K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2008, 23:53   #1
Ouzo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2008
Indlæg: 13
Styrke: 17
Ouzo er ny på vejen
Erstatning fra forsikringselskab

Hej alle sammen herinde på K10

Først vil jeg rose alle brugere herinde der hjælper andre i nød.
I har hjulpet en masse mennesker med at komme videre her i livet.
Trods systemets modvilje til at hjælpe os der er kommet galt afsted.
Denne hjemmeside har hjulpet mig med svar på en masse spørgsmål.
Når man nu havner i det sociale møllehjul, og bare bliver kørt rundt med.

Min historie er, at jeg på mit arbejde kommer galt afsted med min ryg, og
må sygmelde mig. Går til lægen, som sender mig videre til ryglæge.
Her bliver der konstateret, at jeg har fået beskadiget nogle nerver i ryggen,
som giver udstråling til mit ene ben. Jo mere jeg går og bøjer mig jo mere
udstråling fra ryggen til benet.
Sagen er meldt til arbejdsskadestyrelsen, og de har 14 mdr. senere fundet ud
af, at jeg har fået 15 % mengrad og 25% nedsat arbejdsevne ved min arbejdsskade.
Og jeg vil få en erstatning og et beløb hver måned indtil jeg går på pension af mit gamle firma's forsikringselskab.
Jeg har nu været i 3 arbejdsprøvninger, hvor jeg og personen fra jobcentret må konstaterer at jeg kan holde til 4-5 timers arbejde hver dag og det skal være kontorarbejde, hvor jeg sidder ned det meste af dagen.
Mit gamle arbejde var som montør med hårdt fysisk arbejde, så dette her er en omvæltning.
På mit sidste møde med min sagsbehandler, bestemte hun, at jeg skal over på revalideringen, fra sygdagpenge. (12mdr.)
Og tiden forlænges med et ½ -1 år og en ny arbejdsprøvning, hvor hun mener
at jeg efter denne periode kan arbejde 37 timer.
Jeg havde det dårligt den dag jeg talte med hende, så jeg havde ikke kræfter til at svare hende igen. Det skal siges at jeg havde en med fra min fagforening. Og han sagde bagefter til mig, at hendes forslag jo kom an på en prøve.

Det jeg nu vil spørge om her, er om jeg kan få flexjob, hvis jeg kun kan holde til arbejde 25 timer om ugen ?
og hvordan med min månedlige udbetaling ?
Jeg har hørt, at man kan ryge på kontanthjælp, hvis man ikke kan arbejde 37 timer efter perioden
Hvis jeg f.eks.i værste tilfælde røg på kontanthjælp, vil min månedlige udbetaling blive modregnet i kontanthjælpen ?
Ja de kan jo så meget inden for systemet, så det er jo med at være garderet.
Men som jeg kan læse ud af det hele er det jo ikke lige frem en fordel at få erstatning, hvis det hele bliver taget fra en.
Og til sidst må jeg erkende at man hele tiden i processen får nye spørgsmål igen og igen omkring sin sag.
Hver gang man tror at alt er godt, bliver man banket ned af systemet igen.

Jeg håber, at der er nogle der kan hjælp mig herinde.
Ouzo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 00:11   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej og velkommen til.

Det er rart at høre, at du og andre har fået hjælp. Det er vi mange, der har fået.

Citat:
flexjob, hvis jeg kun kan holde til arbejde 25 timer om ugen ?
Et fleksjob oprettes med et tilskud til arbejdsgiveren, som er på enten 50 procent eller på 66 procent. Altså svarende til en EFFEKTIV arbejdstid på enten cirka 18 timer pr. uge eller cirka 12 timer pr. uge.

Men DIN arbejdstid kan sagtens være på 25 timer, hvis du har nogle skånehensyn, der betyder, at du evt. skal holde ekstra pauser, længere pauser eller arbejder i et langsommere tempo end andre.

Hvis du kan arbejde EFFEKTIVT i 25 timer, så får du sikkert ikke fleksjob.

Når din arbejdsprøvning har vist cirka 4 timer pr. dag, så revaliderer man normalt ikke, fordi revalidering er med henblik på fuld selvforsørgelse.

Derimod kan man - når man er visiteret til fleksordningen - godt blive revalideret, men så er det på ledighedsydelse, som er mindre en revalideringsydelsen, cirka 1.000 kroner pr. måned.

Så når din kommune siger revalidering, så er det, fordi ALLE muligheder skal være afprøvet, før de kan visitere til fleksordningen. Men det er IKKE en betingelse, hvis det er dokumenteret, at din arbejdsevne er så nedsat, at revalidering kan udelukkes. Som jeg forstår det, så skulle din revalidering foregå på nedsat tid, da du jo IKKE kan holde til noget 37 timer pr. uge, derfor heller ikke en revalidering, som jo er på FULD tid.

Det er meget vigtigt, at din ressourceprofil er opdateret, og at dine kommentarer er indføjet i denne. Det skal du bruge ved en evt. afgørelse fra kommunen om revalidering.

En afgørelse om revalidering SKAL indføjes i din ressourceprofil, men der skal også laves en JOBPLAN, som beskriver, hvad denne revalidering skal føre til... altså hele formålet, antal timer pr. uge, varighed for revalidering osv. Og den skal underskrives af dig, HVIS du er enig i denne plan, men det er du jo ikke, hvis du IKKE kan klare mere end 4 timer pr. dag, som din arbejdsprøvning jo også DOKUMENTEREDE.

Selvom du kommer på kontanthjælp, må kommunen under INGEN OMSTÆNDIGHEDER røre ved din erstatning. Dog er det af afgørende betydning, at du har en særskilt konto i banken, hvor du KUN har disse erstatningspenge, og ikke sætter andre penge ind på.
(Du kan bruge søgefunktionen her på siden og finde flere oplysninger.)

Men alle de ting, din sagsbehandler har fortalt dig, skal altså skrives ind i din ressourceprofil... også resultatet af din arbejdsprøvning osv. ALT skal skrives ind i den, også dine ønsker.

Håber, jeg har svaret på dine spørgsmål, ellers skriver du bare igen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 00:36   #3
Ouzo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2008
Indlæg: 13
Styrke: 17
Ouzo er ny på vejen
Tusind tak for gode råd.
Jeg er blevet meget klogere i min sag, og hvad jeg skal passe på med.

"Dog er det af afgørende betydning, at du har en særskilt konto i banken, hvor du KUN har disse erstatningspenge, og ikke sætter andre penge ind på."

Omkring kontoen er det fordi kommunen kan gå ind og se hvad jeg har på min konto ?
Pengene og sygdagpenge bliver indsat på det de kalder ens Nemkonto eller lønkonto.
Du vil altså have at jeg opretter en anden til erstatningspengene ?

V.H.
Ouzo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 00:48   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, en konto KUN til erstatningspenge. Spørg banken om det... evt. også din fagforening, når du alligevel taler med dem næste gang.

Det er meget vigtigt, at du IKKE blander pengene sammen, og at du KUN hæver fra din erstatningskonto, og ALDRIG sætter penge ind på den.

Men prøv at læse her. Andre brugere har svaret på det med erstatning.
Du kan også bruge søgefunktionen og skrive "erstatning", så dukker der en masse op.

Men her er linket, hvor du kan læse mere.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4173

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 00:54   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej ouzo

Prøv lige at googlle på dette link : 0012 aktinsigt for arbejdsskadede,

Det er skrevet lidt overdrevet ,men noget af det kan man da godt nikke genkendende til , eller kan man læse viderer på lfa -landsforegningen for arbejdsskadede.

jeg er også arbejdsskadet montør hilsen baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 01:08   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg lægger linket ind under gode links, så andre kan læse det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 01:16   #7
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej zuza
Tak for det ,så sender jeg en kold faldøl i tankerne
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg lægger linket ind under gode links, så andre kan læse det.

baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 01:27   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak, Baldur.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning????? maggie Spørgsmål ang fleksjob 6 23-11-2012 12:07
Erstatning og ask leba Alt det andet 24 31-10-2011 13:41
erstatning ?? lund70 Alt det andet 5 15-06-2011 23:47
Erstatning nordjylland Alt det andet 10 09-03-2010 18:06
Erstatning? vingum Alt det andet 4 28-01-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension