K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2008, 20:07   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Debat om Match grupper

Jeg er på kontanthjælp og i match4, så der skal åbenbart lave den RP, fordi jeg kommer aldrig tilbage på arbejdsmarkedet på normale betingelser.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 20:29   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja ...Og Maj Britt det får du også...Jeg ønsker alt det bedste for dig...og vær ikke bekymret alt for meget det skal nok gå den rigtige vej for dig ...vi vil støtte og hjælpe dig så meget vi kan på K10

Believe me jeg kender dine følelser...har dem selv...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 21:11   #3
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af inger Se meddelelser
Jeg var kontanthjælpsmodtager da min reessourceprofil blev lavet.
Ja, så er min holdning, at kommunen har haft placeret dig i en forkert matchgruppe.

Førtidspensionister bør have været i match 4 eller 5 inden de blev førtidspensionister.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31066
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 22:06   #4
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
Ja, så er min holdning, at kommunen har haft placeret dig i en forkert matchgruppe.

Førtidspensionister bør have været i match 4 eller 5 inden de blev førtidspensionister.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31066

Ja deri kan vi kun være enige men sagsbehandleren valgte at indplacere mig i matchgruppe 3, for øvrigt den samme sagsbehandler som valgte at sende min sag til pensionskontoret.

Men whatever nu er jeg jo blevet førtidspensionist.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 22:12   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg ved faktisk ikke hvad matchgruppe jeg hører under hehe

står det i ens papirere ? har fået agtindsigt, men syndes ikke lige jeg har fundet noget om dette eller osse har jeg fået det ad vide og ikke kan huske det
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 22:48   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg fik i sin tid brev om at jeg var i match 4 , det fik jeg fordi jeg var på kontanthjælp og afventede fleksjob ....

kontaktede kommunen og oplyste dem om at det skulle jeg ikke være og det havde vi så en lang diskussion ud af (også her på siden )

men brev om det , det fik jeg ....

og ressourceprofil det fik jeg også mens jeg var på kontanthjælp, jeg var faldet for sygedagpengegrænsen og kommet på kontanthjælp og for at de kunne videre udrede så var de nød til at lave den ressourceprofil ....

lige inden nogen får ideen om at jeg skulle have lavet den mens jeg var på sdp så stoppede mine sdp samtidig med at ressourceprofilen blev indført så det er derfor jeg ikke havde nogen før...

og ang ressourceprofil så kan jeg kun sige at så længe vi ikke har mulighed for at klage over manglende eller forkert udført ressourceprofil så er den ikke det stykke papir værd loven er skrevet på ....

sidder lige pt med min venindes sag .. hun har været på sygdagpenge siden 05 og så revalideringsydelse frem til nu , uden nogen jobplan , uden ressurceprofil, uden noget mål og med i noget som helst af hendes sag ...

Kommunen ville stoppe hendes revalideringsydelse fra den 31-4-08 grunden de angav var at hun havde søgt et 34 timers job (som de havde sagt hun skulle ) og at hun ikke havde en jobplan ... ingen klagevejledning var der lagt ved...

Da jeg var med hende til sagsbehandler og jeg efterlyste en ressourceprofil og en jobplan fik vi at vide af sagsbehandleren at hun godt vidste at hun skulle lave det ,men det var der ikke noget at gøre noget ved ,for hun brugte ikke tid på det, før end der skulle falde en afgørelse i noget....

Det havde hun ikke tid til ....

og med den indstilling så er der sgi ikke noget at sige til at det hele roder sådan ...

aktindsigt det havde hun bestemt ikke lyst til at give os, (jeg ville godt se hvordan de havde stoppet hendes sygedagpenge )

Løsningen på det hele blev at min veninde fik forlænget sin revalidering og så skal de ellers i gang med ressoruceprofil og jobplan og alt det andet der skulle have været lavet de sidste år , det skal vi så nå på et par måneder ...

kommunen mente ellers at de havde løsningen .. min veninde kunne raskmelde sig til a-kassen nu er der bare det at hun er tre gange så syg nu som i 05 og kommunen kunne så foreslå at hun gik på kontanthjælp og slappede af mens de fandt ud af hvad der skulle ske..

hvor dumme tror de helt ærligt at borgerne er ....

og ja det har ikke noget at gøre her i denne tråd (det er arbejdsprøvning her) men måtte lige ud med det , er inderligt træt af kommuner der ikke overholder love og udsætter deres borger for det jeg ser dem udsætte min veninde for lige nu ....

og mange andre på siden... der burde omgående gøres noget ved at man ikke kan klage over ressourceprofiler , men ok .. finder kommunen ikke ud af noget så anker vi selvfølgelig stop af revalidering med baggrund i sagsbehandlingfejl..

nå så kom jeg af med det galle

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
Jeg henviser lige hertil én gang til. Måske den kunne laves som sticky?

http://www.k10.dk/showthread.php?p=22607#post22607
Hans vi har den vist under nyttige link, jeg tjekker lige lidt senere og lægger den på hvis ikke den er der..

sticky kan vi desværre ikke begynde at lave rundt omkring men må henvise til at man kigger efter div love under netop nyttige link


ser du noget der mangler så er du velkommen til at sætte linket i tråden her http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=25


jeg kigger derind med jævne mellemrum og sætter div link som kan bruges permanet ind under nyttige link så de altid er til at finde

Mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 23:04   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Indplacering i beskæftigelslovgivningen kap.2. stk 1-9?
Fra stk 3 -9, indplaceres man også i matchgrupper 1-5. Det er ikke som i gamle dage. da formuleringen er laver om til AKTUELT situation. DVS at man saktens kan stå i match 5, og stadig forvendtes tilbage til arbejdsmarkedet på normale vilkår. Dette er muligt idet match kun lægger op til beskrivelse af den aktuelle situation, og dermed IKKE tager stilling til fremtiden.

Derfor er den lovlige helhedsvurdering, og plan altafgørende. Herunder den rigtige indplacering i beskæftigelslovens kap.2.

Når man er syg på kontanthjælp, gælder samme lovgivning for disse opfølninger som for sygedagpenge, vedr. opfølning, handlingesplan, sygeopfølning mv.

hver gang borgeren er til samtale(hver 3mrd) skal sagsbehandleren vurderer om der skal ændres i indplacering og matchgr. Såfremt man flyttes i indplacering og matchgruppe, skal der laves en skriftlig afgørelse, som borgeren kan klage over.

Alt dette hænger nøje sammen med de tilbud om afklaring/praktik/revalidering man tilbydes, som jo skal udmunde i den rigtige forsørgelse/beskæftigelse fremover.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 23:20   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pia... det er for morsomt.

Jeg har da aldrig modtaget nogle papirer om noget som helst, og jeg er godt nok blevet rykket rundt i kasserne godt og grundigt og mange gange... uden at involvere mig hverken mundtligt eller skriftligt.

I min ressourceprofil har der i årevis af flere sagsbehandlere været anbefalet pension, men på min udbetalingsseddel stod der samtidig forrevalidering... men UDEN plan for noget som helst... KUN forrevalidering. BASTA!!! he-he... Sjov logik, ikke?

Match har jeg aldrig hørt om i min sag.

Min sag har endda været anket. Den var "socialfagligt korrekt"... og der var hverken ressourceprofil eller jobplan.

Gud fader bevares, hvor kan de bare "trylle" med sagerne... uden sammenhæng med noget som helst.

Jeg tror, kommunerne rykker rundt af hensyn til revisionen, ikke af hensyn til borgerne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 09-04-2008 kl. 23:22.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 08:17   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Alle de regler... Det er ikke til at finde rundt i.

Maj-Britt, jeg håber, du snart kommer nærmere en afklaring, det er helt urimeligt at syge mennesker skal gå i årevis på kontanthjælp, når der i stedet burde være indstillet til fleks eller pension.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 08:40   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Zusa.
Det er nemlig fuldstændig korrekt.
Dels bruger kommunerne de IKKE lovlige handlingsplaner m.v. til at flytte rundt på borgere for at opnå mest mulig statsrefusion, og samtidig stilles borgeren dårligere.
Lige nu er der masser af kommuner der placere borgere under NY Chance. Indplaceringen er stk 1-3, dvs at borgeren forvendtes tilbage til arbejdsmarkedet på normale vilkår.
Dermed kan folk i denne gruppe IKKE tilkendes hverken flexjob, pension. Kommunen vil i givet fald miste de 25.000kr ekstra pr borger, + den høje statsrefusion på 63%, hvis det sker inden udløb af dette projekt, som slutter her juni 2008.
PS Har ikke selv fået lavet helhedsvurdering, men holder fast i at nu skal den laves.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match grupper blme Alt det andet 4 06-12-2012 18:17
Kan man ændre Match grupper.... maybeline2you Alt det andet 64 08-02-2011 09:47
match grupper superkok Alt det andet 32 29-10-2010 10:28
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension