #5
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
jeg snakkede med min sagsbehandler, og hun kunne heller ikke forstå det.Men der er styr på det nu, og de skulle gerne være forlænget nu. Jeg har fået en bekræftende mail på det
pyyhaaa....
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De har taget mine sygedagpenge wesse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 10-07-2013 22:06
Jeg får mine sygedagpenge forlænget + spg Bodrum Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 28-04-2013 13:41
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42
Kan mine sygedagpenge forlænges? ??? Alt det andet 18 13-06-2010 15:26
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension