K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2008, 18:08   #1
LES
Ved at vænne sig til K10
 
LESs avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Lokation: København NV
Alder: 61
Indlæg: 21
Styrke: 17
LES er ny på vejen
"Plan og Handling"

Jeg vil høre om der er nogen herinde, der har været i arbejdsprøvning/udredning hos "Plan og Handling"Jeg har fået af vide d.d., at det er der jeg vil blive kaldt ind. Hvad der så videre sker, ved jeg ikke Jeg håber bare sådan på, at alt snart kan blive ordnet, så jeg ved hvad jeg har at forholde mig til. Om jeg skal på pension eller i endnu et fleksjob (har haft 2, det første på 15 timer og sidste på 12 1/2 time om ugen)...
LES er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 18:21   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej..

Er det plan og handling her :

Velkommen til Plan & Handling
Plan & Handling er et privat revalideringsprojekt, der henvender sig til personer, der ikke ved, hvad de kan, hvad de vil og hvordan de gør det. Rammerne er små hyggelige lokaler tæt på Nørreport station. Medarbejderstaben er bredt sammensat og består bl.a. af socialrådgivere, jobkonsulenter, danskundervisere samt lægekonsulenter.

http://www.planoghandling.dk/

Jeg kender en flekser der har været der og det de gør er at finde en arbejdsprøvning på 3 måneder ..ellers sker der ikke noget som helst...bagefter skriver de en rapport til din kommune jobcenter...det er en form for opdatering af din ressourceprofil...


Her er priserne kommunen betaler... eller mere info...

http://www.planoghandling.dk/regado.jsp?type=page&id=82

jeg ved ikke om der er andre plan og handling i andre kommuner end København.

Sidst redigeret af Stella; 28-03-2008 kl. 18:24.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 20:43   #3
LES
Ved at vænne sig til K10
 
LESs avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Lokation: København NV
Alder: 61
Indlæg: 21
Styrke: 17
LES er ny på vejen
"Plan og Handling"

Hej Stella!

Tak for dit svar, det du skriver, er også det jeg "tror" jeg har fundet ud af.
Jeg er meget intresseret i at høre, om der er nogen der har været i kontakt med dem og hvad de fik ud af det Jeg går ud fra, at det er dem for jeg bor i København.
LES er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2008, 00:08   #4
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Hej

Har læst på deres hp. Og for mig er det at læse en privat udgave af forvaltningens reva centre = kursus, arbejdprøve o.s.v.

Og det er så op til forvaltningen at foretage endelig afgørelse / beslutning om videre forløb om hvad der skal gøres af tiltag ud fra hvad Plan & Handling skriver til forvaltningen.

Det er godt nok 9 år siden jeg var på et sådan, men du kan læse lidt her om hvordan forvaltningens reva kursus forløb.

http://www.depweb.dk/mine_sagsakter/...beretning.html
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2008, 08:54   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har ikke været i plan og handling, men dengang jeg var sygemeldt og skulle afklares, fik jeg valget mellem plan og handling og contra. Jeg valgte så Contra, men jeg vil tro, det er noget af det samme. De skal sørge for at afklare dig. Dvs skaffe dig en arbejdsprøvning vil jeg tro. De skal lave en beskrivelse af forløbet.

Plan og handling er en privat aktør, de kan således ikke træffe nogle afgørelser, så når din afklaring er slut, skal deres rapport sendes til kommunen, hvorefter det er op til kommunen at finde ud af, hvad der så skal ske.

Held og lykke!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2008, 09:16   #6
LES
Ved at vænne sig til K10
 
LESs avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Lokation: København NV
Alder: 61
Indlæg: 21
Styrke: 17
LES er ny på vejen
"Plan og Handling"

Hej Per

Tak for din tilbagemelding - den kunne jeg bruge til noget, for her kunne jeg (pga dit links) gå ind og læse lidt om, hvad jeg kan forvente mig, så jeg kan blive lidt afklaret med det

Jeg læste også lidt omkring din sag - det har også været en meget hård kamp for dig, det er utroligt hvad man bliver budt

Jeg er heldigvis i den heldige situation, at jeg har en enorm god mand og nogle pragtfulde børn samt venner der støtter mig, ellers tror jeg det ville have været endnu sværre

Nu må jeg så bare vente og se, hvornår jeg bliver indkaldt og hvad der så sker

Fortsat god weekend..

Endnu engang vil jeg også takke alle andre for deres hjælp/tilbagevenden, når der er noget man savner svar på - det er utrolig dejligt med dette forum - et stort til jer alle.

Sidst redigeret af LES; 29-03-2008 kl. 09:18.
LES er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2008, 18:01   #7
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Hej Les,

"Plan og Handling" kan ikke få folk i arbejde. De kan laver arbejdsprøvninger, hjælpe folk med personlige problemer og evt. hjælpe dem med en førtidspension.

Jeg var tilknyttet dem fra 1998-1999, og i den periode hjalp de mig kun ud af et alkoholproblem, og er nu ædru på 10. år. Så det er jo en hjælp, men arbejde må du selv finde hvis du ikke vil have en pension. De kan måske hjælpe dig med et skånejob, men fleksjob kan du godt kigge efter i vejviseren hvis "Plan og Handling" skal kobles på sagen.

Så hvis du vil i arbejde søg det selv eller bed om en anden aktør på sagen.

Hilsen,
Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 13:55   #8
And77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
And77 er ny på vejen
Hej

Jeg har læst dit indlæg fra marts 2008, og vil meget gerne høre om dine erfaringer med Plan og Handling. Eller hvis der er andre, der har erfaringer med plan og handling. Skriv til mig på [email protected]. Tak for hjælpen.
And77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 15:22   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Planfri og Handlingslammelse var i 2003 skræmmende gridske og inkompetente, da jeg blev sendt forbi dem.

Jeg var selv meget aktiv, og de måtte hurtigt konstatere, at de ikke kunne tilbyde mig noget relevant. Overhovedet.

En måned efter dette møde, gik det op for mig at INTET derefter skete, jeg blev ikke "returneret" til min sagsbehandler, så der kunne prøves andre ting, og først da jeg truede med at melde dem for bedrageri for vores allesammen skattepenge, blev jeg pr. officielt brev "sendt tilbage" til min sagsbehandler - de får ( FIK, ihvertfald dengang, som enhver anden daginstitution ) penge for hver uge/måned jeg var "klient" hos dem - så jo længere jeg stod opført i deres statistikker, jo længere tjente de på at yde intet - og mit liv stod bare stille.

Håber de er blevet strammet op!

Sidst redigeret af L.S.; 15-10-2010 kl. 15:24.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 19:23   #10
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LES Se meddelelser
Jeg vil høre om der er nogen herinde, der har været i arbejdsprøvning/udredning hos "Plan og Handling"Jeg har fået af vide d.d., at det er der jeg vil blive kaldt ind. Hvad der så videre sker, ved jeg ikke Jeg håber bare sådan på, at alt snart kan blive ordnet, så jeg ved hvad jeg har at forholde mig til. Om jeg skal på pension eller i endnu et fleksjob (har haft 2, det første på 15 timer og sidste på 12 1/2 time om ugen)...
Hej LES

Jeg har været i plan og handling i begyndelsen af dette år, har desværre ikke noget godt at sige om dem, det jeg oplevet var at jeg blev presset langt ud over det jeg kunne overkomme, så langt at min læge sygemeldte mig for jeg var meget tæt på at psykisk ryge ned i et mega sort hul, og jeg fejler ikke noget psykisk men det var de meget tæt på at jeg kom til....oven i ringet den person jeg havde hos plan og handling til min læge og sagde at når hun sygemeldte mig kunne det gå ud over mine sygedagpenge....så jo det er skam et meget fint firma

Jeg håber ikke du får samme behandling.

Hilsen Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Mit møde med Plan & Handling DaisyBoo Hvordan forløb det da du søgte fleks? 3 14-08-2008 13:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension