K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2006, 16:30   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
endnu en arbejdsprøvning ....

Ja så skal jeg revurderes og på et sted hvor jeg skal arbejdsprøves og samtaler og alt det jeg har gjort for et år siden.
Om jeg får et fleksjob er der ikke "en garanti" for sagde jobcenteret
Min sag er ikke i JSV mere men sendt videre til nogle andre og min sag var ikke fremsendt til det nye sted så hun kender ikke min historie.
Jeg er ked af det fordi jeg vil bare have et fleksjob og ikke flere arbejdsprøvninger da jeg finder det ubehageligt og ydmygende.
Du skal på Reva eller et andet sted ...
...jeg kunne næsten have været hendes mor.
Det er sgu for ubehageligt for mig.
Jeg er træt af det hele...vil bare have et fleksjob eller fred.
Jeg syntes det er spild af tid med flere arbejdsprøvninger når jeg er afklaret
og det hele...jeg føler bare man bliver slynget rundt i systemet ...og gud hvor jeg ikke bryder mig om det...jeg er sgu for gammel til pjat.

Hvorfor ?

Det er sgu åndssvagt. Nå...jeg kommer vel i bedre humør om lidt.

Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2006, 16:49   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Vi må da håbe at du kommer i bedre humør Stella...
Men du har fuldstændig ret....det virker fuldstændigt vanvittigt at man skal blive ved med at genafprøve den samme person igen og igen....specielt når personen er helt afklaret....
Det virker lidt som om at de bare vil have at der sker noget i ens sag...og det selv om det ikke føre nogen steder hen....
Det er lige sådan noget der kan få en person til at gå ned med flaget....for der er sg da ikke noget værre end at skulle lave noget der ikke er nogen mening i....
De burde tage sig sammen og skaffe dig et flexjob i stedet....så ville det føre noget godt med sig....både for "dem" og for dig....
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2006, 18:56   #3
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Fred? Afklaring? En by i Rusland!

Hej Stella.
Hver gang der kommer nye regler skal der strammes op. Vi har jo ingen arbejdsløshed og ALLE skal i arbejde. De største problemer er bare at ikke ret mange kan bruge os fleksere! De kan simpelthen ikke få øjnene op for vores værdi! Det er edderfrustrerende at gå når man tror man er afklaret! Du skal være afprøvet OG dokumentationen SKAL være letlæselig og gennemskuelig. Dette sidste er en stor mangel og derfor kastes så mange af os rundt i systemet. Det bliver faktisk værre efter 1. januar har min konsulent fortalt mig. Så hvis det kan være dig en trøst så Held og lykke endnu en gang!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2006, 13:19   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Citat:
Webmaster skrev:
Vi må da håbe at du kommer i bedre humør Stella...
Men du har fuldstændig ret....det virker fuldstændigt vanvittigt at man skal blive ved med at genafprøve den samme person igen og igen....specielt når personen er helt afklaret....
Det virker lidt som om at de bare vil have at der sker noget i ens sag...og det selv om det ikke føre nogen steder hen....
Det er lige sådan noget der kan få en person til at gå ned med flaget....for der er sg da ikke noget værre end at skulle lave noget der ikke er nogen mening i....
De burde tage sig sammen og skaffe dig et flexjob i stedet....så ville det føre noget godt med sig....både for "dem" og for dig....
Hej Webmaster

Jeg er nu i gang med at undersøge det sted jeg skal hen....jeg ved nu at det er en revurdering for at se om jeg stadig kan bestride et fleksjob.
Håbet er at jeg kan blive ansat på arbejdsprøvnings-stedet,men det er revurdering der er formålet først og fremmest...måske er der et fleksjob i enden af prøvningen ? men de ville ikke love noget.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2006, 13:27   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Citat:
Susanne skrev:
Hej Stella.
Hver gang der kommer nye regler skal der strammes op. Vi har jo ingen arbejdsløshed og ALLE skal i arbejde. De største problemer er bare at ikke ret mange kan bruge os fleksere! De kan simpelthen ikke få øjnene op for vores værdi! Det er edderfrustrerende at gå når man tror man er afklaret! Du skal være afprøvet OG dokumentationen SKAL være letlæselig og gennemskuelig. Dette sidste er en stor mangel og derfor kastes så mange af os rundt i systemet. Det bliver faktisk værre efter 1. januar har min konsulent fortalt mig. Så hvis det kan være dig en trøst så Held og lykke endnu en gang!
Hej Susanne
Tak skal du have ja jeg må sige jeg er chokeret over at man skal igennem hele forløbet igen hver 12 mdr.men forhåbentligt finder jeg et fleksjob snart...fordi det betyder mere stabilitet end denne evindelige bekymring om man mister sin ledighedsydelse...det hjælper sg ikke på ens helbred.
Jeg håber inderligt at du snart finder et godt fleksjob ...bare det snart sker...det gør det...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2006, 22:16   #6
j-m
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2006
Indlæg: 15
Styrke: 18
j-m er ny på vejen
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Hej Stella,
Nej hvor jeg føler med dig. vi har selv været arbejdsprøvning efter arbejdsprøvning igennem og vi har altid haft det store håb om at nu førte det til et flexjob, men når tiden var rendt ud så havde de aldrig "råd" til at ansætte alligevel. Så har man levet i håbet og det er hver gang som om loftet falder ned over en. Min mand var ved at blive tosset af alt det arbejdsprøvning og håb og uvisheden, det kørte ham helt ned psykisk. Så gik han selv igang med at søge flexjob, uden om kommunen, og der vidste det sig efter snak med mange arbejdsgiverer, at mange vil ikke have folk fra kommunen og siger nej til flexjobber når kommunen ringer, fordi de tror at de er umotiveret til at komme i job. men hvis folk selv ansøger direkte så er de mere åbne fordi så ved at den person er motiveret og virkelig ønsker jobbet, og så skal kommunen selvfølgelig indrages hvis man får jobbet. Min point er bare at du måske kunne søge flexjobs udenom kommunen og selv opsøge nogle steder, hvis du altså ikke allerede gør det. Jeg tror personligt at det lettere giver pote. Jeg håber for dig at du snart finder et flexjob og får den stabile hverdag og det ro inde i hovedet som det giver. Det er så hårdt psykisk, ikke at have en klarhed over fremtiden og blive slynget rundt, det er nærmest tortur, når man så gerne bare vil have et job som man kan passe. Vær stærk og hold modet oppe, det skal nok lykkes.. De bedste ønsker til dig..
j-m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2006, 16:34   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Hej J-m
Jeg kan godt forstå din mand og dig...vorherrebevares siger jeg !
Jeg har søgt selv og faktisk været meget tæt på 2 fleksjobs,men så tog de en anden ansøger.
Jeg er chokeret over det er ligesom en genvisitering hvert år ...jeg troede ikke man skulle arbejdsprøves igen og igen ...og gå og være nervøs over om man nu ikke får frataget sin ledighedsydelse...
Ja...jeg må jo bare søge videre...jeg bad min jobkonsulent om at sende mig alle de fleksjob de har der passer på mit timeantal men nej det har jeg ikke krav på når jeg er i genvurdering....suk ...jeg ville da hellere have et rigtigt fleksjob og slappe af i mit hoved.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2006, 21:26   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Hej Stella ...

Kors hvor jeg føler med dig

Kan blive helt depri af at læse nogle af de historier herinde engang i mellem og samtidig kan man blive helt ør af at sidde og prøve at finde svar på nogle af de spørgsmål der melder sig..

Jeg håber inderligt for dig at der snart er et fleksjob til dig, jeg fik min første løn den 1 Oktober ikke nok med at det var 5000 kr mere end jeg plejer at få, men bare den ro jeg har fået, den under jeg altså alle flekser.

Man må for hulen kunne gøre et eller andet for at få fjernet den usikkerhed der findes hos flekser ang de arbejdsprøvninger..
Revuderingen skulle være en god og afklarende følse og noget der skulle hjælpe os på vej og ikke smadre os psykisk (jeg gad vide hvor mange ledige flekser der lider af deprision og ligende )

Men op med humøret Stella (ved det er nemmer sagt end gjort) men kan det lykkeds for mig kan det lykkeds for dig, det er jeg 100 % sikker på , og så har jeg et lille naivt håb om at der snart er mere plads til os flekser på arbejdsmarkedet, jeg tror at der skal snakkes og rekalmeres meget mere for flekser (en tv kampange om hvem og hvad vi er feks) også vil vi se noget ske...

Min arbejsgiver har feks aldrig hørt om fleksjob før (hvordan kan det lade sig gøre i 2006 ? ) da jeg startede var vi 1 (mig sagde hunden ) og nu er nummer 4 lige blevet ansat...

Tænk sig hun fandt ud af at vi var ganske gode kompetente mennesker der mange gange var mere stabil arbejdskraft end feks studerende

Men hun havde bare aldrig hørt om os før... hvorfor høre man ikke om os ? og hermed mener jeg det posetive og ikke kun når vi koster penge eller bliver mistænkliggjorte :|:|:|
  Besvar med citat
Gammel 07-10-2006, 23:33   #9
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Hejsa ......

Ja systemet er meget nedbrydende til tider....... men Stella ud fra det jeg har forstået fra min jobkonsulent så er revuderingen ikke et spørgsmål om om de skal tage din ledighedsydelse men et tjekker af om de skal kigge andre steder efter job til dig om du måske med et lille kursus (med dispensation - det har jeg for nylig været) så dine muligheder er bedre.... det er da selvfølgelig ikke sjovt at skulle igennem møllen igen og igen men på sin vis er det for ens egen skyld de gør det....... pointen som sagt er ikke at du skal bekymre dig om de tager din ledighedsydelse men om du skal have pension osv.... som udgangspunkt kan de aldrig komme til at tage din ledighedsydelse fra dig medmindre du siger nej tak til et rimeligt tilbud eller dit helbred mirakuløst bliver så meget forbedret at du er i stand til at forsørge dig selv!!!

Hejdien .... vi er gemt lidt væk.... Mange har aldrig hørt om os... mange tror at fleksjob er noget med at vi arbejder meget fleksibelt sådan på forskellige tider at døgnet og forskelligt timetal alt efter hvor meget arbejde der er............ Nogle kommuner har dog været gode til at skabe debat omkring os og til at få budskabet ud til arbejdsgivere men desvære er det langt fra alle kommuner!!! Måske vi selv skulle gøre opmærksom på os selv ??!!

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2006, 16:30   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

hej alle I søde rare mennesker
Jeg har læst alle jeres svar og det varmer...jeg går og sluger kamelen om at jeg skal måske arbejdsprøves hvert år medmindre jeg finder det fleksjob meget snart !!! JEG HADER ARBEJDSPRØVNINGER...så hellere et normalt job med værdighed , men det kan jeg jo ikke det var derfor jeg bad om hjælp .
Folk reagerer forskelligt på ordet arbejdsprøvning...jeg er en af dem der ikke kan fordrage det.
Min gamle sagsbehandler sagde forøvrigt at de fleste finder det skrækindjagende.
Det er ikke det at arbejde der skræmmer mig det er det at skulle udstille sig selv og sine problemer til fremmede mennesker fordi det i forvejen er smerteligt nok bare at klare dem i ens privatliv.Man føler sig som en blæksprutte med otte ledsmertende arme der skal holde styr på det hele ..smerter ,gøre arbejdet,holde modet oppe, prøve at lade som om man er skide god og dygtig, at man ikke er anderledes eller halvskør, kapere at man bliver træt og irriteret , føler sig lidt ensom fordi man er anderledes end de ansatte, man skal kontrollere en vis flovhed, sige fra når man ikke magter noget i sådan en arbejdsprøvning...forklare hvad det drejer sig om,man skal eddermagende mig være STÆRK !
jeg tror ikke ret mange kan klare det uden at give slip på noget værdifuldt...nemlig integritet og selvværd hvilket er vitalt at bevare hvis man skal finde et job.
Det er ens privatliv der skal udstilles for alle og enhver man ikke kender.
Hvorfor skal man udsættes for det ?
Er det nødvendigt !?
Efter min mening er det overhovedet ikke nødvendigt og direkte ondt.
Jeg ville ikke selv udsætte nogen for det !
For at spare en tier er de idioter der laver sådan noget juks parate til at tvinge folk ind i noget der krænker deres værdighed og selvtillid. I virkeligheden sparer de ikke en tier fordi det er hulens dyrt..jeg tror det koster 35 tusind kroner at få nogle til at finde et sted til arbejdsprøvning.Nå..men så kører hjulende rundt !!!!
Måske er jeg speciel fordi jeg har det sådan..men jeg vil æde min hat på at TA og alle politikkerne og alle raske mennesker, ikke ville klare det i en uge ! De aner ikke hvordan det føles !
De ville løbe skrigende væk
Det kan lyde som om jeg bare brokker mig , men det er det ikke jeg har ikke ord for hvad jeg mener om disse arbejdsprøvninger :@

jeg er enig med zuza at det er en teoretisk lov som ikke fungerer, det blev kaldt for verdens bedste ordning, det er også en god ide , men kun for dem der har et fleksjob...dem der overgår fra normalt job til fleksjob i deres virksomhed....der er det en kæmpe hjælp for den person der har brug for arbejdsfastholdelse på nedsat tid.
Så vidt jeg ved er det også dem der er flest af i den ordning.















Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Endnu en dom Connie Politik og Samfund 3 01-04-2010 23:05
Endnu et par føs'dage Viper Dit og Dat 7 03-01-2010 20:50
Endnu en ny hed. museen Din historie 16 22-10-2008 09:31
Den kører endnu...... guffii Dit og Dat 4 28-03-2007 02:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension