K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2008, 21:04   #1
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Ny arbejdsprøvning

Hej Alle sammen

Jeg er i dag startet på en ny slags arbejdsprøvning, med henblik på at finde ud af om jeg kan klare et nyt fleksjob, men på færre timer eller om det skal være førtidspension. Jeg er i forvejen visiteret til fleksjob på 21 1/4 time om ugen, men måtte sygemelde mig, og blev fyret den 31/3-2008.

Jeg startede på det nye sted i dag, men føler mig hel mal placeret. Jeg har kronisk spændingshovedpine, migræne,kvalme, næsten daglig ondt i halsen mangel på B12 vitamin (som jeg får injektioner for hver 2 måned), mangel på kalk og D-vitamin.

Jeg fandt ud af, at jeg mangler D-vitamin takket være Hejdien, hvis man kan sige sådan, men det er Hejdiens skyld at jeg spurgte Herlev hospital om at blive tjekket for det.

Når man som sagt var det min første dag i dag i den nye arbejdsprøvning. Men det er kun for folk med depressioner og stress, men det jeg har er ondt i hovedet 24 timer i døgnet.

Vejlederen fortalte at dette ikke var et afklaringsforløb... Så er det bare jeg tænker, hvad laver jeg så der... Jeg fik af vide da jeg var til samtale med min sagsbehandler at dette var sidste gang, enten var det fleksjob på færre timer eller også var det pension. Det skal lige siges at jeg går efter pensionen, da jeg ikke kan mere. Men på grund af min alder (27) så er det jo ikke lige så nemt.

Problemet er så bare hvis dette ikke er et afkalringsforløb og jeg dermed i den sidste ende ikke kan blive afklaret med om det skal være det ene eller det andet, så er det hele jo spildt.

Jeg har desværre ikke på skrift det med at min sagsbehandler sagde, at dette er sidste gang, så derfor kommer min bøn til Hejdien og meget gerne også alle jer andre. Kan jeg tilladde mig at sende et brev til min sagsbehandler angående at jeg gerne vil have det på skrift at denne arbejdsprøvning er og bliver den sidste.

Jeg vil blive meget glad hvis du Hejdien og/eller alle jer andre har tid, lyst og overskud til at hjælpe mig med at brykke et brev sammen. Jeg er ikke så god til det, og jeg undskylder mange gange hvis dette står lidt rodet.

Jeg ved ikke om i har nok informationer til at hjælpe mig med mit brev, men i siger bare til hvis der mangler noget.

Det bliver først i morgen at jeg kigger forbi igen, for jeg er ved at få migræne, så nu vil jeg hvile mit hoved.

Mange tak for hjælpen

Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2008, 22:17   #2
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Kære Lene p

Du skriver at pensionen er for mennsker med stress og depression.
Det kan jo netop være at det kan være nogle af disse ting, som fremkalder, din migræne.

Det må være et rent helvede, at have det sådan i døgnets 24 timer. Jeg håber der findes noget som kan gøre din hverdag, nemmere.

Feks. ro og dette kan en pension gøre.

Det er meget vigtig at du får, det på skrift, hvad din sagsbeh. har udtalt omkring dig. Du kan jo også selv have nogle tilføjelser.

til dig fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2008, 22:39   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
LeneP jeg prøver lige ud fra de oplysninger jeg har fra dig her

Det er ikke meget, men prøv alligevel at se om ikke du kan bruge det, for det kræver heller ikke så meget at få det på skrift fra hende og under alle omstændigheder så skal et brev fra dig til hende med i din sag så selv om hun ikke giver dig en bekræftigelse på skrift, så har du det næst bedste, nemmelig et brev hvor du henholder dig til en aftale

det var sådan jeg selv ville gøre det....


her kommer det og er det helt hen i vejeret så må du lige skrive igen ...


Citat:
Kære (sagsbehandleres navn)

På mødet med dig den (skriv dato for mødet) oplyste du mig om at det sted jeg er nu var det sidste sted jeg skulle være, og at der derefter skulle træffes en beslutning om hvorvidt jeg skulle indstilles til en førtidspension eller om jeg skulle ned i time antal i et fleksjob.

Jeg vil gerne bede dig om at bekræfte dette for mig, da jeg er blevet usikker ud fra at vejlederen oplyste mig om at dette ikke var noget afklaringsforløb?

Kan du så oplyse mig om hvad det er?

MVH

Ps jeg vil gerne have denne skrivelse lagt ind i min sag

Og du skriver at det er et sted for folk med stress og depressioner , har du tænkt på om det kunne være gavnligt for dig, selv om det ikke er et afklaringsforløb du er igennem så kan de godt komme med udtalser om dig, og det er måske det der er meningen...

du har migræne 24-7 det samme har jeg i perioder, og det er i stressede perioder, som vi har skrevet om før så har vi meget af det samme symptomer osv og jeg ved feks at stress påvirker mit helbred mere end negativt , så meget faktisk at jeg kan gå hen og blive endnu mere fysisk syg i stressede perioder.

Det forværre ikke kun mine migræner (som der jo findes flere slags af) men også mine fysiske smerter som jeg har af andre årsager...

Nu du alligevel er der så ville jeg hvis jeg var dig se om ikke du kunne få noget ud af det, jeg har været på et stress håndterings kursus hvor vi lærte værktøjer til at styre vores stress og det hjalp mig enormt meget ....

og du kan jo godt samtidig gå efter en pension selv om du lære at styre din stress for uanset hvad du lære af værktøj hvis det viser sig at du har stress og udbrændthed så er det desværre en fast følgesvend for resten af dit liv , i perioder kan det være i dvale og andre perioder kommer det i fuld flor (når jeg er meget fraværende og stille her på K10 så er jeg inde i sådan en periode )

og alt overskud og ressourcer går på at få hverdagen til at fungere for mig og ungerne ..

God bedring med din migræne...
  Besvar med citat
Gammel 06-05-2008, 16:22   #4
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
hej bmdc og Hejdien

Tusind tak for jeres svar.

bmdc det har nok stået lidt rodet, det andet jeg skrev, for det jeg mente var at det sted hvor jeg er på nu, er kun for folk med depressioner og stress. Jeg skal ikke kunne sige om det er der udløse min migræne. Men min spændingshovedpine har jeg hver dag og har haft den i 5 år nu. Den går aldrig væk.

Hejdien tusind tak for dit brev, jeg ved af erfaringer herinde fra at det er bedst at man har det hele på skrift. Og jeg har set herinde at du er kanon til at skrive breve, så endnu en gang tusind tak for hjælpen.

Jeg skal have en samtale med min vejleder i morgen, og der har jeg tænkt mig at hører hende ad, om det evt. er noget som jeg har misforstået.

Det er ikke fordi at jeg ikke vil være der, for jeg tror da også helt sikkert at jeg vil kunne om ik andet få nogle redskaber som jeg kan bruge. Men jeg havde fået af vide af dette var sidste gang og da min vejleder så sagde at det ikke er et afklaringsforløb, så blev jeg i tvivl.

Men jeg vil sende dit brev til min sagsbehandler i morgen og så vente og hører hvad hun skriver til mig.

Endnu en gang tusind tak for hjælpen

MVH

Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2008, 22:04   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Lenep

det var så lidt, jo mere vi kan hjælpe jo bedre er det jo ...

Jeg kan godt forstå dig og desuden har du stress eller udbrændthed eller noget andet i den retning, så er det godt med gode redskaber men noget af det mest sygdomsfremkaldene og det mest dræneden er uvished, så helt klart jeg kan godt følge dig jeg ville selv til hver en tid hellere sende et brev for meget end et for lidt ...

Lad os vide hvordan det går
  Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 13:49   #6
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej Alle.

Så er det vist på tide med en opdatering af hvordan og hvad der er sket siden sidst.

Den arbejdsprøvning jeg var i, blev stoppet 1½ uge før tid, da jeg ikke kunne magte at være der mere end en time ca. om dagen. (Den blev stoppet i juni måned).

Siden da har jeg gået hjemme. Men så her i tirsdag var jeg til samtale med min sagsbehandler. På dette møde fortalte hun mig, at de lægelige akter ikke lægger op til at der rejses sag om førtidspension. Det forstår jeg bare ikke noget af, da jeg har været alverdens ting igennem. Men det er åbenbart uden for betydning alt det som jeg har været igennem, selv om alle de læger som har undersøgt mig, fortæller at de ikke kan hjælpe mig mere.

Min sagsbehandler fortæller så, at det er blevet besluttet, at jeg skal til kognitiv psykolog. Dette har jeg været nød til at sige ja til, da de jo ellers kan sige at jeg nægter behandling. Jeg har allerede hørt fra psykologen, og skal der ud på mandag.

På mødet bedte jeg om en kopi af hele min sag, og efter at have læst dem, har jeg nogle spørgsmål som jeg vil hører om i evt. kan svarer mig på.

Må en læge fra et sygehus, udtale sig om andre ting end det man er der for??
Hertil skal det siges, at jeg fortalte lægen, at jeg gik til psykiater, hvilket jeg ikke gør mere, da han mente jeg ikke havde en depression. Lægen skriver i min papirer, at "han foreslår at man eksplorere nærmer i denne gade, da man ikke kan finde nogen nærmere forklaring på hvorfor jeg har det som jeg har det"

Det skal lige siges, at jeg ikke selv har disse papirer, men kan læse det af de papirer som jeg lige har modtaget fra kommunen af. Jeg må indrømme at jeg blev noget sur, da jeg læste det. Da det er hans udtagelser der gør, at jeg nu skal til psykolog igen for gu ved hvilken gang.

Jeg vil også lige hører, om det kan være rigtigt at jeg bare kan sendes videre til det næste, uden at kommunen har modtaget et slutnotat fra den arbejdsprøvning som netop er blevet stoppet før tid. Kommunen skriver i notaterne under tidligere dato, ”at det er besluttet at afslutte pgl.´s forløb og at ut. Afventer slutskrivelse fra hende (min vejleder fra arbejdsprøvning), før der kan iværksættes andre tiltag ift. pgl.” Men på mødet jeg var til i tirsdags spurgte jeg min sagsbehandler om hun havde modtaget disse papirer. Men det havde hun ikke, men sagde at hun havde talt med dem undervejs. Men jeg kan se ud fra de notater kommunen har sendt mig, at min vejleder fra min arbejdsprøvning har prøvet at hjælpe mig. Hun skriver, ”at jeg ikke har en ”klinisk” depression, men reagerer med depressive symptomer pga. hendes kroniske smerter” Min vejleder fra arbejdsprøvningen skriver videre, ”at hun foreslår at jeg hurtigst muligt overflyttes til Agenda, så hun kan komme i arbejdsprøvning, hvilket jo er det primære formål med hendes afklaring.”

Til sidste vil jeg hører om der er nogen som ved hvad en RVU-indstilling er for noget?? Det står til sidst i notaterne.

Jeg må indrømme at jeg både blev rigtig ked af det, skuffet og rasende da jeg læste papirerne. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, jeg har hele tiden bare sagt ja og amen til alt hvad kommunen har sagt jeg skulle. Men jeg har det sådan nu, at det ikke er slut efter psykologen, så skal jeg bare noget andet, og noget andet efter det. Så kan jeg jo blive ved med at blive kostet rundt i systemet hele tiden.

Hvad skal jeg gøre??

Tusind tak for al jeres hjælp, hvad skulle vi dog gøre uden k10.

Med venlig hilsen

Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 09:49   #7
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Jeg prøver lige at hive min besked frem igen, i håb om, at der er nogen som kan svarer mig på mine spørgsmål.

Med venlig hilsen

Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 09:56   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg googlede lige RVU og fandt dette:

De regninger og produktivitet foranstaltninger er baseret på RVU eller relative værdi Enheder som selv stammer fra Resource-Based relative værdi Scale bruges af Medicare. RVUs can be used to calculate workload as well as compensation. RVUs kan bruges til at beregne arbejdsbyrde samt kompensation. For instance a private practitioner might use RVU scale to help set his/her fee schedule. For eksempel en privat praktiserende læge kan bruge RVU skala der kan hjælpe til at hans / hendes gebyr tidsplan. CMS and many insurance companies use RVU values to determine compensation after adjusting for geographic and other factors. CMS og mange forsikringsselskaber brug RVU værdier til at bestemme kompensation efter justering for geografiske og andre faktorer.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 14:53   #9
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Mange tak for hjælpen Maj-Britt.
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 21:22   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... Lenep... Jeg vil prøve at svare på lidt af det.

Citat:
Må en læge fra et sygehus, udtale sig om andre ting end det man er der for??
Hertil skal det siges, at jeg fortalte lægen, at jeg gik til psykiater, hvilket jeg ikke gør mere, da han mente jeg ikke havde en depression. Lægen skriver i min papirer, at "han foreslår at man eksplorere nærmer i denne gade, da man ikke kan finde nogen nærmere forklaring på hvorfor jeg har det som jeg har det"
Ja, men det synes jeg, du skal tale med din egen læge om. Du skal også sørge for, at de originale udtalelser fra dine speciallæger kommer med i din ressourceprofil.

Du kan jo foreslå, at du kommer på patientuddannelse i stedet for kognitiv psykolog, da det vist nærmere er målgruppen. Det er vist ikke andre end psykiatere og psykologer, der skal udtale sig, om du har en depression eller ej. Han antyder nærmest, at du er hypokonder.

Det ville da være rart, hvis man fandt ÅRSAGEN til dine skavanker, ikke?

Til din ressourceprofil skal du have tilføjet, hvordan det gik i din arbejdsprøvning. Gerne i form af din dagbog over forløbet alle 24 timer så mange dage som muligt.

Men vigtigst... din ressourceprofil SKAL opdateres, og DINE KOMMENTARER skal med.

Det lader til, at selve arbejdsprøvningen er vigtig i dit tilfælde, da din kommune lægger mest vægt på denne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension