K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2008, 09:20   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Flopcentre - igen!!!

Citat:
I 2005 lovede regeringen ellers, at den med en 470 millioner kroner dyr plan kunne få store dele af de langtidsledige i aktivering og arbejde gennem beskæftigelsesaftalen ’Ny chance til alle’, som den vedtog sammen med Dansk Folkeparti.

Citat:
De svageste er ikke kommet i arbejde

»Regeringen har givet befolkningen det indtryk, at den buldrende højkonjunktur og regeringens hårde linje over for kontanthjælpsmodtagerne har hjulpet de svageste ud på arbejdsmarkedet. Det er slet ikke sket i det omfang, som regeringen havde sat som mål«, siger han.

Ifølge regeringens mål skulle hver fjerde af de 50.000 passive personer være i job, fleksjob eller uddannelse, men ifølge de seneste tal for 4. kvartal i 2007 er det mål kun lykkedes for 17 procent.
http://politiken.dk/erhverv/article498786.ece
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 12:51   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Syge gøres mere syge af jobcentre

Citat:
MIDDELFART: Han skal ikke arbejde for mange timer om dagen. Han må ikke have for mange bolde i luften. Og så må han ikke løfte tunge ting.

Det står sort på hvidt i den vurdering af Henning Neldeborg, som Middelfart Kommune har lavet.

Alligevel sagde han ja, da han sidste efterår blev tilbudt et job som chauffør for en af byens købmænd.

- Jeg ville gerne vise min gode vilje, selv om jeg havde mine betænkeligheder, siger Henning Neldeborg.

Og efter godt og vel halvanden måned måtte han give op. Ryggen kunne ikke klare de mange løft af blandt andet øl- og sodvandskasser, som jobbet indebar.

Citat:
- Det meddelte jeg min sagsbehandler, som kvitterede med at give mig fem ugers karantæne. Dermed fik jeg ingen dagpenge over jul og nytår, fortæller Henning Neldeborg.
http://www.fyens.dk/article/996166:M...-mod-jobcenter
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 14:12   #3
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hvis han sygemeldte sig fra arbejdet, er det klart ulovligt at give ham karantæne, det kommer kun i kraft hvis han opsiger stillingen eller nægter at arbejde uden at have sygemeldt sig.
Korrekt og sikker procedure måtte være en sygemelding, afvente opfølgning fra kommunen ( 8 ugers reglen ) og derefter en revurdering af skånebehovet med jobkunsulenten og evt. efterfølgende ved jeg ikke lige hvad er, men det er der andre herinde der har bud på sikkert.
Det burde have været igennem en "ordentlig" rådgiver inden han gjorde noget i forhold til ansættelsen. Det samme gælder ved virksomhedspraktik/arbejdsprøvning.
Det er trist hvis tingene bliver mudret fordi man som fleksjobber får reageret forkert eller får dårlig rådgivning.
HUSK !! At finde rådgivning ( husk www.duhk.dk og www.sr-bistand.dk ) inden man evt. selv opsiger et fleksjob eller skånejob.

mvh
Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 18-05-2008 kl. 14:14. Årsag: tilføjelse
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 15:27   #4
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Sidder lige og tænker over det der står ovenfor. Sagsbehandleren kvitterede med, at give mig 5 ugers karantæne. I de nugældende regler, er det 3 ugers karantæne - fra A-kassen. Er det en A-kasse han har fået karantæne i??? Blev han ikke sygemeldt??

Hmmmm, forstår ikke hvad der foregår.

Mange hilsner

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
Flopcentre zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 17 20-05-2009 17:48
Odense igen, igen... de kan ikke læse zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 2 20-03-2008 18:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension