K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2008, 10:36   #1
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Exclamation Faldt over denne...

underskriftindsamling. Jo flere underskrifter jo bedre. Så er du enig i det det står, så hop ind og sæt dit kryds.

http://www.foertidspensionistogandre...r.dk/index.php

der er foreløbig 60 underskrifter, men er sikker på mange flere vil gavne

marianne

EDIT/ Jeg har rettet linket for dig så det virker...
Webmaster
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2008, 11:04   #2
fruensvilje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2008
Lokation: Viborg
Alder: 59
Indlæg: 44
Styrke: 17
fruensvilje er ny på vejen
Hej...

Ja, det lød til at være en sag jeg godt kunne støtte med min underskrift. Dejligt, at der er mennesker, der har overskud til at hjælpe andre.
fruensvilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 11:59   #3
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Nu har jeg netop bidraget med min underskrift.

Af fare for at blive sablet ned vil jeg gerne have klarlagt nogle ting.

Jeg får førtidspension efter de nye regler. På den baggrund kan jeg tilsyneladende ikke få tilskud til en disse. Jeg har søgt varmehjælp som blev afslået fordi jeg, netop, får pension efter de nye regler.
Jeg har søgt om hjælp til psykologbehandling, som jeg ankede og fik afslag på (ud fra afslaget burde jeg være den rigeste førtidspensionist i Danmark ). Jeg ankede uden et bedre resultat og sagen er nu videregivet til Det Sociale Nævn, som jeg ikke aner hvad betyder.

Nå, men det jeg mener er at, jer der får førtidspension efter de gamle regler, kan I ikke få tilskud til næsten alt og på den måde have det som en slags ekstra indtægt udover pensionen?

Jeg ved godt, jeg famler i blinde. Men skal man forstå det sådan, at på trods af diverse tillæg, så kommer I aldrig på højde med os "nye" førtidspensionister som ikke kan få divese tillæg?

Mit indlæg er skrevet i den bedste mening. Jeg prøver bestemt ikke at nedgøre jer? Jeg er bare temmelig uvidende.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 12:34   #4
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Det skal forståes på den måde at i stedet for at have alle mulige tillæg så skal personer der har fået pension efter nye regler søge hjælp til ekstraordinære udgifter på samme måde som alle mulige andre borgere og blive bedømt som alle mulige andre borgere.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 12:37   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
der kører altså stadig den fra Landsforeningen for Førtidspensionister

http://www.sambeskatning.underskrifter.dk:/index.php
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 12:37   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mikael prøv at læse den her hos ryk den er gammel men stadig aktuel og meget informativ

http://ryk.dk/artikel/20/277

og her kan du også se lidt om hvad det er der kan søges til hos de gamle førtidspensionister ...

jeg ved ikke efter hvad du har søgt om hjælp til psykolog altså hvilke paragraf men du kan vel også søge efter §82 i socialloven som siger
Citat:
§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.

Her er også kort beskrevet hvad de ftp fra før 03 kan søge tilskud til, som jeg ser det så bliver de ikke fede af det

men det er klart at det må være rart at kunne få tilskud til sådanne ting som psykolog, husker din kommune at oplyse dig om efter hvilke paragraffer du kan søge om hjælp, og har du prøvet at bede din egen læge om en henvisning ?

Citat:
Førtidspensionister, der er tilkendt pension før 1. januar 2003, og folkepensionister kan søge om helbredstillæg. Tillægget er inddelt i to kategorier; det almindelige helbredstillæg og det udvidede helbredstillæg.
Det almindelige helbredstillæg

Omfatter hjælp til medicin og behandling hos tandlæge, fysioterapeut, kiropraktor, fodterapeut samt psykolog, hvor der også ydes tilskud fra den offentlige sygesikring. Du kan søge kommunen om tillægget når følgende betingelser er opfyldt:

* din og din evt. ægtefælles/samlevers likvide formue må højst udgøre 59.900 kr. (2008)
* du skal have en personlig tillægsprocent større end 0 (fremgår af din pensionsmeddelelse).

Opfylder du betingelserne vil du modtage et tilskudskort fra kommunen. Kortet gælder indeværende kalenderår. Du skal vise kortet på apoteket og hos behandlere. Hvis du fortsat opfylder betingelserne året efter, vil du automatisk modtage et nyt kort. Du skal være opmærksom på, at din personlige tillægsprocent er afhængig af din og din evt. ægtefælles eller samlevers indtægter.
Det udvidede helbredstillæg

Omfatter hjælp til aftagelige tandproteser, briller og fodbehandling uden tilskud fra den offentlige sygesikring. Når du har fået bevilget almindeligt helbredstillæg (tilskudskort) kan du også søge om udvidet helbredstillæg. Husk at du skal søge kommunen før du bestiller eller køber tandprotese, briller eller fodbehandling. Det er fordi kommunen skal vurdere om udgiften er nødvendig.

For både det almindelige og det udvidede helbredstillæg er tilskuddets størrelse afhængig af din personlige tillægsprocent. Du kan højst få 85% af din egenbetaling dækket. Hvis du er medlem af sygeforsikringen Danmark, vil kommunen beregne tilskud efter fradrag af Danmarks tilskud.
  Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 22:34   #7
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af THJ Se meddelelser
Det skal forståes på den måde at i stedet for at have alle mulige tillæg så skal personer der har fået pension efter nye regler søge hjælp til ekstraordinære udgifter på samme måde som alle mulige andre borgere og blive bedømt som alle mulige andre borgere.
Ok, det kan jeg godt tilslutte mig. Det ville da kun være ret og rimeligt.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 23:45   #8
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Mikael prøv at læse den her hos ryk den er gammel men stadig aktuel og meget informativ

http://ryk.dk/artikel/20/277

og her kan du også se lidt om hvad det er der kan søges til hos de gamle førtidspensionister ...

jeg ved ikke efter hvad du har søgt om hjælp til psykolog altså hvilke paragraf men du kan vel også søge efter §82 i socialloven som siger



Her er også kort beskrevet hvad de ftp fra før 03 kan søge tilskud til, som jeg ser det så bliver de ikke fede af det

men det er klart at det må være rart at kunne få tilskud til sådanne ting som psykolog, husker din kommune at oplyse dig om efter hvilke paragraffer du kan søge om hjælp, og har du prøvet at bede din egen læge om en henvisning ?
Tak for linket til artiklen. Den er meget rar at have i baghovedet.

Jeg vil nødig flytte fokus fra denne tråd... Men jeg ved faktisk ikke hvilken paragraf der er søgt efter. Jeg fik udleveret et skema af en medarbejder fra pensionsafdelingen - et eller andet med ansøgning om enkeltydelse.
Jeg kan faktisk huske, at hun ikke rigtigt vidste hvilken slags skema jeg skulle have. Så hun må have givet mig det, hun syntes passede bedst til min situation.

Hvis det ender med et endegyldigt afslag, vil jeg bede min læge om en henvisning til psykolog. Jeg mener bare ikke, at man kan blive henvist til ret mange timer på den måde. Men det er jo bedre end ingen timer overhovedet.

Så nu går jeg bare og venter på en afgørelse fra Det Sociale Nævn.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så faldt afgørelsen.... Odense66 Alt det andet 17 12-02-2010 11:38
Faldt lige over en Helle Smith Et godt link! 0 01-02-2010 18:01
Så faldt afgørelsen..... mette Midlertidig Førtidspension 14 26-11-2009 23:36
Faldt over denne artikel i Ugeskrift for læger. Mella Politik og Samfund 11 09-06-2008 12:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension