K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2008, 11:30   #1
Jonas21
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
Jonas21 er ny på vejen
Exclamation Førtidspension!!!!! 21 år.....

Hej alle i k10.

Jeg skriver til jer alle vedrørende min aktuelle situation..
Jeg blev opereret d. 25/10-06, for 2 degenereret diskusprolaps, men efterfølgende har fremgangen været minimal, og jeg indtager dagligt mellem 15-19 smertestillende piller dagligt!!!!! Jeg boede alene i Glostrup, indtil d.1/2-08, hvor jeg fik mindstesatsen af kontanthjælp,(4.240,-) da jeg kun er 21 år gammel, og de hellere ser mig i arbejde....!(er jo også forståeligt)
Men som situationen er skredet frem og min fysiske formåen ikke er blevet bedre som ventet, blev jeg nødt til at flytte hjem til min mor da hjælpen fra kommunen simpelthen ikke var tilstrækkelig til mine regninger, og ikke mindst til smør på brødet!!
Nu er mit spørgsmål så, om i umiddelbart kan sige mig om jeg er beretiget til førtidspension, da jeg simpelthen føler at situationen har stået stille i over 1 år, og nu hvor lægerne har konstateret at jeg er "færdigbehandlet"

På forhånd tak, fra en 21 årig ung fyr som føler sig svigtet i systemet...
Jonas21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 11:51   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Nu er mit spørgsmål så, om i umiddelbart kan sige mig om jeg er beretiget til førtidspension, da jeg simpelthen føler at situationen har stået stille i over 1 år, og nu hvor lægerne har konstateret at jeg er "færdigbehandlet
det er meget svært at sige,

arbejdsprøvning har du været i det.

du kan også selv søge om førtidspension efter § 17 men mange får afslag når de selv søger,

er du medlem af fagforening ?
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 19:45   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Jonas.
Din situation lyder særdeles alvorlig. Der vil dukke mange spørgsmål op, som vil gøre dig modløs. Det kan vi jo ikke have. Derfor har du nu henvendt dig her på k10 som består af almindelige mennesker. At henvende sig her er en god begyndelse.

Du har smerteproblemer og er færdigudredt fra lægernes side af. Du tager ret store mængder smertemedicin. Dette er ikke holdbart i længden. Oven i dette har du økonomiske problemer og er tvunget til at flytte hjem til din familie, hvilket er uholdbart i længden. Hvor skal du begynde? Du skal tage imod råd fra os der har været inde i det samme rum som du nu befinder dig i.

I forbindelse med dine smerter og formåen har jeg stor erfaring. Har selv 2 discusoperationer bag mig og ved hvordan du pt har det. Desværre kommer det offentlige ikke ad sig selv for at hjælpe dig med at komme videre. Du skal selv lede after løsninger. Disse løsninger findes. Her vil jeg tilbyde dig at skrive til mig og min kone på [email protected] hvor jeg kan beskrive for dig, min vej fra kørestol, morfin, metadon og alt andet fra den "dårlige" skuffe til et næsten normalt liv, næsten uden smertestillende medicin. Se lige www.ofeldt.dk.

Men spørgsmål om det juridiske, flexjob, ansøgninger, muligheder og alt det andet skal du fortsætte med at søge om råd her på k10. Der er mange der står i kø for at hjælpe dig.
Glem aldrig at enhver mørk tunnel, har en lys udgang. Men skriv endeligt.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 09:38   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære ALLE. For at være på forkant med rådgivningen til Jonas, hvis han vender tilbage!

Når et ung menneske er på kontanthjælp og som Jonas handicappet og lægerne ikke har flere behandlingstilbud. Hvilke muligheder har man for at søge om yderligere økonomisk hjælp til gen/vedligeholdstræning? Fysioterapi eller andet.

Som beskrevet af Jonas på kontanthjælp, vil en evt. IKKE vederlagsfri henvisning jo slå bunden ud af en i forvejen dårlig økonomi og fastholde ham i situationen.

Mit første råd til Jonas vil være at få mængden af smertemedicin ned og det kan kun lade sig gøre, hvis han får aktiv genoptræning.

Kan I hjælpe med §er eller lovgivning?

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 12:04   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Selvfølgelig ... vi kan jo prøve.

Jeg synes først og fremmest, at Jonas skal spørge sin egen læge, som OGSÅ ved noget om lovgivningen. Der findes nogle fitness-centre, hvor der er en fysioterapeut ansat.

Nogle kommuner sender jo også kontanthjælpsborgere/ledige GRATIS til fitness, slankekursus og en masse andre ting. Så i Jonas' tilfælde burde kommunen helt klart give Jonas den mulighed også.

Måske §100 kan bruges, hvor de månedlige udgifter overstiger 500,-, så man får et skattefrit tilskud på 1.500,- pr. måned.

Hvad siger du selv Jonas? Har du talt med lægen? Har du en ressourceprofil i kommunen, og hvad står der i den om dine planer for fremtiden?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension