K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2006, 21:35   #1
anne tina friis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
anne tina friis er ny på vejen
førtidspension hjælp

hej jeg er ny her men hvor er jeg glad for i har denne side,så man ved at man ikke er alene om at få en dårlig behandling af systemet. Mit spørsmål går ud på at jeg har søgt førtidspension siden 1992, jeg får metadon og har fået det nu i 20 år jeg har aldrig i mit liv været på arbejdsmarked, da mit liv har været meget voldligt og skidt, jeg fik tilbage i 1992 en vudering af en spykolog at CITAT: samlet må det konkluderes at der ikke kan stilles alderssvarende krav til denne klient om uddanelse og selvforsørgelse. en anden spykolog fra kommunen sagde det samme i 1994. nu siger kommunen så at de har da aldrig vidst at jeg søgte pension selv om jeg kan huske at det var derfor jeg var hos denne spykolog i 1992, jeg får så avide her i 1996 at de vil kigge på det igen bliver jeg lidt irriteret og siger at så må de jo kigge på min sag fra før loven skiftet altså den gamle lov da jeg jo var startet på undersøgelserne i 1992 men da sagde de at min sag aldrig har været åbnet tiltrods f
> or der ligger udtaleser fra lægen, spykolg og spykolog fra kommunen som alle siger det samme. at jeg faktisk er uarbejdsdygtig. hvad skal jeg gøre nu, tror du jeg skal have en advokat til at kigge på mine papiere. jeg håber du kan hjælpe mig for jeg er virkelig stresset nu og ked af det. undskyld mit lange brev. DE VENLIGSTE HILSNER FRA anne tina friis. og tak for denne side, jeg venter med længsel på dit svar. PS: hvis du har nogle spørgsmål til mig så bare spør.
>
>

EDIT Af Webmaster
Jeg har lige fjernet din mailadresse så du ikke kommer til at modtage en masse spam...det får man nemt hvis ens adresse står frit fremme på nettet..
anne tina friis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2006, 18:00   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: førtidspension hjælp

hej med dig og velkommen til
Jeg mener du skal spørge sr.bistands jurister og opsøge dem for juridisk hjælp . Det er gratis for dig og de er ret gode.
Din historie gør mig trist og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre men jeg håber PiaB vores sagsformidler kommer ind og svarer.., fortæl os hvordan det går fremad med din sag... Der er også en udemærket brevkasse derinde på srbistand hvor du kan spørge en jurist.


http://www.sr-bistand.dk/
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2006, 21:07   #3
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: førtidspension hjælp

Hej Anne-Tina.

Bliver nødt til at spørge dig om, hvor gammel du var i 1992. Og jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.
Spørger du om, om du har ret til at søge pension efter de gamle regler ?

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2006, 18:38   #4
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: førtidspension hjælp

Hej igen.

Du har jo svaret mig på mail, men for at andre kan følge lidt med, uden jeg afslører noget, så svarer jeg her.

Det er meget svært at svare på, om du har muligheden for at få sagen rejst efter de gamle regler.
Men afhængig af, hvad du har levet af de sidste mange år, og hvad du ville få ud af, at få tilkendt pension med tilbagevirkende kraft, ville da være værd at undersøge. Med de gamle regler er der jo forskel på udbetalingerne i forhold til om man får tilkendt laveste, mellemste eller højeste pension.
I dag er pensionens grundbeløb det samme.

Hvis du ønsker det, vil jeg råde dig til at kontakte en advokat, der kan sætte sig ordentligt ind i din sag, så han kan få aktindsigt, og tage stilling til, om det er "kampen" værd.

Håber du kan bruge svaret, ellers er du velkommen til at skrive igen, her eller på mailen.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension mettekorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-09-2012 11:13
HJÆLP......Til Førtidspension.. oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-07-2011 14:54
Lov om førtidspension - kan jeg få hjælp? Skizonym Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 21-03-2011 13:44
Hjælp til førtidspension Mussi At søge førtidspension 14 05-07-2008 21:06
Hjælp vedr. førtidspension!!! Story At søge førtidspension 20 12-06-2008 11:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension