K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2008, 23:02   #1
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
Question spørgsmål om kontanthjælp.

ikke fordi jeg nogen sinde håber på at synke så dybt at jeg når at komme på kontanthjælp men hvordan er reglerne lige kan de kræve at jeg i stedet for skal bruge min erstatning til at leve for, eller tage et lån i min bolig jeg aldrig vil være i stand til at betale tilbage igen pga. min situation

sad lige og snakkede med en veninde om det og hun mente ikke at jeg ville kunne få kontanthjælp før jeg havde brugt min erstatning og solgt min bolig osv.. rigtig ufedt når man jo ikke selv kan gøre for at man bliver for syg til at arbejde lige pt.
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2008, 23:54   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg ikke lige hvilken situation, du er i, så dit spørgsmål kan jeg ikke besvare, men du kan evt. bruge søgefunktionen herinde.

Jeg vil blot sige at, jeg er en af dem, der er sunket så dybt", at jeg er på kontanthjælp ( fleksgodkendt) men regner med at, det bare var " din måde at skrive på" og ikke en nedgørelse af Os, der er kommet i den klemme?

Håber du får løst dine problemer
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2008, 23:59   #3
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ja jeg er desværre en af dem der er sunken så dybt at jeg er kommet på kontanthjælp hehe


de kan ikke røre din erstatning bare du har søret for de penge står på en særskilt konto hvor du ikke kan sætte ind på den, men kun hæve
og så skal der stå at det er erstatning for erhvervsevnetab, men det skulle din bank gerne vide

så du kan saksen have din erstatning og så få kontanthjælp

bolig er det købt eller lejet ?

ved købt hus ved jeg ikke særlig meget om, men det kan du søgen om i bistandsloven eller bare på nettet , men leje bolig har det hvis ikke noget at sige
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 00:05   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det hele kommer an på din situation. Har du en samlever, som er med til at betale for din bolig?

Der findes muligheder for at få kontanthjælp mod tilbagebetaling til boligudgifter.

Jeg undrede mig også lidt over dit udtryk "synke så dybt"... Hvad mener du?

Jeg kender IKKE een eneste, der har lyst til at være på kontanthjælp. Alle vil gerne være fri for offentlige ydelser, hvis de kunne.

5.000 om året, som er gift, og "løber tør for sygedagpenge" får ikke engang kontanthjælp. De ville med glæde have kontanthjælp, men kan intet få... heller ikke, hvis de sidder i egen bolig.

Det er et hæsligt system.... desværre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 00:11   #5
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
nej nek ikke et ondt ord om folk der er så uheldige at komme på kontanthjælp pga sygdom eller handicap.....det jeg mente var bare at så ville bunden totalt være nået hvis det skete for mig smiler!!

tja min bank har ikke lige en konto form der hedder erstatninger, men de er sat ind på en højrentekonto. hvor jeg ikke selv kan sætte penge ind på andet engang om året, men kun hæve og resten blev brugt til at betale gælden ud i min andelslejlighed.

Sidst redigeret af laurana; 20-03-2008 kl. 00:20.
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 00:11   #6
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Jeg undersøgte det med lån i bolig på et tidspunkt. Jeg bor i andelsbolig og fandt frem til at de kan bede personen om at tage et lån. Dog aldrig så stort et lån at det er umuligt at betale tilbage på kontanthjælp.
Men ordet kan er jo svært at tolke, synes jeg - det gav godtnok mig røde knopper
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 00:15   #7
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
og nej jeg er singel og bor alene. og den eneste grund til at jeg har kunne klatre mig ind til nu på de små 5000 kr jeg pt. modtager i sygedagpenge er at jeg er gældfri og min husleje er meget lav!!
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 00:17   #8
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
som det er nu er mit budget i forvejen så stramt at jeg aldrig ville kunne klare at betale af på et lån.... kort sagt det ville være det samme som at sætte mig på gaden..
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 00:19   #9
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
min bank har ikke lige en konto form der hedder erstatninger, men de er sat ind på en højrentekonto hvor jeg ikke selv kan sætte penge ind på andet engang om året men kun hæve og resten blev brugt til at betae gælden ud i min andelslejlighed
men du er nødtil at høre dem (bank)om hvad der sker hvis du skulle komme på kontanthjælp, om den konto er lavet så de kan bevise at det er erstatning pengene

og hvad er det for nogen penge du må sætte ind en gang om året ?? det er vel renter af erstatning ik ? for man må ikke blande erstatnings pengene med andre penge for så bliver det er problem med at bevis at det er erstatnings pengene over for kommunen
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 00:20   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Godt, vi fik udryddet misforståelsen.

Jeg håber, du når at få afklaring snart, så du undgår kontanthjælp.

PS... vil du godt nøjes med eet indlæg, når du skriver så tæt på hinanden. Du kan bruge rediger-funktionen, hvis du har glemt at skrive noget.

Nogle tråde bliver mega-lange, hvis der er mange indlæg, og så mister man overblikket.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål om kontanthjælp? KMH22081990 Politik og Samfund 71 23-03-2012 01:23
Spørgsmål kontanthjælp. MandySisse Alt det andet 6 02-10-2011 12:37
Spørgsmål om kontanthjælp LRS.. Alt det andet 21 17-07-2011 13:28
Kontanthjælp - spørgsmål Sass Alt det andet 1 01-04-2011 16:31
Spørgsmål om kontanthjælp Dorthemusen Alt det andet 9 05-10-2008 15:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension