K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2008, 17:05   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Syge "udstilles" som skuespillere på teater i Holbæk

Nu kan syge, som er mistænkeliggjort af kommunen og systemet, blive latterliggjort på lokalt teater.

Man kan se det "morsomme" i, at med den hetz, der kører mod sygemeldte i landet nu, og med den systematiserede mistænkeliggørelse, der foregår i kommunen fra sagsbehandlere, lægekonsulenter osv., nu føres ud i det private erhvervsliv, så hele byen kan se, hvad de betaler skat til.

De syge spiller skuespil på det lokale teater.

"Man kan være alt det, man også er... andet end en omvandrende sygdom på to ben."... Ja, det kunne Jens Bang vist også have sagt.

Formålet med dette "hyggested" er, at man skal "lære" at smile og have det godt, og glemme, at man IKKE får den lovpligtige sygedagpengeopfølgning, fleksjob eller pension, man ifølge loven har krav på. Man skal også smile og hygge sig - uden at det fører til noget som helst andet end cafe latte og hyggesnak - andet end at betale 50 kroner for et foredrag, eller andet, selvom man har mistet sit forsørgelsesgrundlag, fordi man er gift og ikke kan få kontanthjælp.

200 kroner pr. måned for en gang hygge, hvor pengene sikkert var bedre givet ud ved at hygge med børnene eller andet.

Det kan da undre, hvis projektet også får tilskud fra stat og kommuner, for så går det da endnu mere fløjten, for så er det jo ikke "uvildig" hygge mere. Får man tilskud, skal man også dokumentere, at det giver "overskud". Og hvordan dokumenterer man det? Projektet skal jo have succes, og hvad består så denne succes i? At de sygemeldte kommer hurtigere tilbage i job? Ved at drikke kaffe? Eller ved noget andet? Hvad?

I radioudsendelsen understreges det, at det er "et uafhængigt sted".

Hvordan i alverden løber det rundt UDEN tilskud? Hvem får de tilskud fra?
Det kan IKKE være uafhængigt. Hvem betaler huslejen? Hvem betaler lønnen? Hvem betaler inventar?

Hjemmesiden er befolket med "fagfolk"... Hvem betaler deres løn?


Citat:
Det er et mødested, hvor man kan komme og være alt det man også er, andet en en omvandrende sygdom på to ben, siger hun.

Cafeen får til huse på Holbæk Teater hver torsdag fra den 28. marts.
http://www.dr.dk/Regioner/Nordvestsj.../13/134056.htm

Hør radioudsendelsen. Der er link på siden.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 17:22   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja jeg har set deres side, og også hvem der leder denne " cafe" bl.a en social rådgiver.. Jeg skal fandme ikke besøge nogen cafe, så kan man også blive kontrolleret i sin såkaldte fritid.

Men lad os nu se, det ender vel med at, den ikke bliver frivillig, men et såkaldt Tilbud" til fleksere og andre i samme situation?
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 17:34   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det er ironisk at det er på et teater...

"Man kan være alt det, man også er... andet end en omvandrende sygdom på to ben."..

Jeg får myrekryb over den sætning...den er meget ubehagelig og folk der har været så uheldige at få en sygdom må da føle sig krænket af den holdning.

Syge mennesker er OGSÅ "andet end en omvandrende sygdom på to ben."..


Jeg ved ikke hvor hun har den holdning fra at de ikke skulle være det ?


Det må være fordi hun syntes de syge er pinlige...

Syge mennesker vil jo NETOP gerne have tid til at glemme lidt at de er syge ved at få nogle andre tanker og ro til at helbrede sig selv lidt ved at i det mindste ikke at have dårlige nerver ...men det de skal er at bekymre sig og føre en brav kamp imod lægekonsulenter og kommuner som åbenbart ikke tror på dem...

Det er da fint med en hyggeklub, men derfra at tale så nedværdigende som det her

"andet end en omvandrende sygdom på to ben."


Det er tarveligt at beskrive folk der ikke er raske på den måde

I det ubevidste må dem der hører det få skyldfølelser og begynde at spille raske eller græde indvendigt for man vil da ikke ligne en omvandrende sygdom på to ben

Sikke en velkomsthilsen fra cafe sygemeldt ????

Sådan taler man ikke om folk der har en sygdom !

Sidst redigeret af Stella; 25-03-2008 kl. 17:58.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 17:38   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er jo helt i tråd med Jens Bang, Lise Ehlers og Fink m.fl.

Målgruppen er "funktionelle lidelser"... somatiserende.

De er ikke "rigtig syge", når de kan være OMVANDRENDE!!!!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 17:42   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Omvandrende sygdomme på 2 ben...

nej så kan de jo ikke være syge ...for de kan gå...

Sygdommen kan gå






Sidst redigeret af Stella; 25-03-2008 kl. 18:01.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 18:17   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så har jeg også lige hørt udsendelsen (to gange ) at jeg hørte den to gange var mere fordi jeg skulle lige sikkere mig at de sagde det jeg syntes jeg hørte første gang

og det gjorde de sørme ...

Sygemeldte er tit folk med stress betinget sygdomme så som fibromylagi (wauw) det var nok en af dem jeg var mere benovet over, jeg forstillede mig ikke at det var noget der var stress betinget...

Men på den anden side så kan det vel være et meget godt sted, der kan jo være nogen der mangler det sociale og hver person er jo foreskellige , jeg har ikke mistet mit sociale netværk helt og i de friske perioder jeg har ja der foretrækker jeg at være sammen med de venner der er tilbage, men nogen kan nok godt bruge noget som Cafe sygemeldt ...

At de snakker om at de ikke vil være et udstillings vindue ,ja det kan dem af os der har været her på siden længe jo godt føle som om det er os der henvises til

Og jamen vi er da et udstillingsvindue det er hvad vi har valgt at være, det har vi valgt ud fra at vi gerne vil lave systemet om og vi har gjort det ud fra at andre ikke syge også skal have en mulighed for at følge hvordan det er at være i systemet med en sygdom ....

ergo vi har ikke noget imod at der kan sidde nogen på sidelinjen og se hvad det er at være sygemeldt , det er et af formålene med siden...

Så for mig at se så er der en kæmpe forskel på hvad de tilbyder og hvad K10 er ...

jeg ved godt at nogen af jer reagere fordi at vi ved at Susanne Kjær har været inde og snuse men jeg har så den mening om det hele at uanset hvad de åbner og hvor de gør det henne, så er det vigtige at hjælpe syge mennesker om så det sker på deres side på vores side eller i kommunerne det er hammer ligegyldigt ...

det er nok et temperaments spørgsmål om man ønsker noget som Cafe Sygemeldt eller noget som K10

Personligt ønsker jeg at lave om på systemet og hjælpe så mange som jeg formår igennem systemet og det er det K10 er bygget op omkring , at jeg så har været nød til at afgive den til anden side det forandre jo ikke det aspekt ...

dog fortæller hun på cafe sygemeldt om K10, så jeg vil mene at hun ikke lægger fingere i mellem og melder klart ud, den sidste jeg fik at vide var at hun nu bruger vores aktindsigtserklæring hvad hun også er hjertelig velkommen til , vi har selv tyv stjålet den fra LA (www.ladk.dk) og så længe sådan en erklæring kan hjælpe bare en eneste syg så må såmænd selv CHF tage den for min skyld

PS jeg er MEGET mere end en sygedom på to ben også uden cafe sygemeldt
  Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 18:23   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Sygemeldte er tit folk med stress betinget sygdomme så som fibromylagi (wauw) det var nok en af dem jeg var mere benovet over, jeg forstillede mig ikke at det var noget der var stress betinget...
Det var da en alternativ diagnose.

Hvad med den kolde skulder?

Er det kommunens "kolde skulder" eller den sygemeldtes?

Jeg har fået "kolde fødder" af at høre om "omvandrende syge".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 18:25   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg er enig. Der er mange, der har glæde af Café Sygemeldt. Jeg har været der 1 gang, det var så ikke lige noget for mig, det var lidt for alternativt med healing og sådan noget, men der var flere der var vældig glade for det.

Og det ér uafhægigt, så vidt jeg har forstået, og det er også grunden til, at det koster 50 kr at deltage.

Hvis man sidder hjemme og trænger til at møde andre i samme situation er det absolut et godt bud. Susanne Kjær som startede det hele, har skrevet en kronik til en avis, hvor hun absolut var på "vores side". Desuden er det slet ikke min opfattelse, at der er tale om kontrol, eftersom Café Sygemeldt er uafhængigt.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 18:28   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
...eller de har fået en kold skulder...


Jeg syntes det er OK for dem der gerne vil på cafeen , men fri mig fra alt det sludder hun siger om syge ..det er jo ren Lise Ehlers filosofi...

Derfor virker cafeen ikke som noget tiltrækkende på mig og jeg kan altså godt lide at leve og har også andre ting i mit liv end at være et omvandrende sygdom på 2 ben Susanne Kjær.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2008, 18:31   #10
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, som sagt var det heller ikke noget for mig, men jeg tager hatten af for alle, der vil gøre en forskel for sygemeldte og ledige fleksjobbere, og det er godt, der er forskellige tilbud, så der er noget for enhver
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
"Social Bedrager" vandt over Holbæk Kommune buster Politik og Samfund 1 24-08-2011 08:36
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Holbæk Kommune kan også "sylte" buster Det er da strengt ! 0 25-09-2008 21:13
"De sociale myndigheder skal ikke tage syge i kur" Benny Gerhard Din historie 1 24-04-2008 15:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension