K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2008, 12:53   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Medicin og bilkørsel

Vær opmærksom på nedenstående om bilkørsel og medicin, som træder i kraft fra juni måned:

Citat:
De skærpede retningslinjer udkommer i juni i forbindelse med, at Sundhedsstyrelsen reviderer lægernes vejledning til ordination af vanedannende lægemidler, og ifølge Anne Mette Dons er det samtidig en naturlig opfølgning på, at politiet i 2007 indførte nul-tolerance over for euforiserende stoffer i trafikken.

Citat:
Forpligtelse
»Lægen har en lovmæssig forpligtelse til at anmelde en patient, der kører bil, hvis han indtager morfin eller benzodiazepiner, så han er til fare for trafikken. Lægen skal meddele patienten, at vedkommende skal holde en kørselspause, og hvis han ikke tror, at patienten retter sig efter det, skal han rette henvendelse til embedslægen,« siger Anne Mette Dons.


Formålet med at revidere vejledningen er dog ifølge Anne Mette Dons at skærpe de praktiserende lægers opmærksomhed på bevidsthedpåvirkende stoffer, så de undgår at komme i en situation, hvor de skal melde en patient til embedslægen.
Læs det hele her:

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...ar-for-trafik/
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2008, 14:45   #2
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Phu ha, så bliver det da svært for mange, at komme rundt i samfundet. Hvad så, når man f.eks. bliver visiteret til fleksjob - får et og ikke kan køre på arbejde, fordi man får så meget smertestillende medicin, at det er uforsvarligt at køre bil. Offentlig transport er måske ikke en mulighed - hvad dælen gør man så???

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2008, 22:19   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Exclamation Mega interessant

Tak for denne og ja, for søren - hva´gør man så?

Man får frataget kørekortet OG man kan ikke benytte det offentlige(og iøvrigt slet ikke herude fra hvor vi bor. Diligencen kører max 4 gange i døgnet!).

Øh, kan jeg bestille en liggende transport på Jobcentrets/kommunens regning når man indkalder ham ?

Ha, det skal sgu´ prøves. Dælme jo, da vi jo har fået at vide at:"...grundet manglende resourcer ikke er i stand til at lade kontaktpersonen komme til os"

Jeg prøver sgu borgmesteren igen. Gad vide om vi nogen sinde får et brugbart svar

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 17:45   #4
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
ja da jeg er fast på dolol som er et morfin præpperat så må jeg jo til at købe mig en knallert i stedet for men der bilver vi vel også straffet

det er det jeg altid har sagt i dette samfund er der ikke plads til os der er syge
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 18:34   #5
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Ja hvad gøre vi så jeg er på fast kodin og de har trekant på, og jeg er afhængig af min bil, da der ikke går offentlige transportmiddler her hvor jeg bor,og min gangdistance er 3oo m så kommer jeg ikke nogen steder,heller ikke i arbejdsprøvning hvis de på et tidspunkt mener at jeg skal det igen.

så må de jo betale for en taxa.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 19:59   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
som jeg læser det så er det ikke et varigt kørselsforbud..

der står jo

Citat:
Lægen skal meddele patienten, at vedkommende skal holde en kørselspause,
Jeg ved fra andre at når man har taget pillerne et par uger så er det som om man får vænnet sit system til dem og de påvirker ikke som før...

Kender en der fik et fleksjob med at køre ombygget biler til syn (det var altså biler i million klassen , ombygget arbejdsbiler)

Han meddelte kommune og virksomhed at han flere gange oplevede at han var ved at falde i søvn ved rattet når han holdt for rødt .. (han fik mandolgin) kommunen bad så lægen om en attest og lægens konklusion var at efter at have taget dem i så mange år burde det ikke være noget problem og kommunen mente så at han kunne fortsætte...

(dette nægtede hans så da han jo vidste han havde svært ved at holde sig vågen.)

Kommunen forlangte flere undersøgelser og det viste sig da også at det ikke var pillerne men en søvnapnø der gjorde at han havde så svært ved at holde sig vågen...

Selv tager jeg meget sjældent piller (syntes ikke at de gør noget ved smerter kontra bivirkningerne jeg får ) så derfor er jeg kun på ting som ipren, panodil zap osv...

Men min migræne medicin kan jeg ikke undvære og køre heller ikke bil når jeg har taget det, men ved da ikke om det er mig der er mere nærtagende end andre ... he he

men det seneste jeg har oplevet er at mit d vitamin tal er lavere end før jeg startede på d vitaminer og derfor går jeg nu igen og får sprøjter og denne gang må jeg ikke køre hjem når jeg har fået dem men skal være i lægehuset til observation 15-45 min ... og det tror jeg er meget godt for lige efter får jeg både kvalme , bliver svimmel og en del andre ting (og det er altså vitaminer )

Så hvis det kun er en kørepause til man har vænnet sig til sin medicin så vil jeg sige at det er ok.. og det må og skal jo give en sygemelding for man kan jo ikke komme frem og tilbage og det må jo formodes at man bliver påvirket i starten og hvem kan arbejde med de promiller
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 21:21   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan da også få den tanke, at det måske er mere sikkert at køre med en, der får smertestillende, end med en, der ikke får dulmet smerterne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicin og bilkørsel, embedslæge frurabbit Alt det andet 8 23-06-2011 14:36
medicin og bilkørsel heidi kastrup Alt det andet 4 23-05-2011 23:58
medicin og bilkørsel heidi kastrup Alt det andet 3 18-05-2011 23:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension