K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2008, 19:16   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Der er noget helt galt.......

Nu er så arbejdsløs og skal søge 4 job om ugen jeg er fuldtids forsikret og SKAL både søge fuldtidsjob og deltidsjob. Men jeg har forhøjet blodtryk og kan måske ikke klare et fuldtids job.

Nu har jeg lige set Godaften Danmark hvor Sanne Salomonsen snakker om vigtigheden af at være opmærksom på sine symptomer og leve et sundt liv for ikke at få en blodprop.

Kære Hjort Frederiksen; hvad skal jeg gøre.

Skal jeg melde mig syg ? og bare vente på at systemet kalder på mig ?

Jeg kunne jo tage et 20 timers job, men så skal jeg stadigvæk søge 4 job om ugen. Det kan jeg ikke overskue......rumme. Så det gør jeg ikke.

HVORFOR ER DER IKKE ET STED FOR OS DER LIGGER MIDT IMELLEM...........vi er ikke syge, vi gider rigtig godt at arbejde, vi har en masse erfarring i privatlivet i arbejdslivet. Hvorfor skal det være så svært at komme fra en kasse til en anden.

Hilsen Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 22:04   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Først og fremmest, har Du forhøjet blodtryk skal Du hurtigst muligt tale med din læge om blodtrykssænkende foranstaltninger, medicin, relevante kostomlægninger ( undgå salt, lakrids osv. ) for din førligheds skyld. En blodprop eller hjerneblødning skal man ikke spøge med, så få det behandlet så godt som muligt. Når det så er afklaret om der er behandling mulig, så er der jo basis for en sag om fleksjob eller pension, såfremt dit helbred er for dårligt til fuldtidsarbejde , men der er jo også sociale kapitler mht. skåneforhold som der sikkert vil peges på fra kommunen. Hvis ikke det kan bruges er der revalidering at søge imod. Hvis Dit blodtryk gør Du ikke kan arbejde fuld tid kan Du jo ikke stå til rådighed og dermed være almindelig a-kasse afhængig, men må derimod være underlagt sygedagpenge systemet og derigennem med ret til opfølgningssamtaler hos en socialrådgiver få åbnet en dialog om revalidering og/eller andre muligheder.
Der er lang vej til skåneforhold, men tal med din fagforening, når Du har talt med lægen, og få en vurdering af fagforeningens muligheder, måske kan de hjælpe dig igennem det værste overfor kommunen.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 03:49   #3
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Unhappy

Jeg er i behandling forhøjet blodtryk.

Jeg har talt med Job på Særligevilkår. Da jeg ikke ønskede at blive på min arbejdsplads kunne de ikke hjælpe mig fik jeg at vide. " er du nu sikker på du er dårlig nok til en flexjob" sagde hun nærmest.

Det tager 3.mdr. fra man søger om revalidering til der bliver svaret og jeg kunne slet ikke finde ud af at skrive en ansøgning, ikke få det ned på papiret, ikke fordi jeg ikke kan formulere mig.........måske kan jeg det nu !

Man skal være mentalt med.........forstår du ?

Hilsen Yasmin
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 10:56   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Nej, jeg må indrømme jeg ikke er helt mentalt med, fordi en velpasset medicinsk behandling for forhøjet blodtryk gør det normalt muligt at leve og arbejde helt normalt, det gælder for min kone, og flere jeg kender Det der er farligt mht. forhøjet blodtryk er jo netop når det ikke bliver/er opdaget og behandlet. Hvis Du ikke længere kan holde til dit gamle arbejde, er det jo via sygemelding og lægen det går mod kommune og revalidering, hvis det er for at få uddannelse der kvalificerer til andet job har Du jo ret til noget uddannelse efter et stykke tid (tror det er 6 uger eller sådan noget ), men hvis det er fordi Du ikke kan lide det gamle job får kommunen det svært med dokumentation for din ret til flexjob. Der skal en dokumenteret nedsat arbejdsevne til for en afgørelse af den slags, og der skal også dokumenteres at man er berettiget til revalidering , hvis man søger det.
For mig ville det oplagt begynde med en snak med lægen mht. sygemelding, hvis ikke man kan få en sygemelding, er det nok meget svært at få bevilget noget som helst fra kommunen.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råb om hjælp ellers går det galt!!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 10 22-11-2010 19:56
Om noget helt andet!! Bassemanden Alt det andet 5 22-08-2010 02:33
Livsstilssygdomme eller noget helt andet? zuza Politik og Samfund 4 10-06-2010 16:45
Når praktikken går galt Mordanmark Jeg er kommet i praktik. 2 24-11-2008 14:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension