K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2008, 19:15   #1
lolaemily
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
lolaemily er ny på vejen
opfølgning af sygemelding

hejsa, jeg er ny i dette forum, syntes det er rigtig spændende at følge med, jeg vil lige selv skrive et spørgsmål, jeg er sygemeldt og søger flexjob. sidste uge ringede min tlf en gang, jeg gentager, 1 gang jeg tog den ikke da jeg kørte bil, der stod kommune på displayet, jeg tænkte at vedkommende ringer vel tilbage for det kan jo være mange steder fra når der står kommune, men tænkte nok at det var fra jobcenteret, så fik jeg 2 dage efter et brev at han havde forsøgt at kontakte mig telefonisk uden held og hvis jeg ikke kontakter ham inden onsdag kl 12 så betragter han som det at jeg ikke medvirker hensigtsmæssigt under opfølgning af min sygdom og han vil stoppe udbetalingen af mine sygedagpenge,jeg belv virkelig chokeret, fordi man ikke tog tlf, så får man sådan et " trusselsbrev " ringede i 1 1/2 time efterfølgende og kunne ikke få fat på ham og har ikke fået fat på ham endnu pga weekend, er det virkelig normal procedure at tager man ikke sin tlf 1 gang så får man en advarsel med brev, jeg har ringet til ham minimum 30 gange i fredags ingen svar, skal jeg sende et eller andet brev til ham, om at han ikke kan være min sagsbehandler mere pga at han ikke tager sin tlf, ( ironisk ment ) men det burde vel være lige over, er virkelig bare chokeret og fik min weekend ødelagt hilsen lolaemily
lolaemily er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 19:31   #2
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Hej

Sikke da et frækt brev det ville jeg simpelt hen ikke finde mig i.

Har du evt. din fagforening inde i din sag ellers vil jeg anbefale dig at kontakte dem (hvis du er medlem af en) og spørge om de kan hjælpe dig.

Dernæst vil jeg enten maile eller sende brev til den pågældende sagsbehandler om at din tlf. kun har ringet 1 gang uden du svarede den da du kørte bil og ikke mente det var forsvarligt at tage den når du kørte. Desuden skriv at du selv har prøvet adskillige gange at få fat på ham pr. tlf uden held.

En sidste ting jeg måske nok ville gøre var at sende en klage til kommunen og klage over ham og over det brev du har fået og skrive at du kun er blevet ringet op 1 gang.

Håber du lige kommer igen og fortæller hvad der sker i din sag.

Knus Lotte
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 19:46   #3
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej!

Nej, det skal du absolut ikke finde dig i. Du kunne jo i princippet være i bad, på toilet eller lignende. Det er dybt urimeligt. Send en klage til teamlederen og til sagsbehandleren. Evt. med kopi til borgmesteren.

Mange venlige hilsner

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 19:50   #4
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Der er da vist ikke grænser for hvad de kære sagsbehandlere kan finde på rundt om i kommunerne.... Jeg var blevet helt vild i skralden over sådan et brev. Havde også klagt til borgmesteren. Den sagsbeh. er jo ikke sin stilling værdig. Sådan en klaphat.

Når det så er sagt så velkommen til siden :-) Håber du får stor glæde af den.

Held og lykke med dit videre forløb

/Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 05:27   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, det er virkelig frækt. Og så kan man ikke komme igennem til dem, det er smart.
Det er noget svineri uden lige, sådanne breve burde de ikke sende ud.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 09:12   #6
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.

Det er for skrapt. Jeg har selv følt på egen krop, hvordan det er.

Man tør næsten ikke tage bad, gå på toilet og lign. men det er ikke rimeligt. Man kan da ikke tage sin telefon, når man er ved læge eller til behandling.

Jeg har til kommune ikke oplyst mit mobiltlf. nr., men på trods af det, har jeg oplevet at de ringer på mobilnr. alligevel. Det har de fundet på nettet, og det blev en oplevelse, fordi jeg har et barn, som (fordi man skal være 18 år når man bliver kunde) har en mobiltelefon, som står i mit navn. Det vil sige, at når de har søgt på mig, har de fået flere nr. oplyst.
Min søn blev ringet op af en sagsbehandler, som troede det var min telefon. Han anede ikke hvor Mor var henne, men de kunne da prøve at ringe på fastnetnr.
Straks efter ringede min fastnet, som min søn så undlod at tage den. -Han kunne jo også kun gentage, at han ikke vidste hvor jeg var. Men der blev nu lagt en besked på telefonsvareren og det var ok, for det er jo derfor jeg har den.
Det er da utroligt, at de ikke kan bruge det tlf. nr. jeg har oplyst.
Jeg har det psykisk meget dårligt med at de ringer. Jeg hader når min telefon ringer. Jeg bliver så forviret, og kan slet ikke huske/"høre" hvad de siger.
Det samme er med post. Jeg får hjertebanke og håndsved når jeg modtager breve med deres logo på.
Hvorfor skal man være så utryg. Hvorfor skal man trues.
Jeg synes man bliver mistænkliggjort.
Kan ikke forstå, at man skal være bange for sin telefon og postkasse.

Min kommune ringer altid med hemmeligt nr, så man har jo heller ikke en reel mulighed for at ringe tilbage.

Jo jeg forstår du er harm, og det synes jeg du skal fortælle dem.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 10:47   #7
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej med Jer!

Desværre kan man ikke ret tit se, at det er kommunen der ringer - fordi det er hemmelig/privat nr. Det er fordi det er en omstillingstelefon de ringer fra. Så med mindre, at de har ip-telefoni, så kan man ikke se deres nr.

Jeg har bedt min sagsbehandler om IKKE, at ringe til mig og at årsagen til det, er at jeg rent psykisk ikke kan holde til det........ så nu er jeg kaldt til møde...... flot!!

De fleste har det vist dårligt med at "kommunen" kontakter en. Grunden til dette er: mistillid, mistro og mistænkeliggørelse af os som borgere. Det er forkasteligt!!!

Mange hilsner

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 11:51   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Jeg ville klart klage over sådan et brev, og jeg tror bestemt det er "ulovligt"....ingen steder står der man SKAL tage sin telefon når den ringer og da slet ikke en mobiltelefon.

Jeg har som en anden debattør skriver, frabedt mig telefonsamtaler fra enhver ansat på kommunen, ønsker kommunen kontakt kan de skrive et brev eller bruge min mail...det har den fordel at jeg har alt i min sag på skrift, og når kommunen beder om et personligt møde får jeg tid til enten at få fat på en bisidder eller gå ud og købe en "optager", det samme gælder den anden vej.

I stedet for at ringe til en telefon på kommunen, der formentligt aldrig bliver taget...kan du så ikke sende ham en mail? Det er ikke rimeligt at folk skal hænge i en telefon i dagevis, og det er ikke rimeligt at det er ok at VI ikke kan få fat i kommunen mens der så går "trusselsbreve" den anden vej...fordi man har en telefon includere det ikke pligten til at tage/bruge den.

Vh Ingrid
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 12:17   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Jeg har som en anden debattør skriver, frabedt mig telefonsamtaler fra enhver ansat på kommunen, ønsker kommunen kontakt kan de skrive et brev eller bruge min mail...det har den fordel at jeg har alt i min sag på skrift,
Dette har jeg også gjort for flere år siden og har siden ikke haft telefonisk kontakt med nogen fra kommunen
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 19:19   #10
lolaemily
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
lolaemily er ny på vejen
hej igen, tak for alle jeres breve jeg ringede og fik fat i ham idag, jeg sagde til ham at jeg var vred og ked af det brev og det havde ødelagt min weekend. og spurgte ham om jeg på noget tidspunkt ikke havde deltajet i opfølgning af min sygemelding, det svarede han nej til, , så sagde han bare, men nu har du jo ringet, så var det afdiskuteret utroligt hvad de kan tillade sig, men nu har jeg da heldigvis fortalt ham hvordan jeg har det med det, så tager han vel det forhåbentlig til efterretning en anden gang. jeg er pt i 10 ugers afklarings forløb på ceb, jeg har mærket og følt på mig selv at jeg magter max 3 timer om dagen, det ville han ikke acceptere han siger jeg skal starte på 25 timer, det har jeg afvist, for magter det ikke, kører psykisk ned, kan mærke at når der er gået de 3 timer så skal jeg hjem, for har brugt 3 timer på at være smilende og udadvendt og arbejdende og man bruger så mange ressourcer på det, selvom man er et stort kaos indeni( har altid lidt af tilbagevendende depressioner og der er stødt generaliserende angst oveni)mit problem er at jeg har været sygemeldt nogle gange før, og hver gang bliver jeg stædig og raskmelder mig og arbejder min 30 timer, hver gang går der max 2 mrd så tager depressionen overhånd igen. jeg er alene med 3 børn, så kan mærke det duer bare ikke mere , da det går ud over dem hver gang jeg bliver mere syg, jeg kan klare det lige nu som det kører, men med de max 3 timer, kan de tvinge mig til at arbejde mere???? hvis de kan det, så må de jo finde at sted og anbringe mine børn imellemtiden da jeg med 100% garanti vil ryge ind i depressionen igen mens de gør forsøg med mig, for kan ikke passe mig selv eller dem når jeg bliver syg, jeg får cymbalta 90 mg, det kan lige holde mig ovenvande nu, men kan ikke tåle stress og pres, , har svært ved at erkende det, men er heldigvis nået så langt at jeg kan se det er jeg nødt til nu, for ellers går det galt, og det er synd for mine børn, de kan jo ikke gøre for det, kan de presse mig eller hvad
lolaemily er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Opfølgning i fleksjob aid Spørgsmål ang fleksjob 6 05-08-2015 19:12
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Manglende opfølgning. CHNEVIDE Alt det andet 36 10-12-2009 03:28
Opfølgning af boligtillæg §34 nille60 Alt det andet 8 02-11-2009 13:53
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension