K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2008, 14:53   #1
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Lægekonsulenten rolle ...

Jeg ved godt at det måske har været oppe her før, men jeg har ikke hoved til at læse tråde lige nu..Jeg er lidt ( meget ) panisk....Har lige sendt en mail til min sagsbehandler om at høre hvorvidt min sag er...Pensions sag..
Hun skrev at hun havde sendt mine læge papirer til lægekonsulenten til vurdering og venter på et svar fra ham...
Jeg mailede tilbage at jeg bare var så forvirret og bange...og hvad en lægekonsulents opgave var..og om der kunne opstå pludselige problemer...
HUn svarede straks tilbage at hans opgave var at oversætte lægeerklæringen så hun kna forstå den og derefter laver hun resurceprofilen klar og sender til mig til gennemsyn...
Har jeg mon noget at frygte og kan lægekonsulenten sige : Nej hun fejler da ikke en dyt og skal bare ud og arbejde 37 timer...
Jeg sidder med panik i nakken og svedperler på panden...åh det er træls at være mig lige nu..
snøft
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2008, 15:58   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Tag det roligt , først og fremmest, selvfølgelig nemmere sagt end gjort, men jeg har lige været igennem samme mølle. For mig tilsluttede lægekonsulenten sig til mine lægers konklusioner og min sag går nu videre til egentlig pensionsindstilling efter 2 år med forskellige mere eller mindre mislykket behandling og revalideringsforsøg. Det kan lade sig gøre at de støtter op, for som med alt andet er der også gode lægekonsulenter derude, vi skal bare herinde hjælpe med at påvise den skade de dårlige forårsager, og få systemet til at indse, den gavn de gode gør måske ikke er den skade værd som de dårlige forårsager. Jeg har svær angst ligesom dig, og rækker med dette indlæg en støttende og trøstende hånd ud .
Hold ud og kæmp imod angsten, angsten er din virkelige fjende, fordi den overskrider overlevelsesbehovet og får eget liv.
Træk vejret dybt, og hold ud.
Det skal nok gå

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 13:46   #3
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Nu har jeg fået resurceprofilen ind ad døren ( på en lørdag selvfølgelig )
Nå og der står en masse som jeg har læst fær..såsom udtalelser fra speciallæge i psyk. og andre ting..
Det ser ud til at sagsbehandleren har gengivet det hele med hendes egne ord og tilføjet nogen ting som andre har skrevet..og der står også at både sagsbehandler fra sygedagpenge afd og hende selv anbefaler pension...
Den må åbenbart har passeret lægekonsulenten, da det jo var det hun ventede på inden hun ville gøre den færdig og sende til mig..
Vil det sige at lægekonsulentens rolle hermed ikke er relevant mere i denne sag ?
Der står bl.a at jeg har matsch ( stavet forkert ?!) 5 på alle punkter..
Der står at min egen læges erklæring ( som har kendt mig i flere år ) siger det samme som speciallægen siger..
Der står at der skal søges pension efter § 18
Der står at jeg ingen arbejdsevne har tilbage.

Jeg synes bare at alt er pakket rimelig sammen til næsten ingenting..( jo der er stadig flere sider ) men pensionsteamet er vel ikke interesseret i hele min livs historie !?
Hun skriver at hun har afsat tid torsdag d 22.5 til samtale..hvad skal vi snakke om mon...bare sige om resurceprofilen er ok for mig eller..
Og hvad er så det næste skridt...
hold da op hvor er det hårdt det her..
Ville bare lige holde her ajour ..Og hvad tror i hvordan mine chancer for at få et mere rolig liv med pension er ?
knus og en dejlig dag til jer..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 14:35   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Lunamaria
Det lyder som om Du skal sætte dig tilbage og lade roen komme så meget som muligt , for ud fra det Du refererer fra papirerne, lyder det som den indstilling pensionsteamet skal tage stilling til, og alt papirarbejdet og beskrivelsen af dit liv er den lovpligtige dokumentation for årsager ,og for at alt er prøvet for at få dig tilbage på arbejdsmarkedet uden success, som det kræves i Arbejdsevnemetode beskrivelsen når man skal indstillies til pension.
Det her lyder rigtigt godt for dig, og jeg tror på den går, men vi er isamme båd og må vente spændt fordi vi har svært ved at tro før vi har det på skrift og pensionsmeddelelsen i hånden

Held og lykke og en God Søndag
fra Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 15:29   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg synes, at alt det du fortæller, hvad der står i din ressourceprofil, lyder som om, de er enige i, at de vil indstille dig til pension. Så ligesom Neurosmølf siger, synes jeg, du kan sætte dig tilbage og tage det roligt.

Ang. samtale den 22.5 handler det nok om, at hvis du har nogen kommentarer til den ressourceprofil, så kan du komme med dine tanker der - noget som ikke passede i ressourceprofilen, eller noget som du syntes, der skulle med i den/noget som mangler osv...

Fortsat god weekend....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2008, 23:21   #6
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Neurosmølf : Det kan være at vi sidder og venter "på samme stadie" !?
Tak i to at i "trøster" mig og siger at jeg bare skal læne mig tilbare..Åh det har været utrolig svært i dag..Først kom brevet og det læste jeg jo så mange mange gange...derefter kom der tanker og tanker og jeg var helt ved seden af mig selv..skønt der jo ikke er sket andet end at jeg har fået resurceprofilen til gennemlæsning.
Men hold da op - jeg blev også meget ked af det, da jeg lige synes jeg ville læse mine kopier fra lægen..Start i år 2000...( der blev jeg nødt til at få en ny læge på grund af flytning-og hvor blev jeg glad for hende ) Jeg blev helt ked af at læse om en pige -som jo er mig-som har haft så meget modgang-og som ved trynet og sparket af kommunen..Kommunesammenlægningen har for mig betydet at den personlige hetz stoppede og der var mange andre sagsbehandlere som kom ind i billedet..nye mennesker som ikke var så sammenspiste og fordomsfulde som det jeg har oplevet..Det var også derfor jeg var så bange for lægekonsulenten...
Jeg har kun haft dårlige erfaringer og mistet tiltroen til systemet...Jeg blev meget skeptisk da jeg det sidste år mødte venlige menneskelige sagsbehandlere og stolede ikke på nogen af dem...deres venlighed fik mig tit til at græde når jeg var hjemme efter et møde..eller en telefonsamtale..men der findes åbenbart også nogen som vil os det godt...
Jeg er glad for at være herinde og få støtte og også evt kan bidrage med lidt...ønsker jer alle en god nat..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 09:51   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Lunamaria, jeg synes det lyder som om, din kommune nu er indstillet på pension, det håber jeg. Du kan ikke gøre så meget andet nu end at vente.

Kan godt forstå, det har været en hård tid, men jeg tror, chancerne er gode for, at du kan få et roligt liv, hvis du tilkendes pension. Selvfølgelig skal man nok lige vænne sig til den nye situation, men så vil man nok også begynde at finde sig til rette. Det håber jeg for dig.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 21:57   #8
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Åh jeg er ved at gå ud af mit gode skind på grund af panik over at jeg skal til samtale i morgen..Jeg skal have min resurceprofil med at det er så den der skal gåes igennem..
Jeg har mailet til min sagsbehandler at jeg har brug for at vide om der også er andre tilstede..hun svarede at det kun er hende og mig..fint nok..det gør mig da lidt rolig..men men men ...tanker tanker og atter tanker flyver rundt i mit hovede..hvis nu og hvis nu ikke alligevel..hold da op , hvorfor kan jeg ikke bare smile og slappe af og tage det med ro..
Sikkert sikkert er jeg ikke den eneste som har eller har haft det som jeg har det lige nu..men jeg skulle bare lige af med mine tanker...
og mon mine papirer så bliver sendt til pensionsteamet...eller er der mon igen noget som lige skal ordnes først...jeg skriver med det samme i morgen hvordan det gik og hvad der reel skete på mødet..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 22:55   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, sådan er der mange, der har det.

Krydser fingre for dig i morgen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 23:27   #10
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
tak zuza ...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunens rolle! einstein Lægekonsulenternes Rolle 17 30-05-2012 07:48
lægekosulentens rolle??? lillesine Alt det andet 19 07-04-2011 19:25
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension