K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2006, 14:05   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
En skabskonservativs bekendelser.

Hey alle...jeg skrev " fleksjob" i JPs søgemaskine og så kom denne glimrende artikel ... super godt skrevet og hvor er det sandt ..det Claus Andersen skriver...socialrådgiverne er stressede... Ja jeg tror da at et menneske der bestemmer sig for at være socialrådgiver har et varmt tikkende hjerte for dem der har brug for hjælp...en Florence Nightingale...grunden til at vi har et velfærdssamfund var fordi der er så mange menneskelige skæbner der har brug for Hjælp og det kan ikke nytte at lave det om til et " hårdhedens samfund" hvor det er kæft trit og retning uanset hvad du fejler eller hvilke sten du faldt over på din vej...vi er intelligente mennesker ...ikke robotter.Så jah...lidt gammeldags moral og etik er også min kop te...
Stella.




Offentliggjort 9. september 2006 JP

En skabskonservativs bekendelser
Af Claus Andersen, Valdemarsgade 54 A st., Århus C

Giv de svageste arbejdsfred. Det rummelige arbejdsmarked er ikke tvang, kontrol og at spare penge, skriver Claus Andersen.

STATSMINISTER Anders Fogh Rasmussen er ikke lige min kop te. Det er ikke kun fartgrænser han overskrider, men alle anstændighedsgrænser med sin magtarrogance og hovne foragt for almindelige menneskers liv.

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen er heller ikke min kop te, når han som en anden ridefoged svinger pisken over de dovne ledige, der med pistolen for tindingen sættes på træhesten, i gabestok og stilles til offentlig spot og spe foran de hujende liberalister, der med deres mørke menneskesyn opfatter mennesker som en tilbudsvare.

Socialminister Eva Kjer Hansen er heller ikke min kop te, når hun siger, at sagsbehandleren og bumsen i fremtiden skal mødes på bænken. Det er en tynd kop te, når de samme stressede sagsbehandlere i hverdagen drukner i bureaukrati og kontrol. Et kvarters samtale udløser ofte mere end to times arbejde ved computeren.

Der er så meget kontrol, at der næsten ikke er tid til at skaffe de arbejdsløse i arbejde. Det er papiret og computeren, der er i centrum og ikke borgeren. 80 pct. af tiden bruges på bureaukrati og kun 20 pct. på borgeren.

Ansatte flygter
I Århus er arbejdsforholdene på Socialcenter Centrum så dårlige, at Arbejdstilsynet har bedt kommunen om at rette op på forholdene.

Socialrådgiverne flygter fra arbejdspresset, de mistænkeliggøres, og der er ingen respekt for deres arbejde. På fem år er sygefraværet blandt socialrådgiverne i Århus Kommunes beskæftigelsesafdeling vokset med 50 pct.

Århus Byråd har bevilget penge til 12 ekstra stillinger på beskæftigelsescentrene, men ingen har endnu set én eneste af de ekstra medarbejdere ude på centrene. Både beskæftigelsesrådmand Gert Bjerregaard og hans partikollegaer i regeringen skulle i stedet tampe arbejdsgiverne med krabasken og tvinge dem til at tage et større socialt ansvar. I dag er der en historisk chance for et arbejdsmarked, hvor der både er plads til alle og brug for alle.

»Hvis man ikke kan arbejde, hjælper det jo ikke noget at svinge pisken. Mange har behov for at komme på førtidspension, i fleksjob eller at få et socialfagligt tilbud i stedet for. Vi må være en smule mere realistiske,« siger den konservative arbejdsmarkedsordfører, Jakob Axel Nielsen. Hvor har han dog ret. På trods af, at de konservative har profitten og uligheden som forudsætning, så er jeg måske bare en skabskonservativ, der har brug for noget gammeldags moral og etik?

Vi har jo set en konservativ integrationsordfører, Henriette Kjær, angribe regeringens asylpolitik og sige: vi skal behandle dem, der bor på asylcentre ordentligt, og almindelig anstændighed er røget sig en tur. En Connie Hedegaard, der mener, at statsministerens restriktive fortolkning af habilitetsreglerne har gjort det »ret umuligt at være politiker og minister.« Og flere konservative borgmestre mener, at smertegrænsen er nået og vil af med skattestoppet for at sikre en ordentlig velfærd. Det er lige min kop te.

Men de konservative herremænd har jo også altid passet godt på deres bønder og heste. Hvis man i de travle perioder drev for meget på hesten og lod den arbejde ud over, hvad den kunne magte, kom det ret hurtigt til at koste penge. Den kunne ikke arbejde, og hvem vil købe en syg, afmagret og nedslidt hest?

Lad de svage i fred
I dag bliver almindelige ordentlige mennesker, der passer deres arbejde og betaler enhver sit, kontrolleret og straffet, hvis de ikke kan honorere kravene på dagens stressende arbejdsmarked. Regeringen blander sig i tide og utide i, hvordan offentligt ansatte udfører deres arbejde.

Gennem øget bureaukrati ødelægges de ansattes muligheder for at levere en ordentlig vare og alligevel revses de samme ansatte for ikke at gøre det godt nok. Først svines du til, og bagefter siger de, at du lugter. Det er utilstedeligt, hyklerisk og demagogisk.

Der er penge i at være et socialt ansvarligt parti og skaffe arbejde til dem, der kan, og i et ordentligt arbejdsmiljø.

Giv de svageste arbejdsfred. Det rummelige arbejdsmarked er ikke tvang, kontrol og at spare penge.

Indstil aktiveringsjagten på de syge, invaliderede og nedslidte. Det er min kop te, men "tak for kaffe" til VK-regeringens velfærdspolitik.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2006, 22:01   #2
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: En skabskonservativs bekendelser.

Så sandt som det er skrevet - også lige min kop te

Tak for en kanon artikkel
Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2006, 22:47   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: En skabskonservativs bekendelser.

Jamen det er jo fantastisk flot skrevet...og så rammer det jo i den grad hovedet på sømmet...
Tak for artiklen Stella...dejlig opløftene læsning....lad os håbe at der i det mindste siver lidt af fornuften ind til christiansborg og rammer de omtalte mennesker i hovedet...

Citat:
Men de konservative herremænd har jo også altid passet godt på deres bønder og heste. Hvis man i de travle perioder drev for meget på hesten og lod den arbejde ud over, hvad den kunne magte, kom det ret hurtigt til at koste penge. Den kunne ikke arbejde, og hvem vil købe en syg, afmagret og nedslidt hest?
Dette er de jo ved at komme uden om...nu er claus hjort frederiksen jo i udlandet for at skaffe nogle friske heste...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2006, 19:03   #4
Claus Andersen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Indlæg: 14
Styrke: 19
Claus Andersen er ny på vejen
RE: En skabskonservativs bekendelser.

Takker for roserne omkring mit debatindlæg i JP "En skabskonservativs bekendelser". Har skrevet meget om netop fleksjob. Synes I skal se det seneste omkring "Marie-Antoinette stunder"

Hilsen
Claus Andersen

Venstres Marie-Antoinette moments
På og omkring Christiansborg Slot finder vi magtens tinde. Her finder vi de borgerlige ministre, der som en flok hovedløse høns løber hid og did og basker med vingerne. Jo mindre de ved jo mere skræpper de op og basker med de, af statsministeren, stækkede vinger. Hakkeordenen er blevet samfundsordenen. I enhver hakkeorden skal der være en syndebuk, så det er din egen skyld du er syg, alkoholiker, fattig, arbejdsløs eller dum. Det er hovedløs snak, at de i regeringen tror de er så kloge, at de kan undvære hovedet. Regeringen ser os alle som små ulydelige, der bare skal sættes på plads. De taler ned til os og forsøger at gøre os til slaver, der med pisk og trusler skal kastes for løverne i et offentligt Colosseum.

Kage-argumentet
Nok er Christiansborg ikke Versailles, men det er en solkonge værdigt og manglen på kloge regeringshoveder får mig til at tænke på salig Ludvig den 16. og hans kone Marie-Antoinette. I ved hende, der om sine sultende undersåtter sagde, at når de ikke har råd til brød, så lad dem dog spise kage. Heldigvis viser historien, at regimer, der er magtsyge og som forsøger at kontrollere folkets adfærd med demagogi, falske løfter, pisk og trusler og andre former for undertrykkelse, til sidst går i opløsning indefra og bliver fældet af sine egne. Det skete jo også for Ludvig og hans kone, der blev hovedløs på deres hovedløse gerninger med deres overdådige forbrug, deres hovmod og deres vilde udskejelser, mens den fattige del af Frankrigs befolkning sultede.

Marie-Antoinette moment
Marie-Antoinettes ”kage-argument” har givet os det engelske udtryk ”another Marie Antoinette moment” om især politikeres ufølsomhed og manglende sociale forståelse over for de svageste i samfundet. Det er jo beskæmmende, at især vores socialminister Eva Kjer Hansen har haft så mange ”Marie-Antoinette moments”: ”jo større ulighed jo bedre for det skaber dynamik i samfundet”. ”Vi må gøre op med årtiers lighedsmageri”. ”Socialrådgiverne kan jo bare tage en bærbar computer med ud til klienterne, hvis der er for meget papirarbejde og for lidt tid til klienterne”. Nu har Eva Kjer Hansen en plan for en ”megasatsning”, der skal hjælpe til, at samfundets mest udsatte får en ny chance. Dog mangler planen mod, at kløften mellem lønmodtagere og arbejdsløse graves dybere og dybere. I de sidste 10 år er overførselsindkomsterne sakket 17 pct. bagefter lønudviklingen. Vi får ingen plan mod, at kontanthjælpsloftet og starthjælpen til flygtninge og indvandrere har været med til at skabe en ny underklasse.

Udgifter til førtidspension eksploderer i Århus
Det kan ikke ses i de sociale udgifter, at antallet af ledige er faldet kraftigt. De samlede sociale udgifter steg med hele 17 mia. kr. sidste år (kilde Danmarks Statistik). I Århus forventes der en stigning i overførelsesindkomsterne på 127 mio. kr. fra 2006 til 2007 og derefter årligt med 65 mio. kr.. Det skyldes primært, at udgifterne til førtidspension er eksploderet, og 72 mio. kr. skal findes på 2007-budgettet. Den ansvarlige rådmand, Gert Bjerregaard, får nu sit Marie-Antoinette moment: ”så må vi ændre i tildelingen af førtidspension”. Et ”kage-argument”, der kan sammenlignes med, at hvis du beklager dig over luftforurening, så kan du jo bare lade være med at trække vejret.

Desværre viser de nye tal fra Danmarks Statistik en historisk ulighed. Ikke siden 1960´erne har uligheden mellem rig og fattig i Danmark været så stor, men det får bare endnu en af Venstres hovedløse, unge venstrehøns, finansordfører Peter Christensen, til at baske med sine endnu ikke stækkede vinger og skræppe op i et Marie-Antoinette moment om: ”det er faktisk kun "dejligt", hvis bare de fattigste ikke bliver fattigere”.

Hovedløst kaglen i hønsegården
På mit skrivebord står stadig min brevpresser af en engle-Eva. En køn, smilende og sød træengel med hovedet på skrå, og som er opkaldt efter vores socialminister. Hun ønsker jo en hærskare af frivillige engle, hattedamer og kirkelige organisationer, der skal feje op, være redningsplanke og få løst nogle sociale problemer til billige penge. Min brevpresser skulle døbes Marie-Antoinette. Jeg er oprigtigt indigneret over især en socialminister, der ikke varetager de svageste interesser med et bankende varmt hjerte. Det er hovedløst kaglen i hønsegården, at påstå at de svageste grupper har høj prioritet hos VK-regeringen.
Claus Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2006, 21:18   #5
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: En skabskonservativs bekendelser.

Hejsa Claus

Hvor er det fantastisk at der sidder en som dig, så velformulerende og lige på og hårdt....... DEJLIGT.... dejligt at nogen kan sætte de rigtige ord på det der sker!!! Tusind tak for det!!! jeg er selv fleksjobber og har både en svigerfar og svigermor der er førtidspensionister og kan se hvor meget bøvl jeg har og hvordan de har det så dcet luner bestemt at nogen giver genmæle og får startet lidt eftertanke og debat om emnet!!!

Endnu engang TUSIND tak !!!

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2006, 23:00   #6
Claus Andersen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Indlæg: 14
Styrke: 19
Claus Andersen er ny på vejen
RE: Det er fand´me uhyggeligt, du

Måske vil du se det senest indlæg i velfærdsdebatten

Mvh
Claus


Det er fand´me uhyggeligt, du
”Hjort på afveje” var avisoverskriften for nogle år siden om en hjort, der var klar til at tjekke ind i Chicagos internationale lufthavn. Nu skete det igen og en Hjort er på afveje i Danmark. Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen er begejstret og glæder sig over, at Venstre og Dansk Folkeparti (DF) deler centrale værdier: ”vi er alle optaget af sammenhængskraften i det danske samfund. Vi er optaget af det at være dansk og at se på de centrale værdier som ytringsfrihed og demokrati. Og vi har været fælles i kampen om et opgør mod eksperterne”.

Nu kunne jeg godt bruge en mand, som Peter Schrøder, der for en del år siden fortalte os, hvor uhyggeligt, der kan være i et ellers hyggeligt land og jeg kan kun sige som ham: det er fand´me uhyggeligt, du at høre på Venstres chefideolog. Det er Hjortens flugt tilbage til dansk guldalder, nationalisme og et blændværk af et skønmaleri af dagens Danmark, der på trods af et overskud på 80 mia. kroner i statskassen er i gang med en velfærdsmasakre i Århus. På paletten er de gule, lyse camouflage farver, der med et tykt lag af sansebedrag prøver at fortælle os, at ”vi kan købe hele verdenen” og alligevel skal Århus spare 410 mio. kroner. Med demonstrationer, blokader og strejker viser århusianerne, at nu er det nok.

Socialsikringssamfund
Nu er gul jo også falskhed og egoisme og VK-regeringen skulle måske indføre gul hattetvang for ministre? I gamle dage skulle bedragere jo som straf bære gule hatte. Det er gult kort til regeringen, når de taler om ”sammenhængningskraft”, men mener et ”socialsikringssamfund” med hjælp til ”værdigt trængende” udført at frivillige organisationer og hattedamer. En sammenhængskraft, der for DF kun trues af vores nydanskeres manglende danskhed. Vi vil måske nu se en beskæftigelsesminister med gul vikingehjelm, øl i skægget og de rød-hvide farver malet i ansigtet i forsøget på, at få de mange ledige nydanskere i arbejde? Gjorde de det havde vi råd til velfærd til vores børn og de ældre. Dårlig integration på arbejdsmarkedet er "fremtidens største samfundsproblem" har Bertel Haarder sagt. Det at være ens er en integreret del af den danske kultur, men det har også altid været en væsentlig del af dansk demokratisk kultur og frisind, at mindretal og anderledes tænkende skal respekteres og behandles ordentligt. Lad os se på mulighederne, dialogen og den positive sameksistens i stedet for at presse vores nydanskere på pengepungen og fokuserer på integrationsproblemer, stramninger i lovgivningen og sammenhængen mellem terrorisme, Islam og demokrati. Det er udansk.

Borgerne lugter forrådnelsen
I Venstre og hos DF har vi jo set talrige eksempler på deres ytringsfrihed og at man godt må mene noget, men man skal bare ikke sige det højt før det er godkendt at chefideologerne Claus Hjort Frederiksen og Pia Kjærsgaard. I Århus har vi en Børn og Unge rådmand, Louise Gade (V), der vil kontrollere de ansattes kontakt med pressen og pudser politiet på aktionerende forældre. Venstre sætter punktum for enhver debat med yndlingssætningen ”der er ikke noget at komme efter”. Det vil være noget frygteligt rod, hvis alle mulige begynder at råbe op på baggrund af deres faglige kompetencer og der er tendenser til et eksperttyranni”, har Claus Hjort Frederiksen udtalt. Det må vist kaldes floskler og hyklerisk tale, når vi ved hvor mange syltekrukker VK-regeringen har oprettet. VK er måske imod eksperttyranni, men ikke så længe eksperterne bare er enige i VK-politikken og de så hånd-i-hånd kan indføre privatisering og brugerbetaling. Nok er efteråret sylte- og saltetid, men salt på velfærdssamfundet kan ikke forhindre borgerne i at lugte forrådnelsen.

Måske er DF blevet stuerent hos Venstre og det er bare spørgsmålet om at anerkende det. Som at vedkende, at vi læser Rapport, siger den afgåede politiske ordfører, Jens Rohde. Jeg overlader at bruge ordet ”lorteland” til Buster Larsen, men vil citere fra rockgruppens TV2´s sang ”lorteland” fra 1987:

Sjældent i historien har de fleste været så få
og tjent så meget, givet så lidt
gabt så højt, tænkt så småt
mens de grinede hele vejen hen til banken
Claus Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2006, 09:09   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: En skabskonservativs bekendelser.

Hej Claus Andersen..

Du får da sat de helt rigtige ord på det vi alle går rundt og tænker

Man skal lede længe efter noget så velskrevet og formuleret som det du skriver her. FLOT !!

Har du flere tanker du vil dele med os, så vil vi helt sikkert med glæde læse det

Så bare kast indlæg ind, det er en fornøjelse

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 28-09-2006, 10:58   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: En skabskonservativs bekendelser.

jaaaa....hej Claus Andersen...rart at høre fra dig ...dine indlæg er altid velkomne...
Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2006, 21:39   #9
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: En skabskonservativs bekendelser.

Ja Claus endnu engang tak for et fantatisk indlæg som både Hejdien og Stella skrev så hilser vi dine indlæg mere end velkomne!!

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2006, 23:58   #10
Claus Andersen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2005
Indlæg: 14
Styrke: 19
Claus Andersen er ny på vejen
RE: To kloge mennesker

Glæder mig I kan lide mine indlæg og kom til at tænke på to kloge mennesker

Brect:

Efter opstanden den 17. juni
lod forfatterforeningens sekretær
i Stalinallé uddele flyveblade,
hvorpå der stod, at folket
havde forskertset regeringens tillid
og kun kunne genvinde den ved fordoblet
arbejde. Var det da ikke simplere, om regeringen opløste folket og valgte et andet?

Martin Niemüller. (Tysk Teolog og præst, arresteret af Gestapo i 1937, og sad i kz fra 1938-1945)

Først kom de for at tage kommunisterne,
men jeg protesterede ikke, for jeg var ikke kommunist.

Så kom de for at tage fagforeningsmedlemmerne,
men jeg protesterede ikke, for jeg var ikke fagforeningsmedlem.

Så kom de for at tage jøderne og sigøjnerne,
men jeg protesterede ikke, for jeg var ikke jøde eller sigøjner.

Så kom de for at tage de homofile, men jeg protesterede ikke, for jeg var ikke homofil.

Da de kom for at tage mig,var der ingen tilbage til at protestere.
Claus Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension