K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2008, 13:52   #1
rødspætten
På vej til at lære K10
 
rødspættens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2007
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 3
Styrke: 0
rødspætten er ny på vejen
Aktindsigt - Kommunale Jobcenter

Hejsa
På et samlet møde i november 07, mellem flere involverede afdelinger i kommunen, bad jeg om aktindsigt, og min anmodning blev ført til referat... I dagene efter mødet modtog jeg kopier af sagsakterne fra alle parter, undtagen den kommunale del af Jobcentret...
På et opfølgende møde, igen mellem alle parter, den 5. marts d.å. fremsatte jeg igen min anmodning mundtligt, desuden afleverede jeg vores egen skriftligt formulerede skabelon, selvfølgelig tilrettet til mine personlige data, til den kommunale del af Jobcentret. Igen blev begge anmodninger ført til mødets referat....
Det "sjove" er nu, at historien gentager sig selv, i dagene efter modtog jeg opdateringer på de akter som var tilkommet siden novembermødet, fra alle involverede afdelinger, men igen er den kommunale del af Jobcentret totalt ligeglade med mine anmodninger om aktindsigt... Jeg har stadig ikke modtaget noget fra dem, de vælger at overhøre 2 mundtlige og en skriftlig anmodning, de er alle 3 endda dokumenteret i mødereferaterne fra november og marts....
Jeg forstår ikke deres handlinger, eller rettere, mangel på samme.....Jeg forstår ikke hvad de har "gang i"....
Og jeg er meget i tvivl om, hvad jeg kan, og skal, gøre yderligere for at få min ret til aktindsigt i mine egne sager opfyldt...
Hvad skal jeg gøre, hvem, og hvad, tror I der evt. kunne hjælpe tingene lidt på vej...eller rettere meget på vej, rigtig meget, rigtig hurtigt....?
Har I nogle gode ideer og forslag...?
Håber I vil hjælpe mig med at knække denne "nød"....?
Jeg føler mig faktisk meget i "nød" i denne sag....
På forhånd tak til jer alle...
Ken
__________________
Med venlig hilsen

Rødspætten
rødspætten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2008, 14:06   #2
LES
Ved at vænne sig til K10
 
LESs avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Lokation: København NV
Alder: 61
Indlæg: 21
Styrke: 17
LES er ny på vejen
Aktindsigt..

Hej Rødspætte

Dejligt navn, såsnart jeg så det, tænkte jeg "det er nok en Frederikshavner" og ganske rigtigt, det var det.. Jeg er selv født i Frederikshavn men flyttede til København for mange år siden.

Jeg har også bedt min kommune om aktindsigt, der fik jeg godt nok en kopi af det hele ca. d. 22. februar. Men et par dage efter kom der brev, om at jeg havde bedt om aktindsigt d. 22/2-08 (men det gjorde jeg d. 19/1) men på grund af travlhed, kunne de ikke overholde den 10 dags frist som de har, men jeg ville modtage dem hurtigst muligt.

Her kom jeg til at lidt, jeg sad jo med papirerne i hånden.

Jeg ved ikke om du kender LAFS en landsorganisation for fleks- og skånejobbere, de har bl.a. en konsulent i skagen, der hedder Leif Diget Jacobsen [email protected] tlf. 4011 4418 det kan da være, at han kan hjælpe dig med at få dine papirer.

Held og lykke med det...
LES er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2008, 15:37   #3
rødspætten
På vej til at lære K10
 
rødspættens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2007
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 3
Styrke: 0
rødspætten er ny på vejen
Thumbs up "Never The Les(s)...." Smiler lunt

Hejsa Les.. Sorry for overskriften, kunne altså ikke dy mig...
Det er da trælst for dig, og for os andre rødspætter, at du er rejst ud af landet... Men gennem hjælp og støtte, fra gode Frederikshavnere og andre solide Vendelboere, til indbyggerne ovre på den isolerede Ø og storby, bliver de jo bedre i stand til at klare hverdagens enkle gøremål, men vi må jo nok påregne at uanset hvor megen hjælp vi yder dem, så vil de aldrig blive i stand at løse hverdagens mere komplekse og komplicerede opgaver... Så vores U-landshjælp til dem derovre, er nok nødt til at pågå i mange mange år, sandsynligvis altid....... Men du skal vide, at vi er stolte af dig og den uegennyttige indsats du yder derovre for at vi andre kan sove mere roligt om natten.... Trods dit store afsavn, trods savnet af din fædrende jord og ophav, trods savnet af dine ligemænd, og kvinder... Trods den ringe tak som de lokale indbyggere gi`r dig.... Det er stort og uselvisk...... Som kun en Vendelbo kan være det...
:

Seriøst nu: Tak for dit hurtige svar...
Ja, jeg kender godt til LAFS, jeg er skam medlem af foreningen.... Det er nogle stoute skagboere.... Jeg havde faktisk een af dem med mig til begge møder... Rigtig god bisidder, masser af ro, fornuft, overblik og hukommelse... En rigtig go` støtte hele vejen igennem...
Ved bare ikke lige, om de kan udvirke noget i denne sammenhæng... Men det er da et forsøg værd at spørge dem om det....
Ønsker dig en helt fantastisk dag---
Kennyboy
__________________
Med venlig hilsen

Rødspætten
rødspætten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2008, 19:49   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Wink Hej rødspætten

jeg er selv fra samme kommune, og jeg havde nogen problemer med at få Aktindsigt og jeg klagede til borgmesteren og det var så hans sekretær der ordenede det, så jeg fik mit Aktindsigt

jeg skrev et brev til ham og klagede for det første over, Aktindsigt og vedlå det brev som kommunen havde fået, hvor jeg bedte om Aktindsigt
så der ingen trivl var om hvad jeg havde søgt.

og ja... så klagede jeg sq også over min meget lange sagsbehandling på snart 11 år, uden at være godkendt til noget og ikke vide hvor jeg står anden kontanthjælp

allerede dagen efter ringede hans sekretær og hun havde så haft fat i dem der skulle give mig Aktindsigt og dagen efter havde jeg noget af
Aktindsigtet

der var dobbel kopi af det meste og var et stort rod
det endte med en klage mere til borgmester sekretær,

men jeg fik da hvad jeg ville til sidst, men sikke en døje
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2008, 21:36   #5
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
jeg fik min aktindsigt med posten igår, fra købehavns kommune´s jobcenter osv.. efter at have klaget over sagsbehandlingen til beskæftigelses borgmesteren i københavn.
men det har også taget dem over 2 mdr at få sendt de par papir ( manglede kun dem fra novemer og så til nu )!!

så jeg ville klage til den ansvarlige i kommunen, hvis jeg var dig smiler!!
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
I det kommunale ingenmandsland buster Politik og Samfund 0 26-04-2010 08:51
Væk med de kommunale klager phhmw Politik og Samfund 6 04-04-2010 16:37
Den kommunale trædemølle andi1975 Din historie 2 25-01-2008 13:51
Den kommunale indsats . Stella Et godt link! 0 21-03-2007 11:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension