K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2008, 00:18   #61
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Møde midt i Aalborg

Idag mødtes nogle af os, som har været til "undersøgelse" hos Eva Blach.
Vi var 6 piger(5 der havde været hos E.B.). Der var meget at snakke om...og især hvor svært det var at klage over den behandling vi har fået.
Her er et link til Ombudsmanden:
http://www.ombudsmanden.dk/om_at_klage/

Her kan man klage over den måde, systemet behandler ens sag på. Det ene hænger jo noget sammen med det andet.
Ingen af os var nogensinde endt hos Eva Blach, hvis ikke det var fordi Kommunen havde været involveret...!!!
I det hele taget forekom det tydeligt, at os der ikke længere er fuldt arbejdsdygtige: lige pludselig heller ikke syntes at have nogen retssikkerhed...selvom vi har den på "papiret" ...så har vi den ikke i virkeligheden.
Bortset fra at det var et dejligt møde vi havde...var det nogle virkelig triste livshistorier ...og rædsomt at tænke på...at det foregår i dagens Danmark.
Ubegribeligt at tænke på at en person, der er lægeudannet kan stille så mange misvisende fejldiagnoser og slippe godt afsted med det.
Som min gamle læge sagde: "Det tager 6 år at blive læge...men kun eet år at glemme det igen...!"
Vi håber stadig på at kunne hjælpe "de andre" der ikke bruger internettet.
Rart er det ihvertfald, at vi har fundet hinanden...
Tak for idag Piger
Knuser
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2008, 22:08   #62
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
hej Alle!
Det var et rigtigt godt møde vi havde i Ålborg,og som dorah skrev i sit inlæg samtidig chorkerende med de vanvittige dianoser der følger med i kølvandendet,fordi nogle har været så uheldige at få en fysisk lidelse..
lidelser man vel at mærke kunne se med det blotte øje..

Det er ubegribeligt og spild af samfundets resurrcer at man så skal sendes til en psykiater..

Vi blev enige om at vi alle ville kæmpe videre for at få belyst dette store problem og ikke midst problemet med ikke at kunne klage over en sundhedsperson der ikke har overenstkomst med den offentlige sygesikring..

Samtidig vil vi holde,nye møder og støtte godt op og kommende "OFRE" for psykiater..

Vi hører gerne fra folk der har fået en dårlig behandling hos psykiater Eva Blach..

Og meget gerne fra folk der synes de er godt behandlet...

Til jer der var nød til at aflyse,håber jeg i får lejlighed til at komme næste gang..

Tidspunket vil blive opslået her på k 10
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 23:11   #63
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej alle!
Fandt lige denne artikel hvor de praktiserende læger kan få hurtig hjælp af psykiater Eva Blach,


http://www.sundhed.dk/Images/alle/am...sykranders.pdf
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2008, 19:47   #64
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Patientklagenævnet tager min klage alvorlig

Hej Alle....der har været hos Eva Blach

Jeg har sendt en lang klage til Patientkontoret i Region Nord.
De har været så elskværdige, at sende klagen videre til Patientklagenævnet.

Patientklagenævnet har d. 18. Juli skrevet til mig, at de tager klagen alvorligt og vil behandle den.
Måden Eva Blach opfører sig på kan de ikke tage stilling til, kun de lægelige ting...blandt andet diagnosen.
Det andet skal Patientkontoret tage sig af...så det var var godt, at jeg sendte min klage til dem.

De har dog mange sager og lang ventetid...op til 15 måneder.

Men jeg syntes at det er positivt...AT de tager klagen alvorlig og vil behandle den.
Bl.a. klager jeg over fejldiagnosen...på at jeg skulle være Autist...muligvis Asperberger.
Hvad min egen hjem-kommune angår, er det lykkedes mig...også via en protest, at undgå at skulle gå til afvikling med "min autisme" på et autisme center...de accepterer at jeg hellere vil i rigtig erhvervspraktik.

Så godt...så langt.

Jeg vil derfor opfordre andre til at vedblive at klage skriftligt, såfremt de bliver sendt til psykiater og får en fejldiagnose. Uanset hvem...? og hvor ?

Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 01:55   #65
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så kære venner....nu har jeg modtaget en klage over jer...

Jeg har modtaget en mail med en klage fra Eva Blach...

Hun skriver kort og godt....uden at præsentere sig eller vedlægge en forklaring...

Citat:
Jeg er bekendt med at der foregår en hel del anonym netchikane via jer på mit navn.
Jeg insisterer på at få det stoppet og fjernet straks, da det faktisk går ud over en hel del andre klienter end de tilsyneladende utilfredse.
Jeg overvejer at politianmelde - og kender flere navne bag udtalelserne.

M.v.h.
Eva Blach
Jow det var hele mailen...

Jeg har så svaret hende sådan her:

Citat:
Hej Eva ;-)

Jeg er lidt rystet over at du ser det der forgår på K10 som netchikane...da det bestemt ikke er sådan jeg hverken ser det...eller oplever det...

Jeg ser det mere som nogle mennesker der har haft en rigtig dårlig oplevelse hos dig og efterfølgende hos deres kommune....og som har brug for at diskutere det med andre som står i samme situation...

De efterlyser endda mennesker som har haft en god oplevelse hos dig...

Det faktum at folk er nød til at være anonyme...ja det er desværre nødvendigt i disse tider...da vi har eksempler på at folk bliver "straffet" af deres kommuner....hvis kommunerne finder ud af at de skriver på K10...

Det er sørgeligt at det forholder sig sådan...men da det er tilfældet....så har vi sørget for at man kan optræde anonymt på K10...da vi mener at fok skal have lov til at fortælle deres historier uden at de skal "straffes" af deres kommune...

Nu kender jeg dig ikke personligt men jeg er dybt chokeret over din måde at kontakte mig på...

Ikke så meget som et HEJ JEG HEDDER EVA....eller en forklaring på tingene...nææ du kaster bare trusler afsted...

Du skriver:
Citat start

Jeg overvejer at politianmelde - og kender flere navne bag udtalelserne.
Citat slut.

Dette opfatter jeg som en direkte trussel imod mig selv og mine brugere og det bryder jeg mig ikke om...så jeg vil herefter gøre mit yderste for at beskytte mig selv og mine brugere på K10...imod folk som dig...og skal det betyde en retsag...ja så må det være sådan...

Hvis jeg mente at det ville føre nogle steder....ja så burde jeg kraftigt overveje at melde dig til politiet for trusler...men det får jeg sikkert intet ud af...og jeg har desværre heller ikke energien til det da jeg selv er syg...

Men måske du fremover skulle overveje hvilken måde det er du kontakter folk på...man skulle mene at du i kraft af din uddannelse kunne finde en lidt mere intelligent måde at gøre det på...

Du skriver at du vil have "det" stoppet og fjernet....og så er det jeg spørger dig....hvad er "det" du vil have stoppet og fjernet....
Mener du at jeg skal fjerne hele tråden og sørge for at de ikke snakker om dig eller hvad er det du vil have jeg skal gøre...

Hvis du mener at K10 bryder gældende dansk lov...så må du være meget mere specifik og fortælle hvad det er du mener der bryder dansk lov...

K10...som er min helt egen private hjemmeside...betalt og lavet af mig selv...den er oprettet med det formål at folk kan få et talerør ud til "verden" om alle de uretfærdige ting som vi alle ved forgår ude i kommunerne...og det vil jo være helt imod ånden på K10...hvis jeg skulle bede folk om at lade være med at tale om bestemte personer eller emner.....så det har jeg ikke tænkt mig at gøre medmindre vi bryder en gældende dansk lov ved det...

Nu er jeg ikke jurist....men som jeg ser det....så kan jeg ikke se at disse mennesker bryder nogen lov...

De bruger et forum til at "snakke" om nogle meget dårlige oplevelser...som har haft en rigtig dårlig indvirkning på deres liv...og det kan jeg bestemt ikke se at der skulle være noget galt i....men jeg kan se at du er af en anden mening...da du åbenbart helst ser at folk skal holde deres mund...

Som jeg ser det....så bruger de deres grundlovsfæstet ret til at ytre sig og det er vel ikke imod nogen dansk lov...eller ??

Du bruger jo også din ret til at ytre dig forskellige steder har jeg set....og du ville formentlig heller ikke bryde dig om at der kom nogen og fjernede den ret...

Så hvis du mener at K10 eller K10´s brugere bryder gældende dansk lov...ja så bør du politianmelde det..så vi kan få en opklaring på hvad det er som vi evt gør galt...hvis noget...

Så vidt angår navne, IPer på brugere af K10....ja så er det ikke noget jeg har tænkt mig at udlevere...da jeg har lovet mine brugere at de kan være helt anonyme på siden...og det løfte har jeg ikke tænkt mig at bryde...

Så jeg ser frem til at du får politiet til at fremvise en dommerkendelse på at jeg som ejer af K10 eller mine brugere har brudt gældende dansk lov og med hvad vi har brudt loven med....

Jeg som privat person kan nemlig ikke se at der er nogen lov som er overtrådt...men skulle det alligevel være tilfældet...ja så vil jeg selvfølgelig slette de ting som en dommer finder frem til...

For jeg og mine brugere er selvfølgelig interesseret i at overholde gældende dansk lov...

Med venlig hilsen

Webmaster og ejer af www.k10.dk
Min mening om denne klage kan i læse af ovenstående....

Jeg har læst alt på K10 som omhandler Eva Blach og jeg har ikke umiddelbart fundet noget som bryder gældende dansk lov....men hvis der sidder en som har deltaget i disse indlæg og som vil have lavet om i sit indlæg....så kan i kontakte mig på privat besked her: http://www.k10.dk/private.php?do=newpm&u=2

Jeg skriver dette fordi man ikke selv kan redigere i sine indlæg efter et stykke tid...og jeg synes at i skal have den mulighed...

Nu kender jeg ikke denne Eva Blach personligt...men jeg synes bestemt at det fortæller mig en del om hende....hvis hun kan finde på at politianmelde hendes tidligere klienter fordi de udtaler sig negativt om hendes behandling...

Men det er selvfølgelig rart for evt fremtidige klienter hos hende at de ved at de skal holde kæft hvis de har noget negativt at sige om hende...for ellers så er hun parat til at politianmelde dem...

Nu håber jeg ikke at dette fører til en masse selvcensur...for så længe man kan stå inde for det man skriver....ja så kan hun klage herfra og til juleaften og det uden resultat...

Jeg har overvejet meget om jeg skulle lægge dette på....for jeg er ikke interesseret i at skabe angst og uro...for jer brugere....men jeg er kommet frem til at det skal på...da jeg synes at i har krav på at vide disse ting...

Forsat god nat ;-)
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 06:46   #66
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hold da op en kedelig type! Hun skulle hellere læse hele tråden grundigt igennem og reflektere lidt over, hvilken oplevelse patienterne har af hende. Og så sender hun en trussel, det er for lavt!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 10:59   #67
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg fik lige lyst til at fremhæve nedenstående, som vist taler for sig selv.

Citat:
Om undersøgelsen skal selvfølgelig bemærkes, at en samtale af få timers varighed er behæftet med en vis usikkerhed,
http://www.k10.dk/showpost.php?p=32652&postcount=6

Det burde være oplagt, at en så kort undersøgelse IKKE kan lægges til grund for at stille nogen endegyldige diagnoser.

Indenfor børnepsykiatrien tager det flere måneder at stille diagnoser.

Citat:
En ambulant udredning varer typisk fra 2-3 måneder, idet der ofte er tale om meget komplicerede tilstande, hvor det er nødvendigt at inddrage viden fra såvel hjem, skole som andre institutioner, ligesom lægelig undersøgelse ofte må suppleres med psykologiske tests med mere.
Debatindlæg af psykiater kan læses her:

http://www.fyens.dk/modules/debat/to...topicid=418892

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 11:37   #68
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Jura

Hej webmaster og brugere.

Det juridiske aspekt i denne sag er meget intressant.

Der kan læses lidt her:

http:// http://www.cfje.dk/cfje/Lovb...9?OpenDocument


Og

http://http://www.cfje.dk/cfje/Lovba...6?OpenDocument

Personlig mener jeg, at hvis man ikke må fortælle om sin oplevelse med en offentligt ansat person, forudsat at man saglig ( ikke kommer med beskyldninger, krænkende udtalelser, og udokumenteret postulater)- må være en krænkelse af ens ytringsfrihed.

Derfor mener jeg, at netop den her problemstilling meget vigtig i forhold til bla. k10 eksistens grundlag.

Lidt mere læsestof :

http://http://www.retssal.dk/?page=nyhed&id=935..

Jeg har tidligere set en hjemmeside, hvor en person beskrev hendes oplevelse med en navngivet sagsbehandler. Kommunen forsøgte at få siden lukket, dog uden held - desværre kan jeg ikke huske hvor og hvem.

I sidste ende vil en advokat sikkert kunne give et svar - og hvis det er negativt - så kunne det være en mulighed at anvende en form for smiley ordning - hvor man gennem en smiley kunne give udtryk for sin mening.
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 11:58   #69
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Hold da op en kedelig type! Hun skulle hellere læse hele tråden grundigt igennem og reflektere lidt over, hvilken oplevelse patienterne har af hende. Og så sender hun en trussel, det er for lavt!
Er helt enig... at kalde beskrivelse af patienters dårlige oplevelser hos hende for netchikane det er for lavt... hvad bilder hun sig egentligt ind
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 13:16   #70
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, det viser jo blot med al tydelighed hvad hun er for en type menneske

Alle mennesker har ret til et "talerør" og dette har vel altid heddet sig: under ansvar

Jeg har personligt altid yndet at kalde en spade for en spade, og hvis noget er løgn, ja, så bliver det sagt.
Det må man så forholde sig til og det er vel så sandt som det er sagt

Kan kun sige jeg er målløs, hvilken frækhed at true

Håber du, webmaster, trods alt kan sove roligt om natten
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eva Blach er ikke længere ansat som psykiater på Psykiatrisk Afdeling i Vejle. gunvor Politik og Samfund 6 09-09-2013 11:05
hjææælp eva blach venstrehånd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 30-05-2012 07:25
Psykiater Eva Blach nægter bisidder adgang! kurttrold Politik og Samfund 28 15-03-2011 20:23
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke? kurttrold Dit og Dat 14 18-05-2009 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension