K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2008, 11:47   #1
bolette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
bolette er ny på vejen
Fleksjob eller førtidspension? Hjælp...

Hej alle
Jeg er en kvinde på 48 år, som søger fleksjob eller førtidspention. Jeg bor i Tårnby kommune, startede med at søge i august 2007. Jeg har været til en samtale - Ellers har jeg ringet og ringet og ringet.... Uden resutat. Min sagsbehandler (Syntes jeg) er udulig.
Hvorfor jeg søger.. Angst for næsten alt, meget træthed, kroniske smerter i led og sener, Et slidt liv, ordblind og jeg kan blive ved og ved. ØV
Det eneste de har fundet ud af på kommunen nu er, at jeg skal ha` lykkepiller - Som jeg ikke kan tåle Jeg ved simpel hen ikke hvad jeg skal gøre... De siger; hvis jeg får lykkepiller kan jeg komme på arbejdsmarket igen... Jeg har været indlagt pga min angst, været på kurus, fået lykkepiller uden resutat. Og så sidder der en på kommunen uden at ha` talt med mig, at jeg bare skal ha` piller
Der er 3 psykoatiker som har udtalt om mig at ; "Patienten må forventes også på sigt at have et i hvert fald moderat nedsat funktionsniveau, og på baggrund af hendes personlighedsforstyrrelse vil det værer vanskeligt at forestille sig patienten anbragt længerevarende i selv beskyttede jobfunktioner"
Jeg har papir på at jeg har kroniske smertetilstand, som fremover vil bevirke at jeg vil have problemer med fysisk belastende arbejde specielt svarende til arme og håndled. (Og jeg arbejder som smørrebrødsjomfrue... Flot ikke. Men jeg skal bare ha nogle piller.... Så arbejder jeg som jeg ved ikke hvad.. De har ikke haft på banen at jeg skulle omskoles..Jeg er ordblind og husker ikke godt.
Hvad katten skal jeg gøre???? Mvh.Bolette
bolette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 11:53   #2
bolette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
bolette er ny på vejen
Glemte lige at skrive. Min læge har udfyldt papir til kommunen, hvor han også har skrevet at han syntes at jeg skal ha førtidspension - Heldigvis er der en der støtter mig min læge.
bolette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 12:01   #3
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Kære Bolette

det er da en rigtig træls situation du sidder i. Jeg kan ikke rigtig rådgive dig omkring hvad du skal gøre, men jeg ville bare lige hilse på dig og sige velkommen.

Der skal nok i løbet af dagen komme nogle meget kompetente svar fra de garvede. De kender systemet og dine rettigheder.

Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke, og håber sagen snarest bliver afgjort til din fordel.

Skriv endelig når der sker noget nyt. Vi lærer af hinandens erfaringer og oplevelser.

Velkommen til.

Mvh Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 12:08   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Hej Bolette.

Som altid synes jeg at din borgmester skal have et brev, hele byrådet skal have og Karen Jesperen skal da også.

Jeg tror på at hvis vi ALLE mailer dem omkring vores fortællinger, så MÅ der ske noget, alt andet ville være underligt.

Måske lidt naivt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 12:09   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Desværre har kommuner allergi mod at lægen anbefaler en handlingsplan eller social ydelse, det er der både gode og dårlige argumenter for og imod...men, hvis Du ikke har nogen ydelse fra kommunen nu, vil det give dem et ordentligt gok i dokumentationen hvis Du søger om aktindsigt og derefter søger om førtidspension på §17, som gælder ansøgning på det foreliggende grundlag. Det vil nok give et afslag, MEN.. det vil tvinge kommunen igang med din sag på et mere seriøst niveau end det lyder til Du har mødt, da de så skal give begrundet afslag, mht. hvad Du så skal kunne klare. Hvis Du har en speciallæge der erklærer Du ikke har gavn af eller kan tåle lykkepiller i nogen form, vil en statusattest fra en sådan kunne dokumentere dette overfor kommunen, men det kommer først i spil hvis Du er på en social ydelse.
Er Du ikke på social ydelse( såsom sygedagpenge ), ser jeg kun §17 som mulighed, men jeg synes personligt kommunen burde forstå desperationen og tage et ordentligt kig istedet. Hvis Du har noget papir fra psykiateren, f. eks. statusattester eller speciallægeerklæringer, kan de bruges til dokumentation overfor kommunen, og derved forbedre/udbygge dokumentationen for en §17

mvh Nøvsen

PS. Der kommer sikkert adskillige gode indlæg, vent til Du har en bredt indtryk af mulighederne
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 12:12   #6
bolette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
bolette er ny på vejen
Tak piger Dejligt med noget opbakning.
bolette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 12:13   #7
bolette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
bolette er ny på vejen
Jeg er på sygedagpenge siden august 2007.
bolette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 13:31   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bolette velkommen...

Jeg ville sige det samme som neruosmølf dog ville jeg pt ikke søge en pension hvis jeg var dig , da der så er fare for at du mister dit forsørgelsesgrundlag (sygedagpenge) hvis du vitterlig kun har haft en samtale så ville jeg sende en mail til sagsbehandleren hvor jeg bad om aktindsigt (så kan du se alt hvad der ligger) jeg ville tjekke op på ressourceprofil (er den opdateret er der partshørt) dernæst ville jeg lave en skrivelse til sagsbehandleren noget i stil med at de ikke holder de lovbefalet opfølgningssamtaler ...

Vi kan godt hjælpe dig med noget om hvad du kan skrive i sådan en skrivelse, men der skal meget mere information med før man kan se om de overholder loven..

Men som det allerførste kan du ihvertfald som der skrives af Neurosmølf bede om aktindsigt så er du nået et godt stykke ...

Her er der et link til en god og dækkende aktindsigtserklæring http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Dernæst er der lavet en ressourceprofil på dig ? er den opdateret ? har du skrevet egene kommentar ind ? og er den diskutteret med dig ?

Når du skriver at det eneste de siger er at du skal tage lykkepiller er et så en sagsbehandler der siger det eller er det en lægekonsulent der foreslår det ?

Når vi ved de ting er det meget nemmere at råde dig det er altid en god ide at klage til sin borgmester over sagsbehandlingen , men det forudsætter at man ved nøjagtigt hvad det er der er foregået i ens sag så derfor er aktindsigten så vigtig....

Men du kan selvfølgelig godt skrive nu ang møder der mangler osv det ved du jo bedre end nogen anden ....

Det jeg ser som problemet i din sag er ikke desideret problemer omkring ansøgning om fleks eller pension men at din sygedagpenge sag åbenbart ikke forløber som den skal , havde den gjort det ville der på nuværende være en ide om hvad det var du skulle om det så var fleks eller pension..

Mens du er på sygedagpenge er det jo også kommunens chance for at afklare dig og sørger de ikke for samtaler og opdatering af ressourceprofiler osv ja så ender det jo ud med at de pludselig vil stoppe dine sygedagpenge grundet tidsbegrænsningen (hvad du selvfølgelig ikke skal finde dig i ) men det virker helt forrykt at man ikke gør noget fra start af men altid venter til sidste øjeblik hvor man så skal haste borgeren igennem ,....

som jeg læser det du skriver så må du være en match 3 i sygedagpenge systemet og der gælder følgende ...

Citat:
§ 24. Kommunen skal med henblik på at bevare den sikredes tilknytning til arbejdsmarkedet senest efter 8 uger og derefter mindst hver 8. uge tage dennes forhold op til vurdering med henblik på, om der er behov for behandling, optræning, revalidering eller andre former for bistand til den pågældende eller dennes familie. Dette skal ske i samarbejde med dagpengemodtageren, læger, hospitals- og revalideringsinstitutioner, virksomheder og de faglige organisationer samt arbejdsformidlingen.

Stk. 2. Kommunen skal før den første kontakt til den sikrede tage stilling til, om karakteren af den sikredes sygdom eller den sikredes sygdomsfrekvens kræver, at den sikrede indkaldes til en personlig samtale. Samtidig skal der tages stilling til, i hvilket omfang der skal ske inddragelse af læger, hospitals- og revalideringsinstitutioner, virksomheder og de faglige organisationer samt arbejdsformidlingen.

Stk. 3. Kommunen skal ved den første opfølgning tage stilling til udarbejdelsen af en opfølgningsplan. Planen skal i alle tilfælde senest udarbejdes, når dagpengemodtageren har været sygemeldt i 6 måneder inden for de sidste 12 måneder. Har kommunen forlænget dagpengeperioden efter § 22, stk. 1, nr. 1, skal nødvendige afklarende aktiviteter forud for revalideringen være iværksat senest 6 måneder efter forlængelsen.

Stk. 4. Kan den sikrede ikke blive erhvervsaktiv igen, skal kommunen, når betingelserne herfor er opfyldt, rejse sag om en social pension.
Som du kan se så skulle de forlængest have udarbejdet en plan for dig har de det (lykkepiller tæller ikke med )

Håber ikke lige at jeg væltede dig ned af stolen med alle mine spørgsmål

jeg vil lige gå ud i det gode vejr mens vi har det men vender tilbage senere
  Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 15:17   #9
bolette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
bolette er ny på vejen
Hej igen og tak. Jeg prøver lige at svare på den fra "Hejdien"
Har fået printet en aktindsigterklæring ud og udfyldt den, sender den i dag til min sagsbehandler.
Der blev lavet en ressourceprofil august 2007 i jobvalg sammen med mig.
Det var min sagsbehandler der sagde, at deres lægekonsulent havde sagt at jeg skulle i behandling pga min angst, så jeg kunne komme i job.
Jeg kan heller ikke forstå at der ikke er sket mere. Jeg syntes også min sagsbehandler er noget sløv, når jeg ringer...Så siger hun, kan du ikke ringe igen - Det skal jeg lige undersøge bla...bla...Jeg ringet her i formiddags for at få en tid, hun var der ikke. Der blev lagt en besked om at hun skulle ringe tilbage, så må jeg se hvornår hun gør det.
bolette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2008, 15:39   #10
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Bolette!

Velkommen til! Jeg føler virkelig med dig - det er hårdt og mega frustrerende, at man ikke får den tilbagemelding, som man lovmæsigt har krav på. Jeg har oplevet det samme. Det jeg gør, er at maile og ringe - lægger tit beskeder på min sagsbehandlers telefonsvarer. Jeg noterer ned hvornår jeg har ringet, mailene gemmer jeg så jeg har styr på hvornår de er sendt... Det er hårdt, at være syg - der er så mange ting som man skal holde styr på og undersøgelser og så videre man skal møde op til. Der skal et rigtigt godt helbred til at være syg i dagens Danmark.

Håber det bedste for dig. Held og lykke!

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob eller Førtidspension Fjola Spørgsmål ang fleksjob 4 08-10-2012 17:18
Fleksjob eller førtidspension? påvejigen Din historie 7 02-11-2011 23:27
Fleksjob eller førtidspension Solnedgang Spørgsmål ang fleksjob 14 04-07-2011 16:01
Fleksjob eller Førtidspension linejensen100 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-10-2009 17:02
Fleksjob eller førtidspension??? Tira Alt det andet 18 22-07-2009 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension