K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2008, 16:19   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
modtaget papir som ikke er mine

Hej


I fredags modtog jeg min aktindsigt fra kommune, og har nu fået læst dem igennem, nu er det så sådan at der ligger papir i som ikke er mine, og nu kan jeg ikke lige finde ud af om jeg skal kontakte den person, for at fortælle hende at jeg har modtaget papir fra kommune som er hendes, skal jeg klage til kommune, eller skal jeg gemme det så jeg sener kan bruge det i mod dem hvis det skulle blive nødvendigt, har i et godt svar på det ?


Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2008, 16:28   #2
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hej Mai-britt

Var det mine papirer der var landet et forkert sted, ville jeg meget gerne høre fra vedkommende.

Så min mening er du skal kontakte den borger der er berørt. Det må så være denne borger der skal klage til kommunen.

Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2008, 16:32   #3
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Mai-Britt!

Føj, det er da ikke rart for dig, at komme i besiddelse af papirer, som overhovedet ikke har noget med dig at gøre.

Jeg har også lige bedt om aktindsigt - gad vide hvad jeg får tilsendt.....

Hvis det var mig, der modtog dokumenter som vedrører en anden person, ville jeg straks orientere den pågældende person. Samtidig ville jeg sende en klage til kommunen - det er SÅ groft, at de ikke kan holde styr på sagsmapperne. De må lære, at der kun er en sag på skrivebordet ad gangen. Det er dybt usmageligt, at helt private oplysninger kommer ud til "tilfældige borgere", som af den ene eller anden grund er havnet på den samme sagsbehandlers skrivebord.........

Jeg ville tage kopi af de tilsendte dokumenter, sende kopierne til den pågældende og til sagsbehandleren, sammen med klagen. Jeg ville ikke beholde nogle papirer der tilhører en anden borger - de ville jeg finde usmageligt, da det ikke kan være i hverken min eller den anden borgers interesse.

Mange hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2008, 18:03   #4
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Hej


I fredags modtog jeg min aktindsigt fra kommune, og har nu fået læst dem igennem, nu er det så sådan at der ligger papir i som ikke er mine, og nu kan jeg ikke lige finde ud af om jeg skal kontakte den person, for at fortælle hende at jeg har modtaget papir fra kommune som er hendes, skal jeg klage til kommune, eller skal jeg gemme det så jeg sener kan bruge det i mod dem hvis det skulle blive nødvendigt, har i et godt svar på det ?


Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever.
Det er groft uforsvarligt!

Tag kopi af papirerne der ikke vedkommer dig, og send dem til kommunen med en klage over at de ulovligt oplyser dig om andre borgeres private sager.

Send papirerne til rette vedkommende med oplysning om hvad du har foretaget dig.

Bed vedkommende om at klage over kommunens brud på tavshedspligten ved, at sende hendes private papirer ud til tilfældige og uvedkommende mennesker.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2008, 18:20   #5
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej og tak til jer. det var også det jeg havde tænkt mig at sende en klage
så det vil jeg gøre, så kan de igen få en klage fra mig, er snart helt berygtet eller berømt hos kommune`det er jo som man ser ser det fins`

Men man er jo lidt rystet for hvem har så evt fået nogen af mine papir det er jo ikke så rart vel?

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2008, 18:23   #6
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Vil det give nogen mening at melde sådan noget til datatilsynet?
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2008, 18:24   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har også oplevet at få andres papir i aktindsigt og det samme kender jeg et hav af andre der har (det er øjensynlig ikke unormalt)

Jeg har hvergang sørget for at finde den person det drejede sig om, ringet til vedkommen og sagt at jeg er kommet i besiddelse af personfølsomme oplysninger og om vedkommen ville have dem...

Hende jeg snakkede med som lå i mine papir sagde meget gerne , jeg sendte dem derefter til hende skrev en klage over det til borgmester hele kommunalbestyrelsen og min sagsbehandler...

Samtidig gjorde jeg dem opmærksom på at jeg havde sendt aktindsigt til den rigtige person og de ville høre yderlig fra denne person .. (hun klagde også ) og derefter bad jeg om skriftelig garanti for at mine papir ikke lå og flød hos andre borgere ...

Det fik jeg (men det er nok ikke til at tro på ) men alligevel var der sagsbehandler der fik sved på panden og mon ikke hun er mere forsigtigt i fremtiden ....

Min veninde som jeg bisidder for har også lige fået aktindsigt med en andens persons papir , hun turde så ikke gøre noget ala det jeg gjorde hun var bange for hvad hendes sagsbehandler kunne finde på ...

Hendes sagsbehandler havde ringet til hende og sagt at hun mente hun havde fået nogen forkerte papir og om hun kunne skynde sig op med dem til hende...

Min veninde turde ikke andet , men vi skrev lige en hurtig mail til sagsbehandleren om vi skulle sende dem anbefalet eller om hun skulle aflevere dem i borgerserivce (skrev de papir du ringede om og som tilhørte en anden borger , skal jeg sende dem anbefalet eller aflevere dem i borgerservice) sagsbehandlerne svarede tilbage .. at de gerne måtte lægges i borgerservice og på den måde havde vi så bekræftigelse på at forkerte papir var tilsendt uden at pisse sagsbehandleren af
  Besvar med citat
Gammel 25-05-2008, 21:17   #8
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
a jeg ville sætte stor pris på at en der var i besidelse af mine papirer ville kontakte mig. Og omvendt ville jeg ikke tøve med at ringe eller opsøge vedkomne hvis jeg havde fået "forkerte" papirer. Og jeg ville klage alle de steder jeg kunne og råde den anden person til at klage også.

Nu har jeg så næsten lige fået aktindsigt. Og der var kun mine pairer. Nej det passer ikke helt der var også nogle på min først eksmand. Men det er så fordi vi var gift og hun ikke havde kunnet sortere det fra. Det skrev hun også til mig. Og hun ved også godt at jeg har et meget godt forhold til min første eksmand
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2008, 23:04   #9
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Forkerete papir.... UPS.........

Jeg syntes helt klart at du skal gøre både kommunen og rette vedkommende opmærksom på at disse papir er havnet, et forkert sted. Jeg ved så ikke om det er komunnen eller postvæsnet der er skyld i dette.

En ting ved jeg og at vi der er i dette system, er meget loyale over for hinanden og beskytter hinanden. Så det du har set, er en fortrolig sag.

fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 06:56   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har også prøvet at modtage papirer fra andre end mig selv. Og det kan ikke skyldes postvæsnet, for det lå i samme kuvert som mine papirer. Nu orkede jeg ikke at kontakte dem, hvis papirer var med, for det drejede sig om mange personer, eftersom det var fra et helt kursus. Jeg kunne læse alt, hvad kursusstedet havde skrevet om den enkelte kursist.

Jeg ringede dog til kommunen og klagede over det, for jeg synes da ikke, det var en rar tanke, at de ikke passer bedre på vores oplysninger.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvorfor er det altid mine papir til kommunen der bliver væk.. havheks Alt det andet 11 28-05-2011 18:29
Har endnu ikke modtaget aktindsigt 2 archibald Alt det andet 6 13-04-2011 08:28
Har ikke modtaget min aktindsigt Mad Alt det andet 24 12-03-2011 11:33
§34 og modregning af ikke modtaget boligsikring CFS Alt det andet 11 06-12-2010 22:37
stop SP ikke modtaget afgørelse!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2010 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension