K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2008, 13:31   #1
fruensvilje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2008
Lokation: Viborg
Alder: 59
Indlæg: 44
Styrke: 17
fruensvilje er ny på vejen
Medicintilskudsgrænserne

Hej...

jeg var på apoteket igår og så en brochure, hvori der stod at medicintilskudsgrænserne sættes op her pr. 1. maj. Man vil max komme til at få en ekstrabetaling på kr. 259,-. Ikke meget - men man kan dog få mange liter mælk i stedet for

Der står også at man evt. vil kunne få sin læge til at søge om et kronikertilskud. Er der nogle af Jer brugere, der har sådan et tilskud og kan fortælle lidt om det?

Mange varme hilsner
Fruensvilje..
fruensvilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2008, 14:42   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
fruensvilje...

Jeg ved at lægen her sagde 18-20.000 men i den pjece der ligger på apoteket står der lidt over 15.000 (kan ikke huske de nøjagtige 100 over) det er hvad der skal stå ud for ctr saldo ...

det er din læge der skal søge kronikker tilskud til dig

grunden til at tilskudsgrænsen skal laves om er noget så åndsvagt som kræftvaccinen til piger på 12 år ...

Ikke dermed sagt at det er en åndsvag vaccine den er genial, men det er forkasteligt i min verden at folk der er afhænig af medicin fordi de er syge skal betale for at andre ikke bliver syge, jeg mener godt at det kunne have været ordnet på en anden måde...

Men igen som mor til en pige på 12 år lige om lidt vil jeg da gerne sige tak til alle der der bruger medicin fordi i er syge, for at i betaler så min datter kan få en vaccine , jeg er en af dem der økonomisk ville have haft meget svært ved at få råd til at give hende den vaccine ...

så for mit vedkommen er det godt at den er gratis... selv om jeg altså har sønner der arbejder, og hendes mormor ,moster og hendes far som alle helt gerne ville have givet et tilskud til den vaccine kontra at hun ikke skulle have den...

men det slipper jeg for at tænke over nu og jeg slipper for at bede om det...

tænk på den enlige mor på kontanthjælp med tre piger hvis ikke den vaccine var gratis sikke et skel vi kunne få i kraft tilfælde , alle dem med forældre der har mulighed for at betale kunne så slippe for at få kræft og de andre som ikke var så heldige ville gå med en konstant måske unyttig kræft risiko...

Hov det kom vist lige til at handle mere om vaccine end kronikker tilskud
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2008, 09:54   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
For at kunne få kronikertilskud skal ens medicinudgifter pr. år være min. 18.105 kr. Egenbetalingen når man får kronikertilskud er 3.520 kr....så man får altså ikke "gratis" medicin selv om man kommer under kronikertilskudsreglerne. Men egenbetalingen kan komme ind under en § 100, som jo kræver merudgifter for 6000 kr eller mere pr. år.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2008, 11:46   #4
fruensvilje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2008
Lokation: Viborg
Alder: 59
Indlæg: 44
Styrke: 17
fruensvilje er ny på vejen
I brochuren vedr. medicintilskudsgrænserne står der at ens medicinudgifter pr. år min. skal være kr. 15.100 og at egenbetalingen vil være kr. 3.270.

Brochuren kan ses på www.sum.dk
fruensvilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2008, 13:08   #5
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Man kan læse om reglerne for kronikertilskud på dette link:

http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s....34031118142314
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2008, 13:09   #6
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Smiler!

Hov, det smuttede... fik ikke en lille hilsen med.

Mange venlige hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2008, 15:39   #7
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Fruensvilje

Jeg har lige fået bevilliget kronikertilskud. Jeg havde i første omgang søgt hjælp via paragraf 100. Men fik så af vide jeg skulle prøve kronikertilskud.
Man går på apoteket og får dem til at udskrive det sidste års medicinforbrug. Afleverer den liste hos lægen og så søger han for dig.
I brevet fra lægemiddelstyrelsen står der at "Konikertilskud er et loft over Deres årlige medicinudgifter og af De vil 100 pct i tilskud når Deres Ctr-saldo overstiger 15.100,- kr. pr. tilskudsår. Dette svarer til at Deres egenbetaling højst bliver 3.270,- kr pr tilskudsår". Hvis man vel og mærke får det billigste kopimedicin.
"For personer under 18 år skal Ctr-saldoen overstige 18.633,- kr. Men egenbetalingen er den samme.
Deres bevilling er registreret i Ctr. De får Deres kronikertilskud automatisk på apoteket".
Har man spørgsmål kan man altid henvende sig på apoteket eller i særlige tilfælde ringe til lægemiddelstyrelsen Tilskudssektionen.

Håber det gav lidt hjælp

solskinskram herfra
Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension