K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2008, 01:41   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Rådgivere og statistikere aner ikke, hvad fleksordning går ud på

Hvordan i alverden kan en masse "såkaldt kloge hoveder" i "toppen" af Danmark overhovedet beslutte noget som helst troværdigt, når deres rapporter er fulde af fejl?!

De laver opgørelser over, hvor mange ledige der er, fordi de nu vil hetze befolkningen endnu mere.

Men de aner ikke, hvad fanden de taler om.

Prøv at se her:

Citat:
Kilde: § 20 spørgsmål S 2510,

Økonomisk Redegørelse august 2007, Danmarks Statistik og egne beregninger

Anm.: Kun halvdelen af personer i fleksjob er taget med i opgørelsen, da fleksjobbere højest arbejder halv tid, men ydes tilskud så lønnen svarer til fuldtidsarbejde. Alle på fleksydelse, som søger et fleksjob, er medregnet. Sygefravær er be-regnet som antallet af sygedagpengemodtagere ganget med to. Fordoblingen skyldes en skønsmæssig vurdering af det samlede korte sygefravær.

Ledige omfatter forsikrede ledige og kontanthjælpsmodtagere, som er vurderet arbejdsmar-kedsparate. Stigningen i 3 af grupperne er markant og tilsammen langt større end faldet i de andre kategorier.. Og ikke mindst er godt 100.000 65-66 årige flyttet fra arbejdsstyrken over på folkepension
I opgørelsen er ikke medtaget de ca. 40.000, som deltager i aktivering for ledige eller de ca. 20.000 som er under revalidering.
1. Alle på fleksydelse, som søger fleksjob. (Fleksydelse svarer til efterløn.)

2. Sygefravær ganges med to pga. et skøn.

3. Stigning i antal ledige er markant. Jeg troede, arbejdsløsheden var faldet.

4. 40.000 i aktivering. Er de ikke arbejdsløse, eller hvad?

Citat:
I lyset af, at det ikke er gået for godt hidtil med at få nedbragt det samlede antal offentligt forsørge-de, er det gode spørgsmål, hvad der så hjælper.
Jamen, står de ikke på Folketingets talerstol og siger noget helt andet? Faktisk det stik modsatte.

Citat:
På kort sigt kan det måske lykkes ved forskellige tilskyndelser at få nogle på efterløn eller førtids-pension til at gå helt eller delvist tilbage i arbejde. Men realistisk vurderet, vil det næppe give det helt store bidrag til arbejdsstyrken
Dvs. at når regeringen nu har denne rapport i hånden, så handler det IKKE om at få folk i arbejde, men udelukkende om at gøre folk fattigere, så staten kan spare penge (eller at regeringen kan sænke skatten).

Læs selv resten her og bliv i rigtig dårligt humør.

Forebyggelsesfonden, som giver overskud, hvis blot 2.000 bliver selvforsørgende.

Så ville jeg da ønske, de blev sendt på "stavekursus", så de kunne se forskel på ledighedsydelse og fleksydelse, før de anbefaler at fratage folk deres forsørgelsesgrundlag og tvinger flere syge i arbejde, som ikke kan magte det.

http://www.forebyggelsesfonden.dk/fi...om_fravaer.pdf

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 03:25   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja der sidder en masse såkaldt kloge hoveder og roder rundt i papirer og statistikker mens de hæver en fed hyre... hvad de roder rundt i ved de vist kun selv men det er også ligegyldigt for resultatet havde de nok skrevet før de rodede i papirene... der er lidt bjørn Lomborg over det.. kloden varmer op og løsningen er at give folk zink og vitamintilskud.. jøsses hvor skal man have studeret længe for at komme frem til sådanne konklusioner
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 06:07   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det er skræmmende, at de ikke aner hvad de taler om. Sidder og laver rapporter fyldt med fejl. Det er grotesk.

De skulle ud i virkeligheden og tale med mennesker, så de kunne se, hvad det er, der foregår.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 10:48   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Se også i "landets arbejdsløse er flexjobber"startet af Zusa.
jeg er der kommet med en kommentar vedr. regeringens talmagier.
havde ikke set denne tråd, men er stadig ret sikker på at en aktivering, tælles som værende kommet i arbejde.
det har jeg læst?et eller andet sted.
måske andre kan huske noget?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2008, 10:54   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
1. Ledige fleksjobbere på ledighedsydelse fremgår IKKE af den almindelige arbejdsløshedsstatistik.

2. Ledige fleksere på kontanthjælp, starthjælp mv. fremgår IKKE af ledighedstatstikken for ledige fleksere (altså er antallet af ledige fleksere alt for lavt).

3. Jeg er også overbevist om, at aktiverede mv. IKKE fremgår af arbejdsløshedsstatistikkerne, men som værende i arbejde. (Se evt. www.ladk.dk)

4. Alle dem, der er blevet TVUNGET på SU, fordi alle unge skal tage en uddannelse, fremgår ikke af statistikken. De sidder måske nu på SU på en uddannelse, de slet ingen motivation har for eller evner, fordi jobcentrene TVINGER dem på SU.

Ja, sådan kan man blive ved.

Men Danmark skal måske bruges som "reklame" for resten af EU. "Under 50.000 arbejdsløse. Se, hvordan det kan gå. Sæt overførselsindskomsterne ned, for så kommer de i arbejde."

se også her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4984

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
Aner ikke hvad min fremtid bringer. Veras mor At søge førtidspension 7 21-09-2011 18:17
fortabt.. aner ikke hvad jeg skal stille op! dennis skov Alt det andet 6 10-01-2011 19:17
Venstre hånd aner ikke, hvad højre hånd laver Phönix Dit og Dat 6 04-09-2008 19:08
aner ikke hvad der sker!!! vibeke Spørgsmål ang fleksjob 18 08-10-2007 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension