K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2008, 19:50   #1
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Venteløn???

Jeg spørger her for en veninde, der lige nu er i arbejdsprøvning og under visitation til fleksjob.

Hun har gået på sygedagpenge i en lang periode, har været i arbejdsprøvning før, og har i hele denne periode fået løn udbetalt svarende til højeste dagpengesats.

Nu undrer hun sig imidlertid, da hun har fået at vide, at hun nu, mens hendes visitationssag foregår, skal være på det, som hendes sagsbehandler kalder "venteløn", som svarer til 90 % af dagpengesatsen.

Nogen, der kender noget til det og eventuelt et lovgrundlag?

På forhånd tak
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 19:59   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Øøh, det har jeg godt nok ikke hørt om før? Prøvede at google det, og der kom en masse frem fra Norge?

Det eneste jeg umiddelbart kommer i tanke om, er ledighedsydelse, som vistnok er 91 procent af dagpengene, men det får man jo først, når man ér visiteret.

Må indrømme jeg ikke aner hvad venteløn er
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 20:00   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det udtryk har jeg aldrig hørt før, men beløbet svarer til ledighedsydelse... næsten da. Ledighedsydelse er 91 procent af dagpengesatsen.

Ledighedsydelse er den ydelse, man får, når man ER visiteret til fleksordningen.

Din veninde bør derfor have på skrift, at hun er visiteret til fleks.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 20:24   #4
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Hmm.. Det lyder som om, de har taget glæderne lidt på forskud i hendes kommune.

Hun har i øvrigt fundet et fleksjob og venter nu kun på at blive godkendt. Så den ledighedsydelse vil aldrig komme på tale.

Jeg vil anbefale hende at få et papir med lovgrundlaget...
Det undrer mig bestemt, at hun under en arbejdsprøvning får mindre i løn alene fordi hun er i en visitationsproces...
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 20:30   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hun skulle have haft et brev om ændring af hendes udbetaling og med love og paragraffer og klagevejledning.

Hertil kommer, at hun skulle have haft en opdateret ressourceprofil med ændringen... som hun skulle have godkendt.

Det lyder meget "mystisk".

Du kan anbefale din veninde at bede om et fleksjobbevis.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 20:36   #6
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Nu er hendes godkendelse ikke kommet igennem endnu. Hun var ellers færdig med arbejdsprøvninger, men så kom en ny sagsbehandler, og VUPTI, så var hun ikke færdig alligevel....

Jeg sender beskeden videre til hende... Synes også, der er lidt ugler i mosen....
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 22:32   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Venteløn ?????? har aldrig hørt om det før...det lyder da underligt...spørg hvad det dog betyder...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension