K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2006, 08:21   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har du søgt aktindsigt ?

Har du søgt aktindsigt? og hvis du har passede alt hvad der stod i din sag så ?

Hvorfor søgte du aktindsigt og hvad gjorde du ved det du læste hvis ikke det passede, og ikke mindst fik du HELE din sag udleveret eller oplevede du at der manglede ting i den ?



Jeg lægger ud, jeg har søgt aktindsigt både i min journal på kommunen og i min jobportal.

I min sag hos kommunen var der ikke indført at jeg var blevet enlig mor, der stod ikke noget om alle de telefonsamtaler jeg havde haft med kommunen.
ifølge min sag så havde jeg ALDRIG talt i telefon med min sagsbehandler, i følge min jobportal var jeg besværlig , bedre viden , irretabel og urimlig.

Dette kom sig af at jeg spurgte min jobkonsulent om han ALDRIG havde læst min ressourceprofil.

Min jobkonsulent har flere gang udtalt over for mig at jeg lænte mig op af en førtidspension, og det var derfor de ikke kunne skaffe mig job, det var fordi jeg i virkeligheden burde have en førtidspension, Ingen steder stod der at jeg havde bedt ham om at rende mig et vist sted, og hvis han mente at jeg lænte mig op af en førtidspension så skulle han se at få skrevet det til min sagsbehandler.. IKKE ET ORD stod der om det.

Et job de påstod der var , hvor jeg senere erfarede fra virksomheden at de havde gjort kommunen opmærksom på at der IKKE var noget job, men havde fået at vide at de bare kunne tage den gratis arbejdskraft de kunne få , stod der ikke noget om...

Et andet job jeg var ude i (er visiteret til 15-20 timer om ugen) havde de "glemt" både at oplyse mig og min journal om at det var et job der varede 2*10 timer om ugen.

Jeg blev en brokrøv og en kvæulant, og søgte aktindsigt, jeg bestilte en tid sammen med min båndoptager, og jeg fik det hele rettet, fik en undskyldning samt en bemærkning om at jeg syntes de var en flok inkompetente hoveder der ikke formåde at lave deres job :@:@

Se det er det vi mangler i artiklen , alle de brokrøve der søger aktindsigt ..

HVORFOR gør de det, og hvad ender det ud med ??
Men ok vi store brokrøve vi vil jo bare have vores vilje og rettet vores journaler,,, ja gu vil vi da det.... det er journaler der følger os hele vores liv og på et senere tidspunkt kan have kæmpe indflydelse på vores videre liv
  Besvar med citat
Gammel 20-10-2006, 09:34   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
RE: Har du søgt aktindsigt ?

jeg har lige søgt om aktindsigt for snart 2 uger siden.

grunden til jeg søgte er at jeg har fået afslag på førtidspension som kommunen selv søgte, så jeg skal have den anket.

jeg har været i systemet i 9 år nu og det jeg har fået af kommunen, er ikke meget:| når man tænker på det er 9 år

det der mangler i den er læge papirer og det har jeg så selv været ved at indhente, har fået det meste nu det fylder 3 gange så meget som det jeg fik fra kommunen.

jeg har ikke fundet noget der ikke passede, men det er meget lidt de har skrevet i klient journalen.

__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2006, 11:49   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Har du søgt aktindsigt ?

Jeg søgte først aktindsigt, efter at jeg hos en privat aktør fik nogle notater sagsbehandleren havde medsendt min sag.....jeg tror da nok at cigaren fløj ud af min mund da jeg læste noget, der nok var oplægget til min endelige ressourceprofil....udover at jeg åbenbart aldrig havde fået lært noget i skolen, fordi jeg ikke kunne fordrage at få tæsk af min lærer.....så var der spørgsmålstegn ved, hvem jeg talte med i min egen telefon....jeg taler altid meget når jeg er optaget af noget og en dag sagsbehandleren ringede til mig, fik vi talt om alt muligt vedr. min sag....det blev udlagt som noget negativt og som om jeg altid knevrede i telefon.....hvad pokker har private telefonsamtaler at gøre i min sag.....jeg har også 2 hunde, og han skriver.....hvem passer og fodre dem?.....øh, jeg er altså gift og det kunne jo tænkes at manden passede og fodrede dem, hvad har mine hunde at gøre i min sag?......han skriver jeg er uden forældre, øh....jeg er 52, hvad har forældre at gøre i min sag?......han skriver jeg er bedstemor og kan lide at strikke sokker.....sikke et signal at sende om en rokkende i gyngestolen bedstemor....han skriver at han syntes jeg er rapkæftet.....hvad har min rapkæftethed at gøre med min sag?....der står ligeud at han har forevist en speciallægeudtalelse til lægekonsulenten med tilføjelse om at de har diskuteret ....og hvad kan vi så bruge det til?....efter den læsning mistede jeg tillid og bedte om fuld aktindsigt i alt vedr. min sag....det førte til et 8 sider langt brev med rettelser og kommentare der skulle tilføjes som egne kommentarer til min ressourceprofil......skulle jeg skrive alle de andre fejl og mangler her, blev jeg aldrig færdig......kun kan jeg kraftig råde andre til at bede om aktindsigt, det er sjovt at se at siden jeg fik det...så sørger de altid for at tingene er i orden.
Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2006, 13:40   #4
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: Har du søgt aktindsigt ?

Ja ingrid du er jo nok en af dem som sagsbehandlerne kalder BROKKERØVE

At tænke sig, du beder om at se hvad de skriver om dig, og så ovenikøbet finder ud af at de ikke skriver korrekt, ja det er jo IKKE godt for de hårdt plagede og, syntes de selv overbebyrdede sagshehandlere:@

Hvis de nu skrev korrekt og hvad der havde relevans for sagen første gang, ja så blev de nok IKKE så overbebyrdet med klager fra brokkerøve

Godt du gjorde noget ved det

Bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2006, 16:47   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Har du søgt aktindsigt ?

Jeg er nærmest stolt over, at jeg nu har på skrift at jeg er rapkæftet.....det står højt og tydeligt i min ressourceprofil...faktisk tager jeg min sag frem når jeg er lidt ked af det, jeg er heldigvis humoristisk anlagt, og får altid et grin over den sagsbehandlers tåbelige og meget provokerende skriv om mig...indtil nu har jeg ikke kunnet regne ud hvad det skulle være godt for, og jeg er overbevist om at det ville have været til stor skade, for en afgørelse, hvis ikke jeg havde bedt om aktindsigt og fået "rettet" det....på trods af rettelser, så bliver der jo ikke slettet noget som helst og det står jo den næste sagsbehandler frit for om de notater skal bruges eller ej.
Jeg var meget heldig med næste sagsbehandler i rækken, hun var meget dygtig og kunne sagtens sortere uvæsentligt fra væsenligt...en rigtig ildsjæl som der jo heldigvis også er i systemet....jeg er en af dem der altid har troet på at det offentlige var til for borgerne, og jeg havde da troet på at jeg ville have fået en "retfærdig" sagsbehandling...men det var lige til jeg så nogle notater, som sikkert ikke var beregnet på mine øjne.....så for min skyld må de kalde mig brokkerøv og kværulant til de bliver hæse....jeg har heldigvis pondus til at kæfte op om min ret til indsigt i egen sag, så længe jeg føler det er nødvendigt....Hejdien har jo også lavet denne side, som egentligt ville være overflødig ,hvis alt på kommunerne kørte som det burde....men det går jo fint med at få nye til hele tiden.
Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2006, 22:26   #6
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Har du søgt aktindsigt ?

Hejsa Ingrid

Ja jeg vil næsten give dig ret......... selvfølgelig er der et stort behov for sider som denne når tingene ikke kører som de burde men mener samtidig at siden stadig ville være meget brugbar selvom det gjorde for et godt netværk som kan støtte og hjælpe og hvor man kan finde ud af hvordan man gør ting og i hvilken rækkefølge, hvis du forstår hvad jeg mener.... Der vil altid være ting som ikke er helt til at forstå og hvor skal man gå hen???? Og så er det godt med sådan en side her!!!! Også for at man som "syg" kan se man ikke er alene om at have det man har det!!!! osv. osv..

Men dejligt du er RAPKÆFTET og dejligt du har det på skrift!!! Man skal altid holde på sin ret !!!!

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2006, 23:09   #7
j-m
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2006
Indlæg: 15
Styrke: 18
j-m er ny på vejen
RE: Har du søgt aktindsigt ?

Jeg synes det er FEDT og FLOT at i har taget skeen i den anden hånd og holder på jeres ret istedet for at lade jer køre ned af sådan noget. Det viser bare at i har vilje og går op i jeres sagsbehandling og ikke bare sidder i et hjørne og har trukket sig helt tilbage, men i er fightere og har jeres ret og mening. Bliv ved med det alle i kære brokrøve og kvæulanter, det er jo desværre nødvendigt i dette samfund ellers kommer man jo ingen vejne. Hold på jeres ret og stol på jer selv....
j-m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2006, 09:01   #8
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Har du søgt aktindsigt ?

j-m...
jeg har siddet i et hjørne i over 4 år og bare ventet på de skulle opdag mig, så blev jeg anbefalet den her side, og så skal jeg love for at jeg tog skeen i den anden hånd ( gudskelov ) Nu har jeg hånd i hanke med hvad der sker, men jeg tror desværre der sidder mange som mig der ikke tør tage kampen op....
Da jeg fik aktindsigt opdagede jeg at der IKKE var skrevet et eneste ord i min sag siden nov. 2004 selvom at jeg havde været til samtale i juni 2005, en i mine øjne meget vigtig samtale hvor min sagsbehandler sygemeldte mig 1 år, hun skrev det bare ikke nogen steder, heller ikke alle vores telefonsamtaler var omtalt, så jeg var noget overrasket.
Nu har jeg så en anden sagsbehandler, men om hun er bedre ved jeg ikke, men jeg håber
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2006, 16:15   #9
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
RE: Har du søgt aktindsigt ?

Min nuværende socialrådgiver har den ordning, at hver gang man har været til samtale, at så sender hun efterfølgende en udskrift af min journal, med de sidste nye notater.

Personligt syntes jeg, at det er en god måde, at gøre det på. For på den måde har man mulighed for hurtigt at få rettet eventuelle fejl og misforståelser. Og i mine øjne må det da være det optimale for alle parter.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søgt førtidspension i 15 år. mullamulla3 At søge førtidspension 10 20-04-2013 18:40
FTP §17 søgt og modtaget :-) DortheJ Din historie 24 10-03-2011 22:56
Har d.d søgt §17 hopper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 24-09-2010 23:14
Jeg har jo søgt FP Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 24-02-2009 18:50
Hjælp har søgt §17 maj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 01-02-2008 16:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension