K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2008, 13:53   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Velkommen i arbejdsløshedskøen

Velkommen i arbejdsløshedskøen
I de samtaler, jeg har haft med min læge, Jesper Hornegaard, og ledende overlæge på Ringe Rygcenter, Claus Manniche, er jeg fra begge sider blevet anbefalet førtidspension.

Reva-huset har indstillet mig til flexjob på ca. 17 timer her i marts. Jeg er svært ordblind og må ikke udføre fysisk arbejde på grund af mine rygproblemer. Mine muligheder på arbejdsmarkedet er jo dermed ekstrem begrænset, også set i lyset af at den højeste arbejdsløshed indenfor flexjob er hos personer, som er godkendt til under 20 timer, blandt andet eftersom arbejdsgiverens økonomiske gevinst ved at ansætte en flexjobber under 20 timer langt fra står mål med de forbundne udgifter (eks. ekstra lønomkostninger, ekstra oplæring m.v.).

Administrerende direktør i Platypus, Finn Mackenhauer siger til Fyens Stiftstidende : Men det kan være meget vanskeligt, hvis klienten kun kan arbejde i få timer. Der ligger en smertegrænse på omkring 20 timer om ugen. Herunder er det meget svært at finde et job.
Min fagforening og flere andre jeg har snakket med, siger det samme som Finn Mackenhauer.
Vi har den laveste arbejdsløshed i Danmark i 25 år, men der er forsat 10 000 arbejdsløse personer på Fyn som er godkendt til flexjob.

På baggrund af ovennævnte argumenter, har jeg forsat meget svært ved at se fornuften i en godkendes til flexjob, og jeg føler mig også til grin og latterliggjort.

Sidst redigeret af andi1975; 04-05-2008 kl. 13:57.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2008, 15:21   #2
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Andy

Jeg forstår godt din holdning. Ved du forøvrigt at din sagsbehandler får en bonus for at visiterer dig til et flexjob? Det er nok derfor der er så mange syge på flex og som egentligt burde have haft en pension. Men hvis du nu ikke kan holde et flexjob efterfølgende, og hvis du ryger ud i sygdom eller forværring af din tilstand, så er der ingen vej tilbage for kommunen - så skal de nemlig indstille dig til en pension - godt nok lidt af en omvej, hvis det da er nogen trøst.

KH
fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Velkommen til K10 og Virkeligheden Tassi Dit og Dat 10 15-02-2011 21:38
velkommen ind i 2010 Angelsbaby Spørgsmål ang fleksjob 7 10-01-2010 16:38
Velkommen til nyt Ligebehandlingsnævn Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 18-07-2008 13:00
Velkommen Til K10´s nye Forside Webmaster K10 Nyheder 0 05-08-2007 22:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension