K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2008, 10:36   #1
sjann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
sjann er ny på vejen
Snyder Kommunen

Først vel jeg sige TAK for jeres rigtige gode svar når man kommer ind på siden kan man mærke man ik er helt alene Jeg hedder Sjann og er tilkendt flexjob fra den 1-4 2008 men ikke uden kamp med kommunen jeg har sledgigt i rygsøjlen og er blevet opereret for 1½ år siden så har en stiv rygsøjle de 2 nedereste led Jeg har været i arbejdsprøvning og kunne klarer 8,3 timer men nu kommer problemet var på kommunen i torsdags og de sagde at hvis jeg kunne arbejde 8 timer kunne de betale op til 32 timer og det syntes jeg da lød fint nok så snakkede med jobkunsolenten om det og hun sagde at det var ulovligt jeg sku ha 37 timer og jeg skulle os tænke på når jeg gik på pension så havde jeg ik timer nok til at få den høje Det var lige lidt a min kladesang håber der er nogle der ved lidt om det Knuss sjann
sjann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 11:15   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej sjann og velkommen.

Du skal have løn for 37 timer, hvis kommunen godkender en fleksansættelse.

Om du kan arbejde 2 timer eller mere, så skal du have for 37 timer.

Men det er urealistisk, for tilskuddet til arbejdsgiver er ente 2/3 eller 1/2 af 37 timer, så det lyder da helt ude i hampen.

Hvis din arbejdsindsats (din effektive indsats) kun er 8,3 timer om ugen, skal du nok indstille dig på, at det bliver meget svært for dig at få job, fordi arbejdsgiveren SKAL betale for cirka 12,5 timer.

Jeg kender INGEN arbejdsgivere, der vil forære 4 timers løn væk pr. uge.

Se her, hvad Hejdien har skrevet om timeantal mv. til diverse politikere. Claus Hjort skriver konkret om, at man skulle have førtidspension og skånejob, hvis man er under de 12,5 timer. (Spændende, om nogen gider svare.)

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4963

Men jeg synes, du skal bede om at få lavet et fleksjobbevis, så får du et bedre overblik over, hvad det hele handler om.
Bed din jobkonsulent om at få udfyldt det.

Du kan se her, hvordan det ser ud, evt. printe det ud.


http://www.jobcenter.dk/files/Blanketter/abk820.pdf

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 29-05-2008 kl. 11:18.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 11:27   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Sjann

Velkommen til k10

Jeg kan kun tilslutte mig det, som Zuza skriver, for du skal have løn for 37 timer.
Og det er også rigtigt, at kommunen blæser på, hvor mange timer, man kan arbejde. Jeg er visiteret til 6-8 timer, og aner ikke, hvordan jeg skal finde et job, når en arbejdsgiver skal betale for 12½..

Nå, men jeg håber, du finder ud af det!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 11:35   #4
sjann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
sjann er ny på vejen
heii igen tak for jeres svar nu ved jeg at jeg har loven på min side så må jeg jo se hvad der videre sker knuss sjann
sjann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 14:34   #5
sjann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
sjann er ny på vejen
heii gh72 hvordan søren kan det være lovligt fra kommunens side det går da helt galt for dem sjann
sjann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 22:26   #6
sjann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
sjann er ny på vejen
Hejsa
Mange tak for Jeres gode svar. MEN MEN....hvor står det henne i loven??..og i hvilke love ???...Det vil jeg meget gerne have, så jeg har noget dokumentation over for kommunen.
Hilsen
Sjann
sjann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 22:59   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her står det sjann

Citat:
§ 71. Arbejdsgiveren betaler lønnen til den ansatte i fleksjob.

Stk. 2. Kommunen giver arbejdsgiveren tilskud til lønnen. Tilskuddet er halvdelen eller totredjedele af lønnen, afhængigt af graden af den nedsatte arbejdsevne.

Stk. 3. Tilskuddet beregnes af lønnen med tillæg af udgifter til arbejdsgiverbidrag til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag. Tilskuddet kan ikke overstige halvdelen eller totredjedele af den mindste overenskomstmæssige timeløn på det aktuelle ansættelsesområde eller af den løn, som sædvanligvis gælder for tilsvarende arbejde, med tillæg af udgifter til arbejdsgiverbidrag til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag. Tilskuddet kan dog højst beregnes ud fra et beløb på 395.000 kr. (2006-niveau) på årsbasis eller 205,30 kr. (2006-niveau) på timebasis.

Stk. 4. Tilskuddet efter stk. 3 nedsættes med det beløb, som arbejdsgiveren har ret til efter lov om sygedagpenge. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler herom.

§ 72. Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og øvrige arbejdsvilkår, herunder arbejdstiden, som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder efter de sociale kapitler. I ikke overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde. Fastsættelse af løn og øvrige arbejdsvilkår skal ske i samarbejde med de faglige organisationer.

Stk. 2. Kommunen skal give tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre personen foretrækker deltidsansættelse eller er omfattet af bestemmelsen i stk. 3.

Stk. 3. Kommunen skal give tilbud om fleksjob på deltid, hvis den seneste ordinære beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var deltidsbeskæftigelse og personen i den seneste periode på sammenlagt 12 måneder med beskæftigelse har været deltidsbeskæftiget. Som deltidsbeskæftigelse betragtes beskæftigelse, hvis varighed over en periode på 4 uger i gennemsnit er højst 30 timer om ugen.

Stk. 4. Personer omfattet af stk. 3 kan få tilbud om fleksjob på et antal timer svarende til den seneste ordinære ansættelse på deltid.

Stk. 5. Personer, der er omfattet af stk. 3, har dog ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen godtgør, at deltidsbeskæftigelsen har været begrundet i forhold, der også er årsag til visitationen til fleksjob.

Stk. 6. Personer, der er omfattet af stk. 3, har endvidere ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen kommer ud for samlivsophør eller andre ændringer i sine personlige forhold.
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=31354#K13

Husk at tage en fagforening med, FØR du ansættes i fleksjob. Det SKAL kommunen sørge for.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Privatrådgiver snyder udsatte... gisne Politik og Samfund 59 11-11-2013 07:45
Velhavende og veluddannet -– og snyder nemesis Det er da strengt ! 1 05-02-2013 14:16
Snyder sig fra virksomhedspraktik ekseleven Politik og Samfund 0 26-09-2012 11:46
Regeringen snyder kommunerne, som snyder borgerne zuza Nyt om loven 0 13-11-2008 21:05
SNYDER KOMMUNERNE OGSÅ HER ? kitter Din historie 6 31-01-2008 03:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension