K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2008, 18:01   #1
Jan K
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jan K er ny på vejen
Begynder at søge ftp

Hej allesammen,

Jeg er specielt interesseret i at høe fra brugere der har erfaring i pension i forbindelse med psykiske lidelser.

De sidste 2 år har jeg været sygemeldt pga. depresion og skitzotypisk lidelse. Indlagt ca. 5 gange på pykriatisk afd og 2 gange med selvmordsførsg, sidste gang for 1 måned siden.

Min psykriater fortalte mig at det måske er godt at søge pension eller andet.
Har nu talt med en i jobcenter kbh om pension og de indhenter papirer fra min psyjriater og egen læge, og siger at jeg nok skal til arbejdsprøvning om 2 til 3 måneder.

Vil det være en god ide, at jeg får alle mine journaler fra Bispebjerg hospital og bringer dem med til kommunen, så de kommer i min sag der?

Hvis i har gode råd og erfaringer om det hele med mine lidelser hører jeg også gerne om det.

PS jeg tager min medicin og får mere end daglig anbefalet dosis pt. tænker dog på at trappe ned da bivirkninger er mange

Hilsen
Jan
Jan K er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2008, 18:31   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej jank og velkommen til.

Du skriver, at du har været sygemeldt i 2 år. Har du fået sygedagpenge, for så skulle sagsbehandleren for længe siden have lavet opfølgning på din sag?

Din arbejdsevne, som er det, der skal vurderes for at få pension, skal beskrives og vurderes. Denne skal være nedsat til det ubetydelige for at få pension... altså skal du heller ikke kunne blive selvforsørgende i et fleksjob.

Men.. der skulle ligge en ressourceprofil i din sag, hvor dit forløb skal være beskrevet, og der skal også være beskrevet en masse om dit helbred.

Denne ressourceprofil er meget vigtig.

Hvad siger din psykiater om arbejdsprøvning? Er du rask nok til det? Eller bliver du mere syg af at blive arbejdsprøvet? Det er vigtigt, at du taler med din psykiater om det.

Det er ALTID en god ide at have papirer, der vedrører en selv. Men behold originalerne og send KUN kopier til kommunen.

Det med din medicin kan vi vist ikke råde dig om. Det er kun din læge eller psykiater, der kan det. Men det er vigtigt at få med i din sag på kommunen, at der er bivirkninger ved medicinen, og hvordan de påvirker dig.

Det bedste råd vedrørende dine skavanker er, at du skal sige fra, hvis der er noget, du ikke kan klare. Du må IKKE blive mere syg af arbejdsprøvninger mv.

Måske en socialrådgiver på Bispebjerg kan hjælpe dig lidt videre i systemet, hvis du ikke er med i en fagforening.

Håber, du kan bruge det til noget, ellers skriver du bare igen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2008, 18:39   #3
Jan K
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jan K er ny på vejen
Jeg er på kontanthjælp.
Skal til min psyk igen den 13 april og vil tale med ham om den arbejdsprøvning
Jan K er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2008, 18:41   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Jan K.

Hjertelig velkommen her på k10.

Der går sikkert ikke mange timer før du kan læse de første gode råd og erfaringer, her på denne tråd du har oprettet. Du nævner arbejdsprøvninger om ca 2 - 3 måneder osv.
Du skal vide, at søge om pension KAN være en særdeles hård periode at komme igennem.

Så mit første råd til dig må være: Du skal ikke være alene om dette! Du skal have en du har tillid til at støtte dig. Hvis IKKE du har/kender en person som kan støtte dig var det måske en god ide at kontakte www.SIND.dk som kan støtte dig i hele forløbet?

Ja, det er en rigtig god ide at du søger om aktindsigt i dine journaler fra Bispebjerg hospital og sender/giver et kopi til din sagsbehandler. Held og lykke og endnu engang velkommen her på k10. Skulle der dukke flere spørgsmål op under vejs er der mange der vil hjælpe dig.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge fp Talluha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-12-2012 11:34
Tør jeg søge KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 31-10-2012 09:51
Praktiserende læger begynder nu at slå sig i tøjret Ricky M. Lægekonsulenternes Rolle 4 05-02-2012 00:42
begynder at søge førtidspension julle At søge førtidspension 2 14-04-2008 21:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension