K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2008, 21:37   #1
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen
Question Opsparing...



Ja, så er jeg her igen....

Nu hvor man åbenbart ikke kan få tilskud til forskellige ting, når man er tilkendt pension - hvad så med opsparing ???

Må man have 17 millioner i banken, uden at det gør noget ???

Okai - beløbet er i den grad fiktivt - men må man f.eks. spare op til større ting, såsom et nyt køkken, ny bil, en ferierejse eller andet - uden at det får konsekvenser for pensionens størrelse ??



Det vil nu tage en rum tid for mig at skrabe et større beløb sammen - men det er rart at vide, hvor jeg står....

__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 21:43   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg mener, at der er en formuegrænse, men er ikke sikker.

Jeg kan anbefale dig at læse her, og se, om ikke der er noget, du kan bruge.

Der er på linket nederst mulighed for at klikke sig ind på hver enkelt "overskrift" i mit indlæg.

Ældresagen har gjort et stort arbejde, som rigtig mange kan få glæde af.

http://www.k10.dk/showpost.php?p=20535&postcount=1

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 22:06   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej silke

Ja, der er mange ting at forholde sig til

Hm, jeg kan kun fortælle om min egen erfaring.

Nu er jeg ikke helt klar over om du er gift eller samlevende ?

Om du bor i ejerbolig eller lejer ?

Dette for at sige at hvis du samtidig søger om diverse tilskud vil der også blive kigget på ovenstående.

Hvad ang formue, tja, der er også regler i forhold til dette.

Hvis du fx har fået udbetalt en arbejdsskade erstatning vil jeg klart anbefale dig at sætte denne sum på en konto for sig selv.

TAB AF ERHVERVSEVNE - kan kommunen fx ikke røre.

Du må gøre lige hvad du vil med denne sum OG de skal se bort fra den
hvis du evt søger om boligtilskud m.m.

Derimod findes der en øvre grænse for formue HVIS du søger om tilskud.

Mener at den pt er 56.ooo kr men er ikke sikker.

Udover dette kan du sagtens have 17 millioner på kontoen du skal blot betale skat af renterne, mener jeg.

Jeg kan personligt varmt anbefale DUHK som har fuldstændig tjek på alle disse ting.

Held og lykke med din nye tilværelse. Nyd det.

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 23:16   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Silke Se meddelelser

Må man have 17 millioner i banken, uden at det gør noget ???

Okai - beløbet er i den grad fiktivt - men må man f.eks. spare op til større ting, såsom et nyt køkken, ny bil, en ferierejse eller andet - uden at det får konsekvenser for pensionens størrelse ??
Formue har ingen indflydelse på din pensions størrelse... du kan have 100 millioner gemt i madrassen og stadig få hele din pension udbetalt... hvis du investerer pengene og de giver beskattet udbytte har du en indtægt som hvis den er over de ca 60000/90000 kr vil have indflydelse på pensionen...

Så hvis man vinder i lotteriet vil den bedste investering nok være i et dyrt hus hvor gevinst ved salg er skattefrit så får det ingen indflydelse på pensionsudbetalingen...(bare et eksempel)
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 08:54   #5
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 17
Silke er ny på vejen


Hej alle.

Tak for gode svar - jeg kan vist roligt begynde at stable 50-ørerne oven på hinanden, for hvis grænsen går ved de 50.000,- kr. - så er der ingen grund til bekymring her.... da det vil tage en rum tid at nå dette beløb....
__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 10:52   #6
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
[QUOTE=Silke;28935][COLOR="Navy"]

Det vil nu tage en rum tid for mig at skrabe et større beløb sammen - men det er rart at vide, hvor jeg står....


Du skal bare være opmærksom på, at det ikke kun er OPSPARING de kikker efter.

F.eks. kan ens budgetkonto + lønkonto + opsparingskonto nemt oversige de 50.000 på bestemte tidspunkter af året. Her tænker jeg ved termin og i slutningen af december, hvor din pension er gået ind - men hvor de tunge poster måske ikke er trukket gr. helligdage, weekend og hvad der ellers kan være.

Mange pensionister går simpelthen i banken og hæver penge, så de ikke når over den magiske grænse på bestemte tidspunkter af året.

Dette er socialt bedrageri, som jeg for nylig har læst om "man" vil gøre noget ved - ved simpelthen at holde øje med transaktionerne på folks konti, især i december måned.

Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg læste om det, men jeg mener det var i et af Nyhedsbrevene fra Folketinget.

For at undgå (og ikke mindst slippe for) hele tiden at skulle tjekke den magiske grænse, kan du evt. få dig en bankboks hvor du kunne lægge opsparingen i - efterhånden som du kan undvære lidt ...
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 11:09   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
holde øje med transaktionerne på folks konti, især i december måned.
Ja, det har jeg også læst.

Jeg har OGSÅ læst, at man nu vil holde øje med kontoen hele året.

Men jeg vil tro, at det er ulovligt at opbevare penge "under madrassen" (i bankboks", da det vel også er socialbedrageri.

Så det er ikke smart at opfordre til det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 11:34   #8
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
[QUOTE=zuza;29050]Ja, det har jeg også læst.

Men jeg vil tro, at det er ulovligt at opbevare penge "under madrassen" (i bankboks", da det vel også er socialbedrageri.

Så det er ikke smart at opfordre til det
.


Jeg synes da det er vældig smart, Zuza

Man kan også hæve "lidt over" i Netto hver gang man handler ...
Ingen har endnu - tror jeg da - forbudt os at have en sparegris til småmønter

- Og om det er i sparegrisen hjemme på hylden (der kan risikere at blive stjålet) eller om det er i bankboksen pengene ligger, er der vel ikke den store forskel på. (Mangler altså en smiley der "fløjter" hi hi)
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 11:46   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg synes heller ikke, det er "smart", når der "gemmes" millioner i "skattefrie" lande... især ikke, hvis man i forvejen tjener millioner og ikke mangler smør på brødet.

Begge dele er lige "usmarte".

Problemet er, at der er så mange fordomme om, at syge mennesker "snyder" sig til pension, at kontanthjælpsmodtagere ikke "gider arbejde" osv. osv.

Altså at man "bare" vil have penge uden at yde noget.

Og jeg synes IKKE, det er i orden, hvis "Dyne-Larsen" gemmer sine penge i en bankboks, og så går ud på kommunen og hæver kontanthjælp, boligstøtte osv.

Når der opfordres til disse ting, så kommer ALLE under mistanke, og JEG vil ikke indlemres i den bås.

Så når k10 hjælper folk, så er det hjælp i form af love og paragraffer.

Love og paragraffer, som kommunerne ikke overholder.

Hvis man ønsker, kommunerne skal overholde loven, så mener jeg, at borgerne OGSÅ skal overholde loven.

Jeg kunne ikke finde på bevidst at opfordre til ulovligheder.

Håber, du forstår mit budskab.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 12:27   #10
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Zuza ... Jeg synes det giver et helt forkert billede, at du sammenligner Lars Larsen med personer der absolut hører til lavindkomstgruppen - og som ofte ikke engang kan tillade sig at putte 100 kroner i en sparegris (bankboks) om måneden.

- Men jeg har forstået dit budskab.

Jeg har også forstået man ikke må sende mere end et svar i én tråd (jvnf. anden tråd)

Jeg fornemmer desværre, at jeg ikke hører hjemme på denne side.
Hér kan man vist kun deltage, hvis man vil være med til at hænge systemet (og alle dets ansatte) offentligt ud - somom man selv var totalt fejlfri

Det er en type moral som jeg ikke selv praktiserer - eller kan affinde mig med. Så jeg vil forlade jer igen.

Jeg ønsker alle alt godt - og held og lykke fremover
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og opsparing Q27Herning Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 30 21-07-2012 14:00
opsparing på fp alanabith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-05-2011 17:17
Sp-opsparing mimse Politik og Samfund 131 22-05-2009 12:10
Udbetaling af LD-opsparing. Hammershus Nyttigt at vide for Førtidspensionister 19 05-03-2009 23:58
Opsparing 2jur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-02-2009 18:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension