K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2008, 14:41   #1
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
Thumbs down hjælp sygedapenge stoppet uden varsel????????

Hjælp hvem klager man til hvis ens kommune har stoppet en sygedagpenge uden noget varsel???

jeg har været sygemeldt i over et år nu med en arbejdsskade der er brudt op igen og følgerne der af!! og fik så igår en dagpenge opgørelse fra kommunen om at de havde stoppet mine sygedapenge fra d.31 marts da jeg havde overskredet 52 ugers reglen....det skal lige siges at jeg ikke har haft nogen opfølgning samtaler eller lign med dem siden den 26 nov 2007 og har rykket for aktindsigt i min sag lige siden sidst i januar og først lige modtaget det for et par uger siden!! faktiks omkring det tidspunkt hvor der har smækket kassen i, selv om jeg stadigvæk er sygemeldt og der ikke lige er udsigt til at jeg bliver klar igen det første stykke tid!!

der ud over har de heller ikke fulgt op på min ressureceplan, ny jobprøvning med hendblik på et fleksjob osv...

så jeg ringede selvfølgelig til ydelsesservice i min kommune igår og klaget, til en meget aogant fyr!! der sende mig vider i systemet til det team jeg høre under og der snakkede jeg med en rigtig sød dame... der var sikker på at det var en fejl og at mine sygedapenge ville forsætte som de plejer indtil der var en afklaring osv. men for en sikkerheds skyld ville hun lige bede min sagsbehandler om at ringe til mig, hvilket ikke er sket!! og da jeg heller ikke har haft nogen fast sagsbehandler under hele forløbet og lige som ikke kan leve af ingen ting her til den første!!

vil jeg blive kiste glad hvis der er nogen der kan sige mig hvor jeg skal klage hend osv. for jeg er tude færdig
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 14:56   #2
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Det kan man ikke og der er en principafgørelse fra ankestyrelsen.

Der skal også være en vejledning om hvor og hvordan man kan klage.

Her er et link så du kan få en god Weekend.

http://www.dsa.dk/afgoerelser/princi...ch=d%2D17%2D05

MVH Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 14:59   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Du skal klage til beskæftigelsesankenævnet..

Læs her...


http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3408

Sig lige til I andre hvis jeg tager fejl...




De skal skrive til dig pr brev når de stopper sygedagpenge med en klagevejledning , så den går ikke...


Læs om de sagsområder, beskæftigelsesankenævnet behandler
PrinterUdskriv

Billede af bøger



Beskæftigelsesankenævnet behandler klagesager indenfor en lang række lovområder indenfor sociallovgivningen og arbejdsmarkedslovgivningen.

Vælg aktiklen Aktive forsørgelsesydelser for at se mere om lov om aktiv socialpolitik, lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, lov om integration af udlændinge i Danmark, lov om sygedagpenge, lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel og lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel.

Vælg aktiklen Pensionsydelser for at se mere om lov om delpension, lov om social pension og lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension mv.

Se artiklen Andre love for at se mere om lov om kompensation til handicappede i erhverv, lov om børnepasningsorlov, lov om retssikkerhed og administration på det sociale område og Forvaltningsloven.

Senest opdateret 10. januar

Sidst redigeret af Stella; 11-04-2008 kl. 15:03.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 15:02   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej laurana

Skidt situation, du står i!!
Du kan, hvis du ikke har fået tilfredsstillende svar fra Ydelsesservice, klage til bekæftigelsesborgmesteren Jakob Hougaard.

Du kan skrive et klagebrev til:
Jakob Hougaard,
Rådhuset,
1599 Kbh. V
eller skrive mail til ham på: [email protected]

Du kan nævne i brevet, at du ikke har fået nogen opfølgning eller har fået nogen begrundelse for ophør af sygedagpenge.

Men håber da Ydelsesservice ringer tilbage til dig....
Eller prøv at ringe til dem på tlf.nr. 82 56 43 00

Her er mere om Ydelsesservice i København: http://www3.kk.dk/Service/Økonomi/Yd...akt%20Yds.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 15:05   #5
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
tusind tak alle sammen smiler og ja rigtig god weekendt!!
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 15:09   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havmanden Se meddelelser
Det kan man ikke og der er en principafgørelse fra ankestyrelsen.

Der skal også være en vejledning om hvor og hvordan man kan klage.

Her er et link så du kan få en god Weekend.

http://www.dsa.dk/afgoerelser/princi...ch=d%2D17%2D05

MVH Havmanden

Faktisk er det en god ide at skrive til borgmesteren og beskæftigelsesankenævnet og sende en kopi til din sagsbehandler.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 15:23   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Lov om sygedagpenge

Hej igen....

Ledte efter loven om sygedagpenge....
Her er den: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9

Her står noget om at få sygedagpenge forlænget:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

§ 29. Kommunen kan forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af § 25, når det efter en lægelig vurdering skønnes, at den sygemeldte inden højst 26 uger vil kunne stå til rådighed for arbejdsmarkedet eller genoptage beskæftigelse.

_________________________________________________

Det der står i rødt, mener jeg, du kan bruge i din klage, hvis det er....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 15:23   #8
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Jeg siger tak - står i en situation der er ualmindelige tæt på denne, så jeg kan også bruge de links, der er sat ind...

Og til dig Laurana - god kamp!
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 15:42   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Hertil kommer, at du skal bede om HASTEBEHANDLING, hvilket er 5 dage, og herefter HASTEBEHANDLING i Beskæftigelsesankenævnet.

Det er jo dit forsørgelsesgrundlag, der tages fra dig.

Se her om hastebehandling:

Citat:
Hastende klager
Klager over staten i jobcentrets afgørelser om for eksempel opkvalificering, virksomhedspraktik, ansættelse med løntilskud og brug af anden aktør er sikret en hurtig sagsbehandling. Her skal staten i jobcentret nemlig genvurdere og fremsende klagen til beskæftigelsesankenævnet senest 5 arbejdsdage efter klagen er modtaget, medmindre staten i jobcentret ved genvurderingen giver dig fuldt medhold i klagen.

Også i andre sager, hvor kommunen eller staten i jobcentret mener, at en klage er hastende, skal kommunen eller staten i jobcentret straks genvurdere sagen og give dig besked om resultatet. Hvis kommunen eller staten i jobcentret ikke ændrer afgørelsen, skal sagen straks sendes til beskæftigelsesankenævnet. Nævnets formand vil så tage stilling til, om nævnet kan behandle sagen som en hastesag. Du får besked fra nævnet, om sagen kan behandles straks.

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3430

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2008, 16:15   #10
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
har forløbig sendt en skriftligklage til ydelsesservice og på peget at hvis jeg ikke høre fra den hurtigs muligt ( mandag eftermiddag) bliver klagen sendt videre til beskæftligelses borgmesten og beskæftigelses ankenævnet.
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
AKUT hjælp til stoppet sygedagepengeudbetaling Dippedut1986 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 27-07-2012 08:06
Ups! Mini-fleksjobbere kan fyres uden varsel gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 08-05-2012 09:49
Stop for udbetaling uden varsel develler Din historie 44 06-07-2010 09:43
Ny - hjælp kommunen har stoppet sygedagpengene jsh Spørgsmål ang fleksjob 28 15-12-2009 11:15
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension