K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2008, 16:31   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Psykisk syge tvunget på smalkost

Ord er overflødige her...:


Psykisk syge tvunget på smalkost

http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyhed.../23/080524.htm

23. apr. 2008 08.16 Thisted

80 gram kød, 50 gram grøntsager til aftensmad, og et begrænset antal kopper kaffe i løbet af dagen.

Kommunale besparelser i Thisted Kommune betyder, at en gruppe yngre psykisk syge får rationeret deres mad.

Måltidet er vigtigt

Måltidet er ellers en af de få glæder i livet for denne gruppe mennesker siger den lokale formand for Foreningen SIND, Ib Hansen, der repræsenterer de psykiske syge i kommunen:


- Fornøjelsen ved at bo i et sådant bofællesskab går fløjten, når man hele tiden skal måle og veje, hvad man spiser. Det her er en gruppe mennesker, som har det svært i forvejen. Maden er en vigtig ting i nogle folks dagligdag. Derfor bør kommunen spare på andre områder, siger IB Hansen.

Handicapråd ikke hørt

Besparelsen rammer også ældre på plejehjemmene, da det er en generel besparelse på den kommunale mad.


Men alt imens kommunen tidligere har hørt det lokale ældreråd i sagen, er Handicaprådet ikke blevet orienteret. For de psykisksyge og handicappede er besparelserne dermed kommet som en tyv om natten. Derfor vil Handicaprådet også diskutere sagen med kommunen.

Åben for løsning

Næstformanden for kommunens omsorgsudvalg, Ole Christensen, er åben for at finde en løsning.

- Hvis vi har gjort noget forkert i den her sag, vil jeg gerne være med til at se på det, siger Ole Christensen. Han vil dog ikke love noget.


Skrevet af: Kenneth Lemvig
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 19:22   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hmmm min morfar er på plejehjem i den kommune
  Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 20:22   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Så kommer der sikkert snart en regel om hvor ofte man må gå på toilet
Det med at love noget har de aldrig gjort, så hvorfor skulle de så gøre det nu........
De skulle lige på smalkost 14 dage som millionærene, der donere deres penge ud. Så kan de "måske" fatte, hvordan det er at være smalkost
Undskyld mig ikke for mine dårlige opstød. Jeg bliver noget så rasende.
Jeg har selv arbejdet i en boenhed, hvor måltiderne var en af dagens højde punkter. Som personale var det, dejligt at have beboerne med ved kogeøen, det at de kunne dufte maden og gætte, hvad måltidet bestod af. Synge en sang og derefter sætte sig til bords og nyde maden sammen. Få en dejlig snak om dagen der gik, om dage som skal komme.
Og nu tager de sgu` "brødet" ud af munden på dem.
Hvorfor har de indført det pædagogiske måltid, hvis de alligevel ikke må få hvad de kan spise
Mange demente føler en konstant sult, da de ikke husker, hvornår de har spist. Skal det være sådan fremover at personalet er nød til sige, desværre kvoten er brugt op for i dag. Så vil der blive mange "vandrende pinde" at finde bla. på plejehjemmet. De sætter nok ikke mere personle ind til at klare dette problem.................

Jeg må vist hellere slutte, selvom jeg kunne skrive de næste mange timer, omkring dette emne.

God aften til jer alle på K10 fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Forum for psykisk syge. annagw Et godt link! 0 14-01-2010 11:29
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension